Endüstriyel Tasarım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ETM485 | ||||
Course Name: | Staj II | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. CANSU KARDAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör.Cansu Kardaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerinde edindikleri teorik bilgilerini geliştirmek-pekiştirmek, iş süreçlerini tanımak, bunun yanında mühendislik alanında saha ve alan çalışmaları yaparak teorik bilgilerini beceri ve deneyimlere dönüştürmek Kuruluş yönetim/organizasyonlarını, üretim süreçlerini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlamak, iş başı uygulamaları ile yetenek ve el becerisi kazanmak |
Dersin İçeriği: | Mühendislik programına bağlı olarak fabrika organizasyonu, saha veya alan çalışması ve mühendislik uygulama projeleri ve rekabet edebilirlik analizleri, İşletme hakkında genel bilgi edinme, İş süreçleri, yönetim-organizasyon yapısını öğrenme, İş güvenliği ve iş disiplini, alanında tasarım, uygulama ve proje çalışmalarında bulunmak. Sektör çalışanlarının yaptıkları işleri yakından izleyerek ve analiz ederek mühendislik alanına ilişkin bilgi ve becerilerinin arttırılması, Sektörde yaşanan teknolojik gelişmelerin izlenmes |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş akış ve yönetim organizasyon süreçlerini öğrenir 2) Tasarım, planlama, üretim, kalite kontrol ve bakım onarım bölümlerinin görev-işleyişini öğrenir, 3) Öğrenci alanı ile ilgili staj yaptığı kuruluşu tanıyarak, saha ve alan proje uygulamalarını yerinde görür |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | |
2) | İş sağlığı güvenliği kurallarının iş yerindeki uygulamalarını inceler | |
3) | Kuruluş organizasyon yapısını inceler | |
4) | İş akış süreçlerini takip eder | |
5) | Saha veya alan projelerinde görev alır | |
6) | Proje görevlerini teorik bilgilerine dayalı inceler | |
7) | Saha veya alan uygulamalarını takip eder | |
8) | Endüstriyel ürün süreçlerini izler | |
9) | Ürün gelişimi ve yeni teknolojileri araştırır | |
10) | Pazar ve rekabet şartlarını inceler | |
11) | Kuruluş performansı hakkında analizler yapar | |
12) | Verimlilik analizi gerçekleştirir | |
13) | Uygulamaları gözlemler | |
14) | Raporlama | |
15) | Raporlama |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok |
Diğer Kaynaklar: | Tüm kütüphane imkanları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | 3 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
12) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
16) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
Alan Çalışması | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Rapor Yazma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 21 | 3 | 63 | ||||
Toplam İş Yükü | 63 |