FTR258 Alternatif Rehabilitasyon TeknikleriKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR258
Course Name: Alternatif Rehabilitasyon Teknikleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Okan Şahin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Alternatif tedavi yöntemlerinin tarihçesini, tarihte kullanım alanlarını ve tedavide etkilerini öğretmek
Dersin İçeriği: Alternatif tedavi yöntemlerinin tarihçesi
Nöroplastisite
Bilişsel Fonksiyonlar
Kognitif Rehabilitasyon
Sanat, Beyin ve Kognitif Beceriler
Sanal Gerçeklik
Vestibüler Rehabilitasyona Giriş
Vestibüler Problemlerin Fizyolojisi ve Patolojisi
Merkezi Vestibüler Problemler
Periferik Vestibüler Problemler
Vestibüler Problemlerde Tedavi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Alternatif tedavi yöntemleri hakkında bilgi edinmek.
2) Alternatif tedavi yöntemlerinin rehabilitasyonda kullanıldığı alanları öğrenmek.
3) Alternatif tedavi yöntemlerinin etki mekanizmalarını öğrenmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Alternatif tedavi yöntemlerinin tarihçesi -
2) Nöroplastisite -
3) Bilişsel Fonksiyonlar -
4) Kognitif Rehabilitasyon -
5) Bilişsel Fonksiyonlar -
6) Sanat, Beyin ve Kognitif Beceriler -
7) Sanal Gerçeklik -
8) Vagus Sinir Simülasyonu -
9) Nörolojik hastalıklarda hidroterapi
9) Vestibüler Rehabilitasyona Giriş -
10) Vestibüler Problemlerin Fizyolojisi ve Patolojisi -
11) Merkezi vestibüler problemler -
12) Periferik Vestibüler Problemler -
13) Vestibüler Migren Tedavi -
14) Vestibüler Rehabilitasyon Yöntemleri -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Gürsel Velioğlu,Tamamlayıcı Tıp Vizyonu, Profil yayıncılık İstanbul, 2013 Hakan Yalman, Altenatif Tıp Yöntemleri, İnsan Yayınları, İstanbul, 2004.
2.World Health Organization. General guidelines for methodologies on research and evaluation of traditional medicine. Geneva: World Health Organization, 2000.
3.Dıraçoğlu D. Kas iskelet hastalıklarında ozon-oksijen tedavileri. Turk J Phys Med Rehab 2016;62(2):183-91.
Diğer Kaynaklar: 1.Gürsel Velioğlu,Tamamlayıcı Tıp Vizyonu, Profil yayıncılık İstanbul, 2013 Hakan Yalman, Altenatif Tıp Yöntemleri, İnsan Yayınları, İstanbul, 2004.
2.World Health Organization. General guidelines for methodologies on research and evaluation of traditional medicine. Geneva: World Health Organization, 2000.
3.Dıraçoğlu D. Kas iskelet hastalıklarında ozon-oksijen tedavileri. Turk J Phys Med Rehab 2016;62(2):183-91.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 2
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 3
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 3
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 2
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58