Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF205 | ||||
Course Name: | Tıbbi Terminoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BETÜL YILDIRIM ÇAVAK | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖMER ÖNDER ÖNDER |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı tıp terminolojisi alanında sıkça kullanılan kavramları oluşum mantaliteleri ile birlikte öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | Tıp terminolojisinin tarihçesi ve oluşumundaki temel kurallar, insan vücudunda kas- iskelet, sindirim, solunum, kardiyovasküler, üriner, genital, endokrin, sinir, göz, kulak burun boğaz sistemlerini ayrı ayrı başlıklar halinde sistematik bir şekilde tıp terminolojisi ekseninde ele alınması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tıp terminolojisinin tarihçesini öğrenebilme 2) Terminolojik kelimelerin oluşumundaki temel prensipleri öğrenebilme 3) Sağlık alanında sıkça kullanılan terminolojileri öğrenebilme 4) Kullanılan ön, son, türetme eklerini seçebilme. 5) Tıbbi terimlerin kurumsal iletişimdeki önemini açıklayabilme. 6) Temel anatomik kısımları isimlendirerek gösterebilme. 7) Üriner- genital- boşaltım- sindirim sistemlerini karşılaştırabilme. 8) Terimleri etimolojik olarak bağlantılandırabilme. 9) Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlayabilme. 10) Sağlığın belirleyicilerini değerlendirebilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi terminoloji dersinin önemi, amacı ve öğrenim hedefleri | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
2) | Sağlık kavramı ve sağlığın belirleyicileri | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
3) | Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar 1 | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
4) | Tıbbi terimlerin oluşturulmasında genel kurallar 2 | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
5) | Kas iskelet sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
6) | Sindirim sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
6) | Sindirim sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
7) | Solunum sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
8) | Üriner sisteme ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
9) | Genital sisteme ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
10) | Endokrin sisteme ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
11) | Sinir sistemine ilişkin terminoloji(anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
12) | Göz ve kulak burun boğaz yapılarına ilişkin terminoloji (anatomi, fizyoloji, hastalıklar, tanısal işlemler) | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
13) | Genel değerlendirme ve kapanış | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
14) | Genel değerlendirme ve kapanış | Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hitaboğlu Yayınları, 2018 |
Ders Notları / Kitaplar: | -Tıbbi terminoloji / Recep Mesut 2017. -Tıbbi Terminoloji, Diyarbakır Samih, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-16, 2016. -Tıbbi Terminoloji, Yrd. Doç. Dr. Mümin Polat, Prof. Dr. Füsun Eroğlu, Editör, Dünya Tıp Kitabevi, ss.141-178, 2015 |
Diğer Kaynaklar: | -Tıbbi terminoloji / Recep Mesut 2017. -Tıbbi Terminoloji, Diyarbakır Samih, Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-16, 2016. -Tıbbi Terminoloji, Yrd. Doç. Dr. Mümin Polat, Prof. Dr. Füsun Eroğlu, Editör, Dünya Tıp Kitabevi, ss.141-178, 2015 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |