MAK464 Bakım Tekniği ve UygulamalarıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MAK464
Course Name: Bakım Tekniği ve Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Mehmet Ayaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kullanılan makine ve techizatların ömürleri bakım teknikleri ve uygulamaları ile doğru orantılıdır. Makinelerin kullanım amacına ve kullanım yerine göre uygun bakım metodlarının seçilerek uygulanması, işgücü, malzeme ve parasal kayıpların önlenmesine yardım edecektir. arıza arama ve giderme yöntemleri irdelenecek, bakımda kullanılan malzemeler ve test cihazları konusunda bilgiler verilecektir.
Dersin İçeriği: Bakım Kavramı, Bakım Yönetimi, Planlı Bakım, Kestirimci Bakım, Önleyici Bakım, Toplam Üretken Bakım, Bakım Planlama Prensipleri, Bakım Çizelgeleme Prensipleri, Bilgisayar Destekli Bakım Yönetimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci bakım yönetiminin gereklerini öğrenir.
2) Öğrenci bakım yönetimi tekniklerini uygulayabilme becerisi kazanır.
3) Öğrenci bilgisayarlı bakım yönetim sistemlerini kullanabilme becerisi kazanır.
4) Öğrenci herhangi bir durumda bir şirketin bakım durumunu analiz edebilme ve ne tip bir bakım uygulanması kararını verebilir.
5) Öğrenci bakım sistemlerinin ekonomikliliğini değerlendirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Bakımla İlgili Temel Kavramlar Ders Notları
2) Bakım Planlamasının İşletme İçindeki Önemi ve Organizasyonu Ders Notları
3) Bakım Politikaları Ders Notları
4) Bakım Politikaları Ders Notları
5) Güvenilirlik Ders Notları
6) Güvenilirlik Ders Notları
7) Bakım Planlamasında Mühendislik Ekonomisi Ders Notları
8) Ara Sınav
9) Bakım Planlamasında Mühendislik Ekonomisi Ders Notları
10) Bakım Planlamasında Yöneylem Araştırması Teknikleri (Bekleme Hattı Modelleri) Ders Notları
11) Bakım Planlamasında Yöneylem Araştırması Teknikleri (Bekleme Hattı Modelleri) Ders Notları
12) Bakım Planlamasında Yöneylem Araştırması Teknikleri (Bakım Planlamasında Simülasyon Uygulamaları) Ders Notları
13) Bakım Planlamasında Yöneylem Araştırması Teknikleri (Bakım Planlamasında Markov Zincirleri) Ders Notları
14) Bakım Planlamasında Yöneylem Araştırması Teknikleri (Bakım Planlamasında Markov Zincirleri) Ders Notları
15) Bakım Planlamasında Yöneylem Araştırması Teknikleri (Bakım Planlamasında Markov Zincirleri) Ders Notları
16) Yarıyıl Sonu Sınavları
17) Yarıyıl Sonu Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Handbook of Maintenance Management, Joel Levitt, Industrial Press; 1.basım (Mart,1997)
Maintenance Planning and Scheduling Handbook, Doc Palmer, McGraw Hill, NY, 1999.
Bakım Plânlaması, Mustafa Köksal, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2007.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
8) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
11) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
13) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
14) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
15) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
16) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 1 25 25
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 169