KIM229 Malzeme BilimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KIM229
Course Name: Malzeme Bilimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HAKAN SERBEST
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ HAKAN SERBEST
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Malzeme biliminin mühendislik uygulamaları açısından önemini kavratmak, malzemelerin türlerini, özelliklerini ve yapılarını ve bunların malzeme performansı üzerindeki etkilerini öğretmek, malzeme bilimi bilgisini kullanarak malzeme seçimi ve tasarımı yapabilmenin önemini kavratmak, yenilikçi malzemelere olan ilgiyi arttırmak
Dersin İçeriği: Malzeme bilimine giriş, atomik yapı ve katılarda bağ yapısı, malzemelerde kristal yapı, katılarda kusurlar, malzemelerin mekanik özellikleri, alaşım, kompozit, seramik ve polimerlerin yapıları, nanomalzemelerin ve biyomalzemelerin özellikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci malzemeler ve uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur.
2) Öğrenci işletme şartlarına uygun malzeme seçimi hakkında bilgi sahibi olur.
3) Öğrenci herhangi bir malzemeyle ilgili veri tabanı ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak kaynak araştırması
4) Öğrenci faydalı ürün araştırma-geliştirme konusunda teorik bilgiye sahip olur.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Malzeme bilimine giriş, tarihsel yaklaşım, malzemelerin sınıflandırılması, malzemelerde ve mühendislikte yenilikler -
2) Atomik yapı ve atomlar arası bağlar -
3) Kristal yapılar -
4) Katılarda kusurlar -
5) Difüzyon -
6) Malzemelerin özellikleri -
7) Faz diyagramları -
8) Ara Sınav -
9) Alaşımlar ve kompozit malzemeler -
10) Seramikler -
11) Polimerler -
12) Nanomalzemeler -
13) Biyomalzemeler -
14) Proje değerlendirme – I -
15) Proje değerlendirme - II -
16) Final Sınavı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Materials Science and Engineering: an Introduction (8th Edition)
William D. Callister, Jr. & David G. Rethwisch, John Wiley & Sons
2-Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (8.Baskı)
Prof. Dr. Kenan Genel, Nobel Akademik Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: 1-Materials Science and Engineering: an Introduction (8th Edition)
William D. Callister, Jr. & David G. Rethwisch, John Wiley & Sons
2-Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (8.Baskı)
Prof. Dr. Kenan Genel, Nobel Akademik Yayıncılık

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 3
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 15
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 1 1
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 1 28 28
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 135