Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM254 | ||||
Course Name: | Biyomalzeme Teknolojileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Kevser Temizkan Özdamar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı;implant malzeme olarak kullanılan biyomalzemeleri tanıtmak, çeşitleri hakkında bilgiler sunmak, malzeme seçimi, dizaynı ve kullanımındaki başarısızlıkların nedenlerini araştırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Biyomalzeme kelimesinin tanımı ve sınıflandırılması / Polimer, metalik, seramik ve kompozit implant malzemeler / İmplant malzemelerin sterilizasyonu / İmplant malzeme kullanımının avantajları ve sakıncaları /Korozyon |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli malzeme türleriyle ilgili bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi 2) Etkili biçimde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 3) Bilgiye erişerek kendini yenileme becerisi kazanma 4) Biyomalzemelerin seçimi konusunda bilgi edinilmesi. 5) Biyomalzemelerin uygulama alanlarıyla ilgili bilgi edinilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyomalzeme tanımı | - |
2) | Biyomalzeme seçimi / implant başarısızlıkları | - |
3) | Metalik biyomalzemeler | - |
4) | Polimerik biyomalzemeler | - |
5) | Seramik biyomalzemeler | - |
6) | Kompozit biyomalzemeler | - |
7) | Biyomalzemelerde sterilizasyon | - |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | - |
9) | Biyomalzemelerde sterilizasyon | - |
10) | Türkiye'de biyomalzeme kullanımı | - |
11) | Nanotıp/biyosensör/3 D yazıcılar ile biyomalzeme üretimi | - |
12) | Ödev sunuları | - |
13) | Ödev sunuları | - |
13) | Ödev sunuları | - |
14) | Ödev sunuları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | B.Park, “Biomaterials Science and Engineering”, Plenum Press. New York, 1984. L.L. Hench and E.C.Ethridge, “Biomaterials”, Acedemic Press, New York, 1982 |
Diğer Kaynaklar: | B.Park, “Biomaterials Science and Engineering”, Plenum Press. New York, 1984. L.L. Hench and E.C.Ethridge, “Biomaterials”, Acedemic Press, New York, 1982 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 2 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 2 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ödevler | 1 | 30 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 45 | 45 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 135 |