FTR456 Geriatrik RehabilitasyonKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR456
Course Name: Geriatrik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BEYZA DAL
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Nurten Eskiyurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Geriatrik rehabilitasyon kapsamında fizyoterapi uygulamalarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği: Yaşlanma ile meydana gelen nörolojik, ortopedik problemler ve bilişsel değişikler; Sistemik hastalık ve / engellilik durumlarında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları, geriatrik
rehabilitasyon programına karar verme ve değerlendirme becerilerinin geliştirilmesi, yaşam kalitesinin değerlendirilmesi konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Geriatrik rehabilitasyonun temel prensiplerini ve saglıklı yaşlanmayı tartışabilme
2) Yaşlılarda görülen muskuloskeletal, kardiyopulmoner, nörolojik, psikososyal, genitoüriner değişiklikleri tanımlayabilme
3) Denge ve düşme sorunlarını, yürüme bozukluklarını, değerlendirme yöntemlerini ve fizyoterapi programını tanımlayabilme
4) Genitoüriner degişimlerde uygulanan tedaviyi ve inkontinans fizyoterapi yöntemlerini açıklayabilme
5) Yaşlılarda egzersiz uygulamaları, programları ve ev programını tanımlayabilme
6) Yaşlı bireye uygun ergonomik önerilerde bulunabilme
7) Geriatride görülen çeşitli hastalıklarda yaşlı bakımını sağlayan diğer sağlık personeli ile multidisipliner çalışma becerisi edinebilme
8) Geriatrik hastalarda doğru fizyoterapi yaklaşımlarını uygulayabilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gerontoloji, geriatri ve yaşlanma ile ilgili tanımlar
2) Sağlıklı yaşlanma ve yaşam kalitesi
3) Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler
4) Kas-iskelet sisteminde yaşlanma ile meydana gelen değişimler
5) Sinir sisteminde yaşlanma ile meydana gelen değişimler
6) Kardiyopulmoner sistemde yaşlanma ile meydana gelen değişimler
7) Yaşlanma ile ortaya çıkan duyu-algı-motor değişimleri
8) Fonksiyonel değerlendirme yöntemleri
9) Denge ve yürüme bozuklukları
10) Düşme problemleri
11) Yaşlılarda psikososyal değişimler
12) Geriatride multidisipliner ekip çalışması
13) Yaşlılara uygun egzersiz programları
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları

Instructor's lecture notes
Diğer Kaynaklar: - Landefeld CS, Palmer RM, Johnson MA, Johnson CB, Lyons WL. Current Geriatric Diagnosis & Treatment. McGraw–Hill Companies,
NewYork, 2004.
-Ham RJ, Primary Care Geriatrics.: A Case –Based Approach, Mosby Year Book, St Louis, 1997.
-Z. Candan Algun (ed.) Fizyoterapi Rehabilitasyon DEÜ yayınları, 2012

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 3
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme 3
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 3
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 2
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme 2
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86