MIM483 Yapıda Yenilikçi MalzemelerKurumsal BilgilerAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MIM483
Course Name: Yapıda Yenilikçi Malzemeler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÜRÜN BİÇER
Dersi Veren(ler): Dr. Ürün Biçer
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapı malzemesi teknolojisinde yenilikçi yaklaşımlar hakkında bilgi
edinmek. Yeni malzeme geliştirme süreçleri hakkında genel bilgi edinmek. Mimarlıkta yenilikçi malzeme ve sürdürülebilirlik ilişkisi hakkında bilgi
edinmek.
Dersin İçeriği: Mimarlıktaki yenilikçi malzemeler, teknolojiler ve sistemlerin detaylı uygulama ve sunumlarla işlenmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yenilikçi malzemeleri tanımak
2) Yeni malzeme geliştirme süreçlerini öğrenmek
3) Yenilikçi malzemelerin kullanım alanlarını öğrenmek
4) Mimaride sürdürülebilirlik ve malzeme ilişkisini öğrenmek

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, amaç ve kapsam Yok
2) Mimarlıkta ve tasarımda malzeme Yok
3) Yapı malzemelerinin sınıflandırılması Yok
4) Mimarlık, sürdürülebilirlik ve enerji Yok
5) Yeşil binalar, sıfır enerjili binalar, akıllı binalar Yok
6) Akıllı malzemeler Yok
7) Yenilikçi yalıtım malzemeleri Yok
8) Vize Haftası Yok
9) Enerji değiştiren malzemeler Yok
10) Faz değiştiren malzemeler Yok
11) Nanoteknolojik malzemeler Yok
12) Gelişmiş bina camları Yok
13) Dinamik bina cepheleri Yok
14) Enerji üreten bina kabuğu Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Casini, M., Smart buildings : advanced materials and
nanotechnology to improve energy-efficiency and environmental
performance, Woodhead Publishing, Duxford UK, 2016.
Addington, D.M., Schodek, D.L., Smart Materials and New
Technologies: For the Architecture and Design Professions,
Architectural Press Elsevier, 2005.
Kretzer, M., Information Materials: Smart Materials for Adaptive
Architecture, Springer, Switzerland, 2017.
Fernandez, J., Material Architecture, Architectural Press Elsevier,
2006.
Diğer Kaynaklar: Casini, M., Smart buildings : advanced materials and
nanotechnology to improve energy-efficiency and environmental
performance, Woodhead Publishing, Duxford UK, 2016.
Addington, D.M., Schodek, D.L., Smart Materials and New
Technologies: For the Architecture and Design Professions,
Architectural Press Elsevier, 2005.
Kretzer, M., Information Materials: Smart Materials for Adaptive
Architecture, Springer, Switzerland, 2017.
Fernandez, J., Material Architecture, Architectural Press Elsevier,
2006.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek 1
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama 3
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 116