Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM421 | ||||
Course Name: | Polimer Kimyası | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Kevser Temizkan Özdamar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste, öğrencilere polimer kimyasının temel kavramları aktarılmaktadır. Bu bağlamda, polimerlerin ne olduğu ve polimerlerle ilgili genel kavramlar, polimerleşme yöntemleri: kondenzasyon ve katılma polimerleşme türleri; polimer fonksiyonlandırılması, blok aşı ve yıldız kopolimerlerinin genel elde ediliş yöntemleri anlatılacaktır. |
Dersin İçeriği: | Polimer nedir, polimer ile ilgili temel kavramlar Polimerleşme yöntemleri genel tanımları: adım adım büyüme ve katılma tepkimeleri Kondensasyon polimerleşmeleri genel tanımı Kondensasyon polimerleşmeleri örnekleri Radikal polimerleşmeleri genel tanımı Radikal polimerleşmeleri mekanizması ve örnekleri Anyonik ve katyonik polimerleşmeleri Fonksiyonel polimerler: genel tanım, örnekleri Fonksiyonel polimerler: Sentezleri Kopolimerlerin tanımı Blok kopolimerler Graft kopolimerler Yıldız kopolimerler Çok dallı ve dendritik kopolimerler |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Polimer nedir, polimer ile ilgili temel kavramları 2) 2. Polimerleşme yöntemleri: Kondensasyon, radikal, anyonik ve katyonik 3) 3. Fonksiyonel polimerleri 4) 4. Kopolimerler: Blok, aşı ve yıldız kopolimerlerini öğreneceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Polimer nedir, polimer ile ilgili temel kavramlar | - |
2) | Polimerleşme yöntemleri genel tanımları: adım adım büyüme ve katılma tepkimeleri | - |
3) | Kondensasyon polimerleşmeleri genel tanımı | - |
4) | Kondensasyon polimerleşmeleri örnekleri | - |
5) | Radikal polimerleşmeleri genel tanımı | - |
6) | Radical polymerizations: general definitions | - |
7) | Anyonik ve katyonik polimerleşmeleri | - |
8) | Fonksiyonel polimerler: genel tanım, örnekleri | - |
9) | Fonksiyonel polimerler: Sentezleri | - |
10) | Kopolimerlerin tanımı | - |
11) | Blok kopolimerler | - |
12) | Graft kopolimerler | - |
13) | Yıldız kopolimerler | - |
14) | Çok dallı ve dendritik kopolimerler | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Polymer Science and Technology, J. R. Fried, 2nd ed., 2003, Prentice Hall |
Diğer Kaynaklar: | Polymer Chemistry an introduction, M. P. Stevens, 3rd ed., 1999, Oxford; Polymer Synthesis, P. Remp, E. W. Merril, 2nd Ed., 1991, Huthiq & Wepf |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 1 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 2 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ödevler | 1 | 30 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 45 | 45 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 135 |