PSI314 Bağlanma ve Yakın İlişkilerKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI314
Course Name: Bağlanma ve Yakın İlişkiler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere bağlanma ve yakın ilişkilerle ilgili teoriler ve kuramlar aracılığıyla bakış açısı kazandırmak ve bu bakış açısını pratik uygulamalarda etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders yakın ilişkilerin tanımı, gelişimi ve tarihi, kültürler arası bağlamda yakın ilişkiler, bağlanma kuramı ve uygulamaları, partner seçimi ve ilişkileri başlatma, iletişim ve duyarlılık, duygu düzenleme ve biliş, karşılıklı bağlılık, arkadaşlık, romantik aşk, ilişkileri sürdürme ve geliştirme, cinsellik, ilişkide stres ve gerginlikler ve ilişkileri sonlandırma konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yakın ilişkileri ele alan temel kavram ve kuramları tanımlar.
2) Yakın ilişkilerin dinamikleri ve bunlara etki eden değişkenleri bilir.
3) Yakın ilişkilerde ortaya çıkan problemlerde bireysel ve çevresel faktörlerin etkisini açıklar.
4) Bağlanma bakış açısına göre çocukluktaki ve yetişkinlikteki yakın ilişkileri yorumlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yakın İlişkilerin Tanımı, Gelişimi ve Tarihi -
2) Kültürler Arası Bağlamda Yakın İlişkiler -
3) Bağlanma Kuramı ve Uygulamaları -
4) İletişim ve Duyarlılık -
5) Duygu Düzenleme ve Biliş -
6) Karşılıklı Bağlılık -
7) Arkadaşlık -
8) Romantik Aşk -
9) Partner Seçimi ve İlişkileri Başlatma -
10) İlişkileri Sürdürme ve Geliştirme -
11) Cinsellik -
12) İlişkide Stres ve Gerginlik -
13) İlişkiyi Sonlandırma, Kayıp, Yas -
14) Değerlendirme -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Demir, M., & Sümer, N. (Eds.) (2018). Close relationships and happiness across cultures. Springer International Publishing
2. Hazan, C. & Campa, M. I. (Eds.) (2013). Human Bonding: The Science of Affectional Ties. Guilford Press.
3. Fletcher, G. J., Simpson, J. A., Campbell, L., & Overall, N. C. (2013). The science of intimate relationships (Vol. 323). Malden, MA: Wiley-Blackwell.
Diğer Kaynaklar: -

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 60