Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KMM405 | ||||
Course Name: | Kimya Mühendisliği Laboratuvarı I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi YAĞMUR BİLİZ | ||||
Dersi Veren(ler): | YAĞMUR BİLİZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere temel işlemler, ısı ve kütle aktarımı, akışkanlar mekaniği ve termodinamik problemlerini analiz etme bilgi ve becerilerini; grup çalışması konusunda deneyim ve bilimsel eleştiri tecrübesi kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Gaz Absorpsiyonu / Püskürtmeli Kurutucu / Akışkan Yatak / Gövde - Boru Tipi Isı Değiştiricinin İncelenmesi / Pompa Sistemi / Çözünürlük Yöntemi İle Çözünme Isısı Tayini / Hidroklorik Asit ve Asetik Asidin Sodyum Hidroksit ile Kondüktometrik Titrasyonu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deneysel sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 2) Laboratuvar ekipmanlarını kullanma ve laboratuvar standartları hakkında bilgi sahibi olma becerisi 3) Bir ekibin parçası olarak üretken biçimde çalışma becerisi, talimat verme ve alma becerisi 4) Temel işlemler problemleri için bilimsel ve pratik düşünmeye dayalı çözüm üretme becerisi 5) Girişkenlik, organize olma ve zaman yönetimi becerisi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deneylerle ilgili öğrencilerin bilgilendirilmesi | |
2) | Deneyler için grupların oluşturulması | |
3) | Mühendislik Standartları | |
4) | Deney | Deney Föyü |
5) | Deney | Deney Föyü |
6) | Deney | Deney Föyü |
7) | Deney | Deney Föyü |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | Deney | Deney Föyü |
10) | Deney | Deney Föyü |
11) | Deney | Deney Föyü |
12) | Deney | Deney Föyü |
13) | Mazeret Deneyi | Deney Föyü |
14) | Mazeret Deneyi | Deney Föyü |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | *Kimya Mühendisliği Lab.1 Ders Notları *R. H.Perry, D.Green, “Perry’s Chemical Engineers’ Handbook”, McGraw-Hill, Sixth Edition, 1985. *C.J. Geankoplis, “Transport Processes and Unit Operations”, Allyn and Bacon, Second Edition, 1993. *J.M.Smith,H.C. Van Ness, M.M. Abbott, “Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics”, McGraw_Hill, Seventh Edition, 2005 |
Diğer Kaynaklar: | *Kimya Mühendisliği Lab.1 Ders Notları *R. H.Perry, D.Green, “Perry’s Chemical Engineers’ Handbook”, McGraw-Hill, Sixth Edition, 1985. *C.J. Geankoplis, “Transport Processes and Unit Operations”, Allyn and Bacon, Second Edition, 1993. *J.M.Smith,H.C. Van Ness, M.M. Abbott, “Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics”, McGraw_Hill, Seventh Edition, 2005 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 1 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 2 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 1 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 7 | % 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Laboratuvar | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 | ||||
Final | 1 | 16 | 16 | ||||
Toplam İş Yükü | 74 |