Mimarlık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MIM231 | ||||
Course Name: | Kültürel Miras ve Yerleşimler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYSEL TARIM | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Aysel Tarım | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hızlı ve teknolojik gelişmelerin yanı sıra kültürel mirası ile bağları güçlendirmek için, somut ve somut olmayan ‘’Kültürel Miras’’ ögelerini tanıtmak. Kültürel Miras bilinç düzeyinin yükseltilmesinde Mimari değerlerin, sosyal ve fiziksel çevre ile somut örnekler olarak incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Kültürel mirası oluşturan somut miras mimarinin, özgünlük ve bütünlük ile incelenmesi. Farklı kültürlerin ihtiyaçları, istek, davranış biçimleri ile sosyal ve mekânsal oluşumları anlaması. Yerinde yapılan alan çalışmalarıyla, yaşanabilir mekânların/yaşama koşullarının iyileştirilmesinin düşünülmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel Miras tanımları, kavramları, sınıflandırılmasının öğrenilmesi 2) Somut ve Somut olamayan Kültürel Miras ögelerinin öğrenilmesi 3) Mimari değerlerin, sosyal ve fiziksel çevre ile somut olarak görülmesi 4) Farklı kültürlerin ihtiyaçları, istek, davranış biçimleri ile sosyal ve mekânsal oluşumları anlama becerisini kazanmak 5) Kültürel Miras bilinç düzeyinin yükseltilmesinde yerinde yapılan alan çalışmalarıyla, yaşanabilir mekânların/yaşama koşullarının iyileştirilmesinin düşünülmesi/kurgulayabilme becerisi kazanmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi, amacı, içeriği, dersin öğrenme çıktıları | yok |
2) | Kültürel miras tanımları, kültürel miras kavramı, taşınır kültür varlıkları | yok |
3) | Taşınmaz kültür varlıkları; tek yapılar (Arkeolojik kültür varlıkları) | yok |
4) | Taşınmaz kültür varlıkları; tek yapılar (Anıtsal yapılar) | yok |
5) | Taşınmaz kültür varlıkları; yapı grupları ve korunması gerekli çevreler | yok |
5) | Taşınmaz kültür varlıkları; yapı grupları ve korunması gerekli çevreler | yok |
6) | Kültür ve doğal varlıklarının değerleri | yok |
7) | Yerel mimari ve yerleşimler | yok |
8) | DÖNEM ARASI SINAVI | yok |
9) | Kültür ve doğal varlıkları tehdit eden tehlikeler | yok |
10) | Nasıl korumalıyız? Restorasyon / Koruma. Kültürel mirası koruma yasaları, koruma konusunda önemli uluslararası belgeler | yok |
11) | Uluslararası platformda ülkemiz kültür varlıklarının konumu. Dünya miras listesi ve ölçütleri | yok |
12) | Dünya miras listesinde Türkiye | yok |
13) | Alan incelemesi, ödev sunum ve değerlendirmeleri | yok |
14) | Ödev sunum değerlendirmeleri ve genel tekrar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | * Bektaş, Cengiz, Türk Evi * Bektaş, Cengiz, Kentini Yaşamak. * Ayman, Dilek, Güzelgah * Hasol, Doğan, Geleceğin Geçmişini Yemişler * Bozkurt Güvenç, “İnsan ve Kültür”, Remzi Kitabevi * Köksal, Aykut, Bu Mekân Artık Bu Yer Değil * ve konu ile ilgili güncel yayınlar *Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci ve *Cevat Erder, Tarihi Çevre Algısı |
Diğer Kaynaklar: | * Bektaş, Cengiz, Türk Evi * Bektaş, Cengiz, Kentini Yaşamak. * Ayman, Dilek, Güzelgah * Hasol, Doğan, Geleceğin Geçmişini Yemişler * Bozkurt Güvenç, “İnsan ve Kültür”, Remzi Kitabevi * Köksal, Aykut, Bu Mekân Artık Bu Yer Değil * ve konu ile ilgili güncel yayınlar *Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci ve *Cevat Erder, Tarihi Çevre Algısı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi | 1 |
2) | Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi | |
3) | Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak | 2 |
4) | Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak | 3 |
5) | Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek | |
6) | Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi | |
7) | Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak | |
8) | Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama | 1 |
9) | Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 31 |