Yazılım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UEC223 | ||||
Course Name: | Türkiye Kültürel Mirası | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYSEL TARIM | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. AYSEL TARIM |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hızlı ve teknolojik gelişmelerin yanı sıra kültürel mirası ile bağları güçlendirmek için, somut ve somut olmayan ‘’Kültürel Miras’’ ögelerini tanıtmak. Kültürel Miras bilinç düzeyinin yükseltilmesinde Mimari değerlerin, sosyal ve fiziksel çevre ile somut örnekler olarak incelenmesi. |
Dersin İçeriği: | Kültürel mirası oluşturan somut miras mimarinin, özgünlük ve bütünlük ile incelenmesi. Farklı kültürlerin ihtiyaçları, istek, davranış biçimleri ile sosyal ve mekânsal oluşumları anlaması. Yerinde yapılan alan çalışmalarıyla, yaşanabilir mekânların/yaşama koşullarının iyileştirilmesinin düşünülmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel Miras tanımları, kavramları, sınıflandırılmasının öğrenilmesi 2) Somut ve Somut olamayan Kültürel Miras ögelerinin öğrenilmesi 3) Mimari değerlerin, sosyal ve fiziksel çevre ile somut olarak görülmesi 4) Farklı kültürlerin ihtiyaçları, istek, davranış biçimleri ile sosyal ve mekânsal oluşumları anlama becerisini kazanmak 5) Kültürel Miras bilinç düzeyinin yükseltilmesinde yerinde yapılan alan çalışmalarıyla, yaşanabilir mekânların/yaşama koşullarının iyileştirilmesinin düşünülmesi/kurgulayabilme becerisi kazanmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanıtım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi, amacı, içeriği, dersin öğrenme çıktıları | yok |
2) | Kültürel miras tanımları, kültürel miras kavramı, taşınır kültür varlıkları | yok |
3) | Taşınmaz kültür varlıkları; tek yapılar (Arkeolojik kültür varlıkları) | yok |
4) | Taşınmaz kültür varlıkları; tek yapılar (Anıtsal yapılar) | yok |
5) | Taşınmaz kültür varlıkları; yapı grupları ve korunması gerekli çevreler | yok |
6) | Kültür ve doğal varlıklarının değerleri | yok |
7) | Yerel mimari ve yerleşimler | yok |
8) | DÖNEM ARASI SINAVI | yok |
9) | Kültür ve doğal varlıkları tehdit eden tehlikeler | yok |
10) | Nasıl korumalıyız? Restorasyon / Koruma. Kültürel mirası koruma yasaları, koruma konusunda önemli uluslararası belgeler | yok |
11) | Uluslararası platformda ülkemiz kültür varlıklarının konumu. Dünya miras listesi ve ölçütleri | yok |
12) | Dünya miras listesinde Türkiye | yok |
13) | Alan incelemesi, ödev sunum ve değerlendirmeleri | yok |
14) | Ödev sunum değerlendirmeleri ve genel tekrar | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | * Bektaş, Cengiz, Türk Evi * Bektaş, Cengiz, Kentini Yaşamak. * Ayman, Dilek, Güzelgah * Hasol, Doğan, Geleceğin Geçmişini Yemişler * Bozkurt Güvenç, “İnsan ve Kültür”, Remzi Kitabevi * Köksal, Aykut, Bu Mekân Artık Bu Yer Değil * ve konu ile ilgili güncel yayınlar *Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci ve *Cevat Erder, Tarihi Çevre Algısı |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Yazılım sistemlerinin analizi, tasarımı, doğrulanması, değerlendirilmesi, gerçekleştirilmesi, uygulanması ve bakımı konularında yeterli beceri |
Ders | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 31 |