MBG408 EpigenetikKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MBG408
Course Name: Epigenetik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. FATMA KÜBRA ATA
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Fatma Kübra Ata
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere Epigenetik mekanizmalar ve gelişimsel ve fizyolojik süreçlerin düzenlenmesindeki çeşitli rolleri hakkında bilgi tabanına genel bir bakış sağlayarak öğrencilerin moleküler biyoloji yöntemleri ve epigenomik bilgi arasında bağ oluşturmasını sağlamaktır. Öte yandan, edinilen epigenetik bilgi ile çeşitli hastalıklara karşı farklı bir bakış açısı ile bakmayı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Epigenetik mekanizmalar ve epigenetik kontrolü gibi konuları içermektedir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gelişimsel ve fizyolojik süreçlerden örnekler kullanarak gen ekspresyonunun epigenetik düzenlenmesinde yer alan çok çeşitli moleküler mekanizmaları tanımlayabilmeli
2) Epigenetik anormalliklerin kalıtsal ve edinilmiş bazı hastalıkların patobiyolojisinin altında nasıl yatırılacağını bir dizi farklı örnek kullanarak açıklayabilmeli
3) Epigenetik süreçlerin fenotipleri nasıl şekillendirdiğini ve hastalık risklerini nasıl değiştirdiğini entegre bir şekilde anlayabilmeli
4) Epigenomun yaşam boyunca snir sisteminin gelişimindeki ve işlevindeki rollerini tartışıp, epigenetik süreçlerin sağlıklı yaşlanmada ve kronik hastalığın patobiyolojisinde nasıl rol aldığını algılayabilmeli

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Epigenetik Çalışmalara Giriş Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
2) DNA Ambalaj ve Kromatin Mimarisi Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
3) Kromatin Yapısını Değiştirme Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
4) DNA Metilasyonu, Histonların Çeviri Sonrası Modifikasyonu Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
5) Histone Modifikasyon Makineleri Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
6) Histone-Modifiye Enzim Etkisinin Lokus`a Özgü Kontrolü Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
7) Hücreye Özgü Gen Ekspresyonunun Epigenetik Kontrolü Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
8) Ara Sınav
9) Mitotik Hücre Döngüsünün Epigenetik Kontrolü Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
10) Gen Baskısının Epigenetik Temeli Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
11) Hücresel Farklılaşmanın Epigenetik Kontrolü Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
12) Epigenetik Modifikasyon Modellerinin Geri Döndürülebilirliği Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
13) Hastalığa Epigenetik Yatkınlık ve BaskıYa Dayalı Bozukluklar Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
14) Hafıza, Nörodejenerasyon ve Ruh Sağlığının Epigenetiği Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
15) Kanserin Epigenetiği Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
16) Final Haftası
17) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol
Diğer Kaynaklar: Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek.
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler.
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek.
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak.
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak.
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak.
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler.
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak.
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir.
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 2 32
Ara Sınavlar 1 24 24
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 114