Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR456 | ||||
Course Name: | Geriatrik Rehabilitasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. BEYZA DAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Nurten Eskiyurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Geriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Yaşlanma ile meydana gelen nörolojik, ortopedik problemler ve bilişsel değişikler; Sistemik hastalık ve / engellilik durumlarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, geriatrik rehabilitasyon programına karar verme ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi, yaşam kalitesinin değerlendirilmesi konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Geriatrik rehabilitasyonun temel prensiplerini ve saglıklı yaşlanmayı tartışabilme 2) Yaşlılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tanımlayabilme 3) Denge ve düşme sorunlarını, yürüme bozukluklarını, değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını tanımlayabilme 4) Genitoüriner degişimlerde uygulanan tedaviyi ve inkontinans fizyoterapi yöntemlerini açıklayabilme 5) Yaşlılarda egzersiz uygulamaları, programları ve ev programını tanımlayabilme 6) Yaşlı bireye uygun ergonomik önerilerde bulunabilme 7) Geriatride görülen çeşitli hastalıklarda yaşlı bakımını sağlayan diğer sağlık personeli ile multidisipliner çalışma becerisi edinebilme 8) Geriatrik hastalarda doğru fizyoterapi yaklaşımlarını uygulayabilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Gerontoloji, geriatri ve yaşlanma ile ilgili tanımlar | |
2) | Sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi | |
3) | Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler | |
4) | Kas-iskelet sisteminde yaşlanma ile meydana gelen değişimler | |
5) | Sinir sisteminde yaşlanma ile meydana gelen değişimler | |
6) | Kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen değişimler | |
7) | Yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişimleri | |
8) | Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri | |
9) | Denge ve yürüme bozuklukları | |
10) | Düşme problemleri | |
11) | Yaşlılarda psikososyal değişimler | |
12) | Geriatride multidisipliner ekip çalışması | |
13) | Yaşlılara uygun egzersiz programları | |
14) | Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim elemanının ders notları Instructor's lecture notes |
Diğer Kaynaklar: | - Landefeld CS, Palmer RM, Johnson MA, Johnson CB, Lyons WL. Current Geriatric Diagnosis & Treatment. McGraw–Hill Companies, NewYork, 2004. -Ham RJ, Primary Care Geriatrics.: A Case –Based Approach, Mosby Year Book, St Louis, 1997. -Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 3 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 3 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 3 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 2 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 2 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 86 |