PSI315 Eğitim PsikolojisiKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PSI315
Course Name: Eğitim Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere eğitim, öğrenme ve gelişim psikolojisi temel kuramlarının aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği: Bu ders eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, gelişimle ilgili temel kavramlar ve ilkeler, öğrenme ve gelişim psikolojisi teorileri konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bireyin gelişimine dair temel ilkeleri ve kuramları bilir.
2) Bireyi gelişimsel özellikleri açısından değerlendirebilir.
3) Öğrenme ile ilişkili temel ilke ve kuramları bilir.
4) Öğrenme için gerekli olan faktörleri bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Psikoloji ve Alt Dalları, Eğitim Psikolojisinin Tanımı ve İşlevleri -
2) Gelişimle İlgili Kavramlar, İlkeler ve Gelişimi Etkileyen Faktörler
3) Fiziksel Gelişim -
4) Bilişsel Gelişim -
5) Piaget ve Vygotsky Bilişsel Gelişim Kuramları -
6) Bilgi İşleme Kuramı ve Beyin Temelli Öğrenme -
7) Dil ve Ahlak Gelişimi -
8) Kişilik Gelişimi ve Kuramları -
9) Öğrenmenin Temelleri ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler -
10) Klasik Koşullanma ve Edimsel Koşullanma Kuramı -
11) Sosyal Öğrenme Kuramı -
12) Ekolojik Sistemler Teorisi -
13) Eğitim Psikolojisi Alanında Güncel Araştırmalar -
14) Değerlendirme -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları blackboard sekmesine eklenmiştir.
Diğer Kaynaklar: 1. Kaya, A. (2008).Eğitim Psikolojisi. Pegem A Yayınları.
2. Yeşilyaprak,B. (2008) Eğitim Psikolojisi. Pegem A Yayınları.
Senemoğlu, N. (2004). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Gazi Kitabevi..

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 60