Dersin Amacı: |
Tıbbi cihaz ve ekipmanların tasarımında yer alan ilke ve uygulamaların anlaşılmasını sağlamaktır. Hastaların ve sağlık profesyonellerinin özel ihtiyaçlarını karşılayan yenilikçi ve işlevsel çözümlerin geliştirilmesini amaçlamaktadır. İnsan faktörleri, ergonomi, malzeme seçimi, prototip oluşturma ve düzenleyici hususlar gibi alanlarda bilgi ve becerilerini geliştirilmesi, güvenli tıbbi ürünler tasarlamak ve oluşturmak için kullanıcı merkezli bir yaklaşım uygulanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Tıbbi cihaz tasarım süreci, erişilebilirlik, standartlar, konfor ve kullanılabilirlik, anatomik uygunluk ve şekil-boyut biçimleri, biyomalzeme seçimi; kurs vaka incelemeleri, cerrahi implantasyon prosedür enstrümantasyonu, güvenlik ve verimlilik için klinik öncesi testler, ortopedik aygıtlar, yumuşak doku implantları, yapay organlar, dijital sağlık çözümleri, tıp teknolojileri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon, dersin içeriği, biçimi, değerlendirme usulleri |
Yok |
2) |
Tıbbi Cihazlarda Temel Prensipler ve sistem bileşenleri |
Yok |
3) |
Tıpta kullanılan elektriksel ve mekanik cihaz grupları |
Yok |
4) |
Minimal invaziv tıbbi girişimlerde kullanılan cihazların tasarımı |
Yok |
5) |
Hasta başı tanı teknolojilerine yönelik ekipmanların/cihazların tasarımı |
Yok |
6) |
Hasta başı tanı teknolojilerine yönelik ekipmanların/cihazların tasarımı |
Yok |
7) |
Sensör ve biyosensör teknolojileri |
Yok |
8) |
Ara Sınav |
Yok |
9) |
Sensör ve biyosensör teknolojileri |
Yok |
10) |
Evde sağlık ve hasta izleme cihazlarının tasarımı |
Yok |
11) |
Taşınabilir tanı ve tedavi cihazları |
Yok |
12) |
Taşınabilir erken tanı cihazları |
Yok |
13) |
Tedavi teknolojilerine yönelik ekipmanların/cihazların tasarımı |
Yok |
14) |
Sağlık profesyonelleri koruyucu ekipmanların/cihazların tasarımı |
Yok |
15) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. |
3 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
1 |
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
1 |
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
2 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
3 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
11) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
2 |
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
16) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |