IND312 Operational ExcellenceKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği(İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği(İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND312
Course Name: Operational Excellence
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Zeynep KARSLIOĞLU ARISOY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Operasyonel Mükemmelik (OM) ürün ve hizmet üreten ve bunları müşterilere iletmeyi sağlayan kaynaklar ve aktivitelerin yönetimi ile ilgilenen işletme alanıdır. Verimli ve efektif operasyonlar sayesinde organizasyonun müşteri ve pazar taleplerine hızlı, düşük maliyetli ve yüksek kalitede cevap verebilme hızı artar, ve böylece organizasyon önemli rekabetçi üstünlüklere kavuşur. Bu ders öğrencileri idare ettikleri şirketin operasyonlarını etkin biçimde yürütmesi ve kaynaklarını verimli biçimde kullanması yoluyla ayakta kalması ve büyümesi için gereken yeteneklerle donatmayı amaçlar.
Dersin İçeriği: Bu ders etkin ve verimli operasyonlar için temel kavramlar, mevzular ve teknikler üzerine yoğunlaşır. Proses geliştirme ve planlama üzerine özel olarak vurgu yapılır. Konular operasyonel strateji, ürün ve hizmet dizaynı, kapasite planlama, büyük ölçekli planlama ve talep yönetimi, malzeme ve envanter yönetimi, kalite yönetimi, proje yönetimi ve tedarik zinciri yönetimini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Operasyonel kavram süreçlerini tanımlamak.
2) Öğrenilen süreçleri mühendislik ölçme birimleri ile uygulayabilmek.
3) Sistemsel bütün hata ve ölçütleri tüm yetkinlikleriyle mükemmeliğe ulaştırmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yalın Düşünce Yaklaşımı
2) Kaizen Felsefesi ve Yönetimi
3) Yalın Üretim Teknikleri
4) 5S
5) TPM (Total Productive Maintenance)
6) Altı Sigma Problem Çözme Teknikleri
7) Hoshin Kanri Metodu
8) Ara Sınav
9) TPS Yönetim İlkeleri
10) PMI Proje Yönetimi Metodu
11) Tam Zamanında Üretim
12) Çevik Üretim
13) Endüstri 4.0
14) Derslerin tekrarı
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -
Diğer Kaynaklar: Operations Management, 4th edition, R. S. Russell and B. Taylor, Prentice-Hall, 2002 with ISBN-13: 978-0130348340 (WEB SITE COMPANION: www.prenhall.com/russell)

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 1
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi 2
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. 1
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 2
9) En az bir yabancı dil bilgisi. 2
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 49