SBF350 AntropolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Moleküler Biyoloji ve GenetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Moleküler Biyoloji ve Genetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SBF350
Course Name: Antropoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BETÜL YILDIRIM ÇAVAK
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi İKBAL SÜHEYLA ALTAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı antropolojinin temel kavramlarını toplumsal nosyonlar ve kültürel yansımalar üzerinden değerlendirmek, kültürel antropoloji kuramlarına hakim olmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste antropolojinin kapsamı, konusu, yöntemi ve temel kavramlar, ekonomik ve siyasal sistemler, kültür, kişilik ve toplumsal cinsiyet, akrabalık, evlilik ve aile, din ve dil ele alınmaktadır. Bu ders toplumsal bilimler ve antropoloji, fiziksel antropolojinin gelişimi, kültürel antropoloji, antropolojinin kapsamı ve çeşitli dalları, antropolojide temel ekoller, antropolojinin yöntemi, insan davranışının kültürel temelleri, toplumsal tabakalaşma ve cinsiyet, din ve dil, kültür ve kültürel süreçler, kültürel değişme, küreselleşme ve antropoloji, aile, akrabalık ve soy sistemleri, sosyal organizasyon, din antropolojisi, dünya ve ülkemiz belli başlı antropologları ve çalışma alanları konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Antropolojinin diğer disiplinlerle ilişkisi, antropolojinin insan ilişkilerine bakışı konularında bilgi sahibi olabilme
2) Kişilik ve toplumsal cinsiyet, evlilik, akrabalık ve eşitsizliğin antropolojiyle ilişkisi gibi konularda etkileşimde bulunabilme
3) Toplum içerisindeki kurumların, sembollerin, sosyal yapıların etkileşimini, zaman içerisindeki değişimini, farklı formlar altında görünümlerini karşılaştırabilme
4) Günümüzde antropolojinin uygulama alanlarını ve dünyadaki örneklerini karşılaştırabilme
5) Farklı topluluklardaki farklı davranışların nedenlerini, farklı kültürlerin özelliklerini yorumlama becerilerini geliştirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Toplumsal bilimler ve antropoloji
2) Fiziksel antropolojinin gelişimi
3) Kültürel antropoloji
4) Antropolojinin kapsamı ve çeşitli dalları
5) Antropolojide temel ekoller
6) Antropolojinin yöntemi
7) İnsan davranışının kültürel temelleri
8) Toplumsal tabakalaşma ve cinsiyet, din ve dil
9) Kültür ve kültürel süreçler
10) Kültürel Değişme, Küreselleşme ve Antropoloji
11) Aile, Akrabalık ve Soy Sistemleri
12) Sosyal Organizasyon
13) Din Antropolojisi
14) Dünya ve ülkemiz belli başlı antropologları ve çalışma alanları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Lavenda, Robert & Schultz, Emily (2018). Kültürel Antropoloji: Temel Kavramlar. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
- Güvenç, Bozkurt (2005) İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Kenny, Michael & Smille, Kirsten (2016). Antropolojiye Giriş: Kültür ve Mekan Hikayeleri. Ankara: Dipnot Yayınevi.
Diğer Kaynaklar: -Lavenda, Robert & Schultz, Emily (2018). Kültürel Antropoloji: Temel Kavramlar. Ankara: Doğu Batı Yayınları.
- Güvenç, Bozkurt (2005) İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi.
- Kenny, Michael & Smille, Kirsten (2016). Antropolojiye Giriş: Kültür ve Mekan Hikayeleri. Ankara: Dipnot Yayınevi.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek.
2) Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler.
3) Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır
4) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek.
5) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak.
6) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak.
7) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8) Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak.
10) Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak.
11) Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler.
12) Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak.
13) Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir.
14) Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86