MCH210 Logic Circuits DesignKurumsal BilgilerAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MCH210
Course Name: Logic Circuits Design
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi LALE ÖZYILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Lale Özyılmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin sayı sistemlerini, aralarındaki dönüşümleri ve kodlamaları, mantık kapılarını, Boole cebrini, sadeleştirme yöntemleriyle Boole fonksiyonlarını sadeleştirmelerini, kombinasyonel ve ardışık mantık devre tasarımlarını öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Sayı Sistemleri, Kodlamalar, Boole Cebri, Sadeleştirme Yöntemleri; Kombinasyonel ve Ardışıl Mantık Devre Tasarımları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sayı sistemlerinin ve sayı sistemleri arasındaki dönüşümlerin incelenmesi
2) Kodlamaların ve Boole cebrinin öğrenilmesi
3) Sadeleştirme yöntemlerini kullanarak Boole fonksiyonlarının sadeleştirilmesi ve mantık kapılarının kullanılarak gerçeklenmesi
4) Kombinasyonel ve ardışık devrelerin analizi
5) Ardışık devre elemanları (flip flop) kullanarak asenkron ve senkron sayıcıların tasarımının gerçeklenmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayı sistemleri Ders notları ve kaynaklar
2) Sayı sistemleri arasındaki dönüşümler Ders notları ve kaynaklar
3) Kodlamalar Ders notları ve kaynaklar
4) Mantık kapıları, gösterimleri ve doğruluk tabloları Ders notları ve kaynaklar
5) Boole cebri teoremleri, Boole cebri fonksiyonları ve min-term, max-term gösterimleri Ders notları ve kaynaklar
6) Sadeleştirme Yöntemleri (Karnaugh Haritası) Ders notları ve kaynaklar
7) Sınava yönelik soru çözümleri
8) Ara Sınav Ders notları ve kaynaklar
9) Kombinasyonel mantık devreleri: aritmetik devreler, kod çözücüler Ders notları ve kaynaklar
10) Kombinasyonel mantık devreleri: kodlayıcılar, karşılaştırıcılar Ders notları ve kaynaklar
11) Kombinasyonel mantık devreleri: veri seçiciler, veri dağıtıcılar Ders notları ve kaynaklar
12) Ardışıl Devreler ve Yazmaçlar (flip flop ve register yapıları, tipleri ve doğruluk tabloları) Ders notları ve kaynaklar
13) Asenkron Sayıcı Tasarımı Ders notları ve kaynaklar
14) Senkron Sayıcı Tasarımı Ders notları ve kaynaklar
15) Sınava yönelik soru çözümleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok - None
Diğer Kaynaklar: 1. Mano, M. M. 2003, Sayısal Tasarım (Digital Design), 2. Baskıdan Türkçeye çeviri, Literatür Yayıncılık, ISBN: 975-8431-29-3.
2. MANO, M.M. 2007. Digital Design (4th Edition). Prentice-Hall. ISBN: 0-13-198924-3.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 3
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 5 2 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 150