ETM486 Proje YönetimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM486
Course Name: Proje Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İBRAHİM UTBE DEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ürün tasarım ve geliştirme sürecindeki araçları, iş ve strateji modellerinin analizini ve firmaların tasarım yetkinliklerini örnekler üzerinden inceleyerek, tasarım yönetimi kavramını tanımlamaktır. Tasarım yönetimi dersi, küresel Pazar ve ekonomik içinde yer alan firmaların endüstriyel ürün tasarımını rekabet aracı olarak kullanım örneklerinin incelenmesini kapsamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, proje yönetimi süreçlerinin temel kavramlarını ve uygulamalarını kapsar. Öğrenciler, proje başlatma, planlama, yürütme, izleme, kontrol ve kapatma aşamalarını öğrenirler. Ders kapsamında kapsam, zaman, maliyet, kalite, kaynak, iletişim, risk ve tedarik yönetimi gibi bilgi alanları ele alınır. Proje yönetiminde kullanılan araçlar ve yazılımlar tanıtılarak, gerçek dünya örnekleri ve vaka analizleriyle uygulamalı çalışmalar yapılır. Öğrenciler, proje yönetim becerilerini geliştirirken takım çalışması ve liderlik yetkinliklerini de artırırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir.
2) Tasarım sorunun tanımlanmasındaki yöntemleri araştırabilir ve sistematik sorun çözme yöntemleri hakkında bilgilenir.
3) Endüstriyel ürün tasarımında tasarım süreçlerinin içeriklerini açıklayabilir.
4) Araştırma, gözlem yapma becerilerini geliştirebilmeli.
5) Mesleki uygulamaların her alanda karşılaşabilecekleri durumların açıklanmasına yönelik teorik, kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve kuramsal yaklaşımlar kurabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ile ilgili genel tanıtım ve tanışma. Yok
2) Tasarım yönetimi kavramı, tarihsel süreç ve gelişimi. Yok
3) Firmalarda tasarım yönetimi kullanımı, firma örnekleri-vaka çalışmaları. Yok
4) Strateji kavramı. Tasarım ve stratejiler. Yok
5) Tasarımın stratejik yönetimi. Tasarım firma örneği incelemesi. Yok
6) Tasarımla değer yaratma. Vaka çalışmalarından örnekler. Yok
7) Ara sınav Yok
8) Rekabet üstünlüğü olarak tasarım kullanımı, örnek vaka çalışmaları üzerinden ele alınması. Yok
9) Operasyonel tasarım yönetimi kavramı. Yok
10) Tasarım ve marka yönetimi. Yok
11) Öğrenci ödev sunumları. Yok
12) Tasarım yönetiminin küresel firmalarında uygulanma örnekleri. Yok
13) Tasarım yönetiminin Türk firmalarında uygulama örnekleri. Yok
14) Ders içeriği dönemi genel tekrar ve değerlendirmesi. Yok
15) Final Sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: Tasarım Yönetimi
Brigitte Borja de Mozota, MediaCat, 2005, İstanbul.
Design; History, Theory and Practice of Product Design
Bernard E. Bürdek, Birkhauser, 2005.
Twentieth-Century Design
Jonathan M. Woodham, Oxford University Press, 1997.
Design in Business: Strategic Innovation through design
Bruce M& Bessant J., Pearsan Education Limited, Essex, 2002.
Re-Imagine -İşinizi kendiniz yaratın-
Tom Peters, Boyner Yayınları, 2003.
Rekabet Stratejisi
Michael Porter, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2003
Rekabet Stratejisi
Michael Porter, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 2
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 1 10 10
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 76