KMM402 Bitirme ÇalışmasıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KMM402
Course Name: Bitirme Çalışması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR
Dersi Veren(ler): Kevser Temizkan Özdamar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Lisans eğitimi boyunca 4 sene içerisinde görülen konuların bütünleştirilmesi; Bir araştırmanın nasıl yürütüleceği konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması; lisansüstü çalışmalara ve iş hayatına hazırlık
Dersin İçeriği: Konu belirleme, ilgili literatür taraması, deneysel çalımalar, analiz çalışmaları, raporların hazırlanması, sonuç ve değerlendirme, öneriler, referansların derlenmesi, yazılı ve sözlü sunum

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislik ve KimyaMühendisliği Alanında Literatürü Takip Etmeyi ve Araştırma Yapmayı Öğrenmek;
2) Kimyasal madde ve materyalleri kullanarak tasarım geliştirme. Yöntem ve metota karar verme.
3) Çalışmayla ilgili kavramları özümseme ve diğer disiplinlerle ilişkilendirip, bütünleştirmek.
4) Akademik hayata ve iş hayatına hazırlanmak.
5) Yapılan çalışmayı somut bir tez ve sözlü sunum halinde sunmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Danışmanla görüşerek ön araştırma konusu belirlemek İlgili literatür
2) Belirlenen konular ışığında toplanan literatürün değerlendirilmesi ve konuya sağlayacağı katkıların tartışılması -
3) Ön araştırma ve tartışmalar sonunda ilgili araştırma konusu ve yönteminin belirlenmesi -
4) Belirlenen Bitirme Çalışmasının Tez Kayıt Formu'nun hazırlanması -
5) Tez Bilgi Formunu hazırlaması (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren -
6) İlgili deneysel çalışmaların yürütülmesi -
6) İlgili deneysel çalışmaların yürütülmesi -
7) İlgili deneysel çalışmaların yürütülmesi -
8) İlgili deneysel çalışmaların yürütülmesi -
9) Deneysel çalışmaları tamamlanmış ürünlerin analizlerinin gerçekleştirilmesi -
10) Deneysel çalışmaları tamamlanmış ürünlerin analizlerinin gerçekleştirilmesi -
11) Deneysel çalışmaları tamamlanmış ürünlerin analizlerinin gerçekleştirilmesi -
12) Deney ve analizler ışığında elde edilen verilerin yorumlanması, değerlendirilmesi -
13) Çalışma raporunun tamamlanması. Tez /proje formatında hazırlanması -
13) Çalışma raporunun tamamlanması. Tez /proje formatında hazırlanması -
14) Tamamlanmış projenin bölüm öğrenci ve öğretim elemanlarına sunulması. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Seçilen ya da belirlenen Bitirme çalışmasının konusu ile ilgili alanlarda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar, makale ve bildiriler.
Diğer Kaynaklar: Seçilen ya da belirlenen Bitirme çalışmasının konusu ile ilgili alanlarda bilimsel literatür, doktora, yüksek lisans ve lisans tezleri, kitaplar, makale ve bildiriler.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 2
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 2
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 14 1 14
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 174