Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR258 | ||||
Course Name: | Alternatif Rehabilitasyon Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğretim Görevlisi Okan Şahin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Alternatif tedavi yöntemlerinin tarihçesini, tarihte kullanım alanlarını ve tedavide etkilerini öğretmek |
Dersin İçeriği: | Alternatif tedavi yöntemlerinin tarihçesi Nöroplastisite Bilişsel Fonksiyonlar Kognitif Rehabilitasyon Sanat, Beyin ve Kognitif Beceriler Sanal Gerçeklik Vestibüler Rehabilitasyona Giriş Vestibüler Problemlerin Fizyolojisi ve Patolojisi Merkezi Vestibüler Problemler Periferik Vestibüler Problemler Vestibüler Problemlerde Tedavi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Alternatif tedavi yöntemleri hakkında bilgi edinmek. 2) Alternatif tedavi yöntemlerinin rehabilitasyonda kullanıldığı alanları öğrenmek. 3) Alternatif tedavi yöntemlerinin etki mekanizmalarını öğrenmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Alternatif tedavi yöntemlerinin tarihçesi | - |
2) | Nöroplastisite | - |
3) | Bilişsel Fonksiyonlar | - |
4) | Kognitif Rehabilitasyon | - |
5) | Bilişsel Fonksiyonlar | - |
6) | Sanat, Beyin ve Kognitif Beceriler | - |
7) | Sanal Gerçeklik | - |
8) | Vagus Sinir Simülasyonu | - |
9) | Nörolojik hastalıklarda hidroterapi | |
9) | Vestibüler Rehabilitasyona Giriş | - |
10) | Vestibüler Problemlerin Fizyolojisi ve Patolojisi | - |
11) | Merkezi vestibüler problemler | - |
12) | Periferik Vestibüler Problemler | - |
13) | Vestibüler Migren Tedavi | - |
14) | Vestibüler Rehabilitasyon Yöntemleri | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Gürsel Velioğlu,Tamamlayıcı Tıp Vizyonu, Profil yayıncılık İstanbul, 2013 Hakan Yalman, Altenatif Tıp Yöntemleri, İnsan Yayınları, İstanbul, 2004. 2.World Health Organization. General guidelines for methodologies on research and evaluation of traditional medicine. Geneva: World Health Organization, 2000. 3.Dıraçoğlu D. Kas iskelet hastalıklarında ozon-oksijen tedavileri. Turk J Phys Med Rehab 2016;62(2):183-91. |
Diğer Kaynaklar: | 1.Gürsel Velioğlu,Tamamlayıcı Tıp Vizyonu, Profil yayıncılık İstanbul, 2013 Hakan Yalman, Altenatif Tıp Yöntemleri, İnsan Yayınları, İstanbul, 2004. 2.World Health Organization. General guidelines for methodologies on research and evaluation of traditional medicine. Geneva: World Health Organization, 2000. 3.Dıraçoğlu D. Kas iskelet hastalıklarında ozon-oksijen tedavileri. Turk J Phys Med Rehab 2016;62(2):183-91. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 2 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 3 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 3 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 2 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 3 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |