KIM421 Polimer KimyasıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KIM421
Course Name: Polimer Kimyası
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR
Dersi Veren(ler): Kevser Temizkan Özdamar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilere polimer kimyasının temel kavramları aktarılmaktadır. Bu bağlamda, polimerlerin ne olduğu ve polimerlerle ilgili genel kavramlar, polimerleşme yöntemleri: kondenzasyon ve katılma polimerleşme türleri; polimer fonksiyonlandırılması, blok aşı ve yıldız kopolimerlerinin genel elde ediliş yöntemleri anlatılacaktır.
Dersin İçeriği: Polimer nedir, polimer ile ilgili temel kavramlar
Polimerleşme yöntemleri genel tanımları: adım adım büyüme ve katılma tepkimeleri
Kondensasyon polimerleşmeleri genel tanımı
Kondensasyon polimerleşmeleri örnekleri
Radikal polimerleşmeleri genel tanımı
Radikal polimerleşmeleri mekanizması ve örnekleri
Anyonik ve katyonik polimerleşmeleri
Fonksiyonel polimerler: genel tanım, örnekleri
Fonksiyonel polimerler: Sentezleri
Kopolimerlerin tanımı
Blok kopolimerler
Graft kopolimerler
Yıldız kopolimerler
Çok dallı ve dendritik kopolimerler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Polimer nedir, polimer ile ilgili temel kavramları
2) 2. Polimerleşme yöntemleri: Kondensasyon, radikal, anyonik ve katyonik
3) 3. Fonksiyonel polimerleri
4) 4. Kopolimerler: Blok, aşı ve yıldız kopolimerlerini öğreneceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Polimer nedir, polimer ile ilgili temel kavramlar -
2) Polimerleşme yöntemleri genel tanımları: adım adım büyüme ve katılma tepkimeleri -
3) Kondensasyon polimerleşmeleri genel tanımı -
4) Kondensasyon polimerleşmeleri örnekleri -
5) Radikal polimerleşmeleri genel tanımı -
6) Radical polymerizations: general definitions -
7) Anyonik ve katyonik polimerleşmeleri -
8) Fonksiyonel polimerler: genel tanım, örnekleri -
9) Fonksiyonel polimerler: Sentezleri -
10) Kopolimerlerin tanımı -
11) Blok kopolimerler -
12) Graft kopolimerler -
13) Yıldız kopolimerler -
14) Çok dallı ve dendritik kopolimerler -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Polymer Science and Technology, J. R. Fried, 2nd ed., 2003, Prentice Hall
Diğer Kaynaklar: Polymer Chemistry an introduction, M. P. Stevens, 3rd ed., 1999, Oxford; Polymer Synthesis, P. Remp, E. W. Merril, 2nd Ed., 1991, Huthiq & Wepf

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 1
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 2
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 135