ETM485 Staj IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM485
Course Name: Staj II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. CANSU KARDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Cansu Kardaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin eğitim-öğretim süreçlerinde edindikleri teorik
bilgilerini geliştirmek-pekiştirmek, iş süreçlerini tanımak, bunun
yanında mühendislik alanında saha ve alan çalışmaları yaparak
teorik bilgilerini beceri ve deneyimlere dönüştürmek
Kuruluş yönetim/organizasyonlarını, üretim süreçlerini ve yeni
teknolojileri tanımalarını sağlamak, iş başı uygulamaları ile
yetenek ve el becerisi kazanmak
Dersin İçeriği: Mühendislik programına bağlı olarak fabrika organizasyonu, saha veya alan
çalışması ve mühendislik uygulama projeleri ve rekabet edebilirlik
analizleri, İşletme hakkında genel bilgi edinme, İş süreçleri,
yönetim-organizasyon yapısını öğrenme, İş güvenliği ve iş disiplini,
alanında tasarım, uygulama ve proje çalışmalarında bulunmak. Sektör
çalışanlarının yaptıkları işleri yakından izleyerek ve analiz ederek
mühendislik alanına ilişkin bilgi ve becerilerinin arttırılması, Sektörde
yaşanan teknolojik gelişmelerin izlenmes

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İş akış ve yönetim organizasyon süreçlerini öğrenir
2) Tasarım, planlama, üretim, kalite kontrol ve bakım onarım bölümlerinin görev-işleyişini öğrenir,
3) Öğrenci alanı ile ilgili staj yaptığı kuruluşu tanıyarak, saha ve alan proje uygulamalarını yerinde görür

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon
2) İş sağlığı güvenliği kurallarının iş yerindeki uygulamalarını inceler
3) Kuruluş organizasyon yapısını inceler
4) İş akış süreçlerini takip eder
5) Saha veya alan projelerinde görev alır
6) Proje görevlerini teorik bilgilerine dayalı inceler
7) Saha veya alan uygulamalarını takip eder
8) Endüstriyel ürün süreçlerini izler
9) Ürün gelişimi ve yeni teknolojileri araştırır
10) Pazar ve rekabet şartlarını inceler
11) Kuruluş performansı hakkında analizler yapar
12) Verimlilik analizi gerçekleştirir
13) Uygulamaları gözlemler
14) Raporlama
15) Raporlama

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Tüm kütüphane imkanları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 2
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Gözlem
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 21 3 63
Toplam İş Yükü 63