SBF205 Tıbbi TerminolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF205
Course Name: Tıbbi Terminoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BETÜL YILDIRIM ÇAVAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖMER ÖNDER ÖNDER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı tıp terminolojisi alanında sıkça kullanılan kavramları oluşum mantaliteleri ile birlikte öğrenmektir.
Dersin İçeriği: Tıp terminolojisinin tarihçesi ve oluşumundaki temel kurallar, insan vücudunda kas- iskelet, sindirim, solunum, kardiyovasküler, üriner, genital, endokrin, sinir, göz, kulak burun boğaz sistemlerini ayrı ayrı başlıklar halinde sistematik bir şekilde tıp terminolojisi ekseninde ele alınması dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tıp terminolojisinin tarihçesini öğrenebilme
2) Terminolojik kelimelerin oluşumundaki temel prensipleri öğrenebilme
3) Sağlık alanında sıkça kullanılan terminolojileri öğrenebilme
4) Kullanılan ön, son, türetme eklerini seçebilme.
5) Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini açıklayabilme.
6) Temel anatomik kısımları isimlendirerek gösterebilme.
7) Üriner- genital- boşaltım- sindirim sistemlerini karşılaştırabilme.
8) Terimleri etimolojik olarak bağlantılandırabilme.
9) Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlayabilme.
10) Sağlığın belirleyicilerini değerlendirebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tıbbi terminoloji dersinin önemi, amacı ve öğrenim hedefleri Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
2) Sağlık kavramı ve sağlığın belirleyicileri Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
3) Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar 1 Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
4) Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar 2 Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
5) Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
6) Sindirim sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
6) Sindirim sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
7) Solunum sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
8) Üriner sisteme ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
9) Genital sisteme ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
10) Endokrin sisteme ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
11) Sinir sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
12) Göz ve kulak burun boğaz yapılarına ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
13) Genel değerlendirme ve kapanış Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018
14) Genel değerlendirme ve kapanış Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Tıbbi terminoloji / Recep Mesut 2017.
-Tıbbi Terminoloji, Diyarbakır Samih, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-16, 2016.
-Tıbbi Terminoloji, Yrd. Doç. Dr. Mümin Polat, Prof. Dr. Füsun Eroğlu, Editör, Dünya Tıp Kitabevi, ss.141-178, 2015
Diğer Kaynaklar: -Tıbbi terminoloji / Recep Mesut 2017.
-Tıbbi Terminoloji, Diyarbakır Samih, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-16, 2016.
-Tıbbi Terminoloji, Yrd. Doç. Dr. Mümin Polat, Prof. Dr. Füsun Eroğlu, Editör, Dünya Tıp Kitabevi, ss.141-178, 2015

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86