SWE211 Object Oriented Programming Kurumsal BilgilerAkademik Programlar Yazılım Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yazılım Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SWE211
Course Name: Nesne Yönelimli Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HALİS ALTUN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Halis ALTUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı yazılım mühendisliğinde nesneye dayalı programlama ile ilgili temel bilgileri vermektir.
Dersin İçeriği: Bu derste sırasıyla nesneye dayalı programlama ile ilgili sınıf ve nesne kavramları, yapıcı ve yıkıcı fonksiyonlar, tekli ve çoklu kalıtım, UML diyagramları, fonksiyon ve operatör aşırı yükleme, fonksiyon ezme konuları anlatılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Nesneye dayalı programlama kavramının temel prensiplerini öğrenme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders Tanıtımı & Giriş
2) Nesneye Dayalı Programlama Kavramına Giriş
3) Nesneye Dayalı Programlama Kavramına Giriş
4) Kontrol İfadeleri, Döngüler ve Fonksiyonlar
5) Sınıf, Erişim Denetleyicisi, Üye Değişken ve Fonksiyonlar
6) Sınıf, Erişim Denetleyicisi, Üye Değişken ve Fonksiyonlar
7) Kalıtım, Çoklu Kalıtım ve Arayüzler
8) Kalıtım, Çoklu Kalıtım ve Arayüzler
9) Çoklu Kalıtım ve Kapsülleme
10) Çoklu Kalıtım ve Kapsülleme
11) Statik Üye Değişken ve Fonksiyon
12) Const Sınıf Nesneleri, Üye Değişken ve Fonksiyonlar
13) UML, UML Sınıf Diyagramları, UML Kullanıcı Diyagramları
14) UML, UML Sınıf Diyagramları, UML Kullanıcı Diyagramları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paul Deitel, Harvey Deitel, Java: How to Program, Pearson, ISBN-10: 0132575663
Diğer Kaynaklar: C. Thomas Wu, An Introduction to Object Oriented Programming with Java, McGraw Hill.

Y. Daniel Liang, Introduction to Java Programming, Comprehensive, Pearson.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Yazılım sistemlerinin analizi, tasarımı, doğrulanması, değerlendirilmesi, gerçekleştirilmesi, uygulanması ve bakımı konularında yeterli beceri

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ödev 3 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 3 10 30
Küçük Sınavlar 3 6 18
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 200