Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM311 | ||||
Course Name: | Epidemiyoloji ve Bulaşıcı Hastalıklar | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Saadet Yazıcı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi Hemşirelik Bölümü felsefesi ve ülke gereksinimleri doğrultusunda, öğrencilere bulaşıcı hastalıklardan korunma, bulaşıcı hastalıkların nedenleri, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımı ilkeleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere bulaşıcı hastalıklardan korunma, bulaşıcı hastalıkların nedenleri, tanı, tedavi ve hemşirelik bakımı ilkeleri konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Epidemiyolojinin tanımını yapar. 2) Epidemiyolojiye ilişkin temel kavramları bilir. 3) Epidemiyolojinin tarihsel gelişim sürecini bilir. 4) Ülkenin gelişmişlik düzeyine göre değişen sağlık ölçütlerini bilir. 5) Epidemiyolojinin kullanım alanlarını tanımlar. 6) Toplumda sık karşılaşılan bulaşıcı hastalıklar ve hemşirelik bakımı hakkında bilgi sahibi olur. . |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Dersin Tanıtımı Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri ve Enfeksiyon Oluşumu 1 | - |
2) | Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri ve Enfeksiyon Oluşumu 2 | - |
3) | Enfeksiyonlardan Korunmada Bağışıklama | - |
4) | Hastane Enfeksiyonları ve Korunma Önlemleri | - |
5) | Enfeksiyon Kontrolü ve Korunma Önlemleri | - |
6) | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyonlar ve Hemşirelik Bakımları 1 | - |
7) | Sindirim Yolu ile Bulaşan Enfeksiyonlar ve Hemşirelik Bakımları 2 | - |
8) | Sınav Haftası | - |
9) | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyonlar ve Hemşirelik Bakımları 1 | - |
10) | Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyonlar ve Hemşirelik Bakımları 2 | - |
11) | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyonlar ve Hemşirelik Bakımları I | - |
12) | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan Enfeksiyonlar ve Hemşirelik Bakımları II | - |
13) | Kan ve Diğer Yollarla Bulaşan Enf. (AİDS, Menenjitller, Hepatitler) | - |
14) | Kan ve Diğer Yollarla Bulaşan Enfeksiyonlar (AİDS, Menenjitller, Hepatitler) | - |
15) | Ders Tekrarı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. 19. Baskı. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım; 2009. Akdur R. Sıtma Temel Bilgiler. Palme Yayınevi; 2004. Camcıoğlu Y, Temel İmmünoloji., İstanbul Medikal Yayıncılık; 2007. Current Enfeksiyon Hastalıkları Tanı ve Tedavi (Wilson Türkçe). Ç: İsmail Hakkı Dündar, Nobel Tıp Kitabevi; 2003. Tezcan S. Epidemiyoloji. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayın No: 92/1, Meteksan A.Ş. Ankara; 1992. Akgül A. Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri. Ankara: Emek Ofset; 2005. Ahrens W, Pigeat I (Eds). Handbook of Epidemiology, Springer, Germany; 2006. |
Diğer Kaynaklar: | Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. 19. Baskı. İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım; 2009. Akdur R. Sıtma Temel Bilgiler. Palme Yayınevi; 2004. Camcıoğlu Y, Temel İmmünoloji., İstanbul Medikal Yayıncılık; 2007. Current Enfeksiyon Hastalıkları Tanı ve Tedavi (Wilson Türkçe). Ç: İsmail Hakkı Dündar, Nobel Tıp Kitabevi; 2003. Tezcan S. Epidemiyoloji. Hacettepe Halk Sağlığı Vakfı Yayın No: 92/1, Meteksan A.Ş. Ankara; 1992. Akgül A. Tıbbi Araştırmalarda İstatistiksel Analiz Teknikleri. Ankara: Emek Ofset; 2005. Ahrens W, Pigeat I (Eds). Handbook of Epidemiology, Springer, Germany; 2006. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 1 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | 1 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 1 |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. | 1 |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |