HEM312 Kronik Hastalıklar ve YönetimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM312
Course Name: Kronik Hastalıklar ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK
Dersi Veren(ler): Dr Ögrt Üyesi Fatma AKBULAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin, kronik hastalıklarda risk faktörlerinin, hastalığa ilişkin tanılama kriterlerinin ve eğitimi belirleyici tüm değişkenlerin (öğrenme isteği, motivasyonu ve yeterliliğini etkileyen faktörler) değerlendirildiği hasta eğitim programlarının planlanması, farklı klinik sorunlara özgü etkili eğitim yöntem ve stratejilerinin geliştirilmesi ile ilgili teorik bilgi ve uygulama
becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: KronikHastalıklar, önemi, risk faktörleri, bakım girişimleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kronik hastalıklara neden olan faktörleri tanımlayabilme
2) Kronik hastalıkların; birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini bilme
3) Kronik hastalıkların yönetimiyle ilgili teorileri açıklayabilme
4) Kronik hastalığı olan bireylerin bakımlarını planlayabilme ve uygulayabilme
5) Kronik hastalıklar konusunda birey, aile ve toplumun eğitimini planlayabilme ve uygulayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kronik Hastalık Tanımı, Epidemiyolojisi, Etiyolojisi Ve Kronik Hastalığın Toplumsal Yönü Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
2) Kronik Hastalıklardan Korunma Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
3) Kronik Hastalıkların Yönetiminde Hemşirenin Rolü Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
4) Kronik Hastalıkların Birey, Aile ve Toplum Üzerine Etkisi Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
5) Kronik Hastalıklara Uyum Süreci Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
6) Kronik Hastalıklarda Özbakım Süreci Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
7) Kronik Hastalıklarda Hemşirelik Bakım Süreci Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
8) Kronik Hastalıklarda Rehabilitasyon ve Sosyal Destek Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
9) Kronik Hastalıklarda Evde Bakım Süreci Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
10) Kronik Hastalıklarda Yönetim Modelleri Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
11) Kronik Hastalıklarda Yaşam Kalitesini Yükseltme Uygulamaları Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
13) Kronik Hastalıklarda Özbakım Eğitimi Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
Diğer Kaynaklar: Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme.
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme.
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme.
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme.
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek.
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme.
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58