Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM229 | ||||
Course Name: | Malzeme Bilimi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HAKAN SERBEST | ||||
Dersi Veren(ler): | DR. ÖĞR. ÜYESİ HAKAN SERBEST | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Malzeme biliminin mühendislik uygulamaları açısından önemini kavratmak, malzemelerin türlerini, özelliklerini ve yapılarını ve bunların malzeme performansı üzerindeki etkilerini öğretmek, malzeme bilimi bilgisini kullanarak malzeme seçimi ve tasarımı yapabilmenin önemini kavratmak, yenilikçi malzemelere olan ilgiyi arttırmak |
Dersin İçeriği: | Malzeme bilimine giriş, atomik yapı ve katılarda bağ yapısı, malzemelerde kristal yapı, katılarda kusurlar, malzemelerin mekanik özellikleri, alaşım, kompozit, seramik ve polimerlerin yapıları, nanomalzemelerin ve biyomalzemelerin özellikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci malzemeler ve uygulamaları hakkında detaylı bilgi sahibi olur. 2) Öğrenci işletme şartlarına uygun malzeme seçimi hakkında bilgi sahibi olur. 3) Öğrenci herhangi bir malzemeyle ilgili veri tabanı ve diğer bilgi kaynaklarını kullanarak kaynak araştırması 4) Öğrenci faydalı ürün araştırma-geliştirme konusunda teorik bilgiye sahip olur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Malzeme bilimine giriş, tarihsel yaklaşım, malzemelerin sınıflandırılması, malzemelerde ve mühendislikte yenilikler | - |
2) | Atomik yapı ve atomlar arası bağlar | - |
3) | Kristal yapılar | - |
4) | Katılarda kusurlar | - |
5) | Difüzyon | - |
6) | Malzemelerin özellikleri | - |
7) | Faz diyagramları | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Alaşımlar ve kompozit malzemeler | - |
10) | Seramikler | - |
11) | Polimerler | - |
12) | Nanomalzemeler | - |
13) | Biyomalzemeler | - |
14) | Proje değerlendirme – I | - |
15) | Proje değerlendirme - II | - |
16) | Final Sınavı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Materials Science and Engineering: an Introduction (8th Edition) William D. Callister, Jr. & David G. Rethwisch, John Wiley & Sons 2-Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (8.Baskı) Prof. Dr. Kenan Genel, Nobel Akademik Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | 1-Materials Science and Engineering: an Introduction (8th Edition) William D. Callister, Jr. & David G. Rethwisch, John Wiley & Sons 2-Malzeme Bilimi ve Mühendisliği (8.Baskı) Prof. Dr. Kenan Genel, Nobel Akademik Yayıncılık |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 3 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 3 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 3 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Rapor Teslimi | 1 | 28 | 28 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 135 |