Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND312 | ||||
Course Name: | Operational Excellence | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Zeynep KARSLIOĞLU ARISOY | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Operasyonel Mükemmelik (OM) ürün ve hizmet üreten ve bunları müşterilere iletmeyi sağlayan kaynaklar ve aktivitelerin yönetimi ile ilgilenen işletme alanıdır. Verimli ve efektif operasyonlar sayesinde organizasyonun müşteri ve pazar taleplerine hızlı, düşük maliyetli ve yüksek kalitede cevap verebilme hızı artar, ve böylece organizasyon önemli rekabetçi üstünlüklere kavuşur. Bu ders öğrencileri idare ettikleri şirketin operasyonlarını etkin biçimde yürütmesi ve kaynaklarını verimli biçimde kullanması yoluyla ayakta kalması ve büyümesi için gereken yeteneklerle donatmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Bu ders etkin ve verimli operasyonlar için temel kavramlar, mevzular ve teknikler üzerine yoğunlaşır. Proses geliştirme ve planlama üzerine özel olarak vurgu yapılır. Konular operasyonel strateji, ürün ve hizmet dizaynı, kapasite planlama, büyük ölçekli planlama ve talep yönetimi, malzeme ve envanter yönetimi, kalite yönetimi, proje yönetimi ve tedarik zinciri yönetimini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Operasyonel kavram süreçlerini tanımlamak. 2) Öğrenilen süreçleri mühendislik ölçme birimleri ile uygulayabilmek. 3) Sistemsel bütün hata ve ölçütleri tüm yetkinlikleriyle mükemmeliğe ulaştırmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yalın Düşünce Yaklaşımı | |
2) | Kaizen Felsefesi ve Yönetimi | |
3) | Yalın Üretim Teknikleri | |
4) | 5S | |
5) | TPM (Total Productive Maintenance) | |
6) | Altı Sigma Problem Çözme Teknikleri | |
7) | Hoshin Kanri Metodu | |
8) | Ara Sınav | |
9) | TPS Yönetim İlkeleri | |
10) | PMI Proje Yönetimi Metodu | |
11) | Tam Zamanında Üretim | |
12) | Çevik Üretim | |
13) | Endüstri 4.0 | |
14) | Derslerin tekrarı | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: | Operations Management, 4th edition, R. S. Russell and B. Taylor, Prentice-Hall, 2002 with ISBN-13: 978-0130348340 (WEB SITE COMPANION: www.prenhall.com/russell) |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 2 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | 1 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 2 |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | 2 |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 3 | 3 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 49 |