MBG406 NanoteknoljiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MBG406
Course Name: Nanoteknolji
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FATMA KÜBRA ATA
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. FATMA KÜBRA ATA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, Moleküler Biyoloji ve Genetik bölümü öğrencilerinin nanoteknolojinin temel ilkelerini, nanoölçekli fiziki ve biyolojik sistemler ve bunların yaşam bilimleri ile ilgili alanlardaki kullanımlarını ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; nanoteknoloji tanım ve tarihçesi, nanomalzemelerin yapısı ve nanopartikül üretimi konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nanoteknoloji biliminin moleküler biyoloji ile ilişkisini kavrayacaktır.
2) Nanomalzemeler ve bunların biyobileşenlerle kullanımındaki kavramları hakkında bilgi sahibi olacaktır.
3) Nanomalzemelerin üretimi hakkında bilgi sahibi olacaktır.
4) Doğadaki nanomalzemeler ve biyolojik "self-assembly" hakkında bilgi sahibi olacaktır.
5) Nanobiyoteknoloji uygulamaları ve yapılan güncel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nanoteknoloji Bilimine Giriş (1) Köksal F., 2017, Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Tıp Kitapevleri (2) Eloy J.O. ve arkadaşları, 2021, Nanocarriers for Drug Delivery, Springer (3) Dinh T.V., 2017, Nanotechnology in Biology and Medicine: Methods, Devices, and Applications, (second edition), CRC Press
2) Nanoteknoloji Bilimine Giriş (1) Köksal F., 2017, Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Tıp Kitapevleri (2) Eloy J.O. ve arkadaşları, 2021, Nanocarriers for Drug Delivery, Springer (3) Dinh T.V., 2017, Nanotechnology in Biology and Medicine: Methods, Devices, and Applications, (second edition), CRC Press
3) Nanomalzemeler (1) Köksal F., 2017, Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Tıp Kitapevleri (2) Eloy J.O. ve arkadaşları, 2021, Nanocarriers for Drug Delivery, Springer (3) Dinh T.V., 2017, Nanotechnology in Biology and Medicine: Methods, Devices, and Applications, (second edition), CRC Press
4) Nanomalzemeler (1) Köksal F., 2017, Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Tıp Kitapevleri (2) Eloy J.O. ve arkadaşları, 2021, Nanocarriers for Drug Delivery, Springer (3) Dinh T.V., 2017, Nanotechnology in Biology and Medicine: Methods, Devices, and Applications, (second edition), CRC Press
5) Nanobiyoteknoloji Uygulamaları (1) Köksal F., 2017, Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Tıp Kitapevleri (2) Eloy J.O. ve arkadaşları, 2021, Nanocarriers for Drug Delivery, Springer (3) Dinh T.V., 2017, Nanotechnology in Biology and Medicine: Methods, Devices, and Applications, (second edition), CRC Press
6) Nanobiyoteknoloji Uygulamaları (1) Köksal F., 2017, Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Tıp Kitapevleri (2) Eloy J.O. ve arkadaşları, 2021, Nanocarriers for Drug Delivery, Springer (3) Dinh T.V., 2017, Nanotechnology in Biology and Medicine: Methods, Devices, and Applications, (second edition), CRC Pres
7) Biyolojik ‘’self assembly’’ (1) Köksal F., 2017, Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Tıp Kitapevleri (2) Eloy J.O. ve arkadaşları, 2021, Nanocarriers for Drug Delivery, Springer (3) Dinh T.V., 2017, Nanotechnology in Biology and Medicine: Methods, Devices, and Applications, (second edition), CRC Pres
8) ARASINAV
9) Öğrenci Sunumu -
10) Öğrenci Sunumu -
11) Öğrenci Sunumu -
12) Öğrenci Sunumu -
13) Öğrenci Sunumu -
14) Öğrenci Sunumu -
15) Öğrenci Sunumu -
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: (1) Köksal F., 2017, Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Eloy J.O. ve arkadaşları, 2021, Nanocarriers for Drug Delivery, Springer
(3) Dinh T.V., 2017, Nanotechnology in Biology and Medicine: Methods, Devices, and Applications, (second edition), CRC Press
Diğer Kaynaklar: (1) Köksal F., 2017, Nanobilim ve Nanoteknoloji, Nobel Tıp Kitapevleri
(2) Eloy J.O. ve arkadaşları, 2021, Nanocarriers for Drug Delivery, Springer
(3) Dinh T.V., 2017, Nanotechnology in Biology and Medicine: Methods, Devices, and Applications, (second edition), CRC Press

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. 3
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. 3
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır 1
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. 1
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. 1
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. 1
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. 1
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. 2
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. 1
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. 1
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. 2
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. 2
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 8 3 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 4 64
Sunum / Seminer 7 4 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 120