Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA005 | ||||
Course Name: | Tıbbi Cihazlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi SAMET ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr. Samet Özdemir | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eczacılık alanında kullanılan tıbbi cihazlar hakkında ilgili mevzuatlar ışığında, eczacılık fakültesi öğrencilerini bilgilendirmek ve medikal olarak sıklıkla kullanılan tıbbi cihazları vaka çalışmaları üzerinden tanıtmak. |
Dersin İçeriği: | 1. Tıbbi cihazlar hakkında temel bilgiler 2. Tıbbi cihazların sınıflandırılması 3. Tıbbi cihazlarla ilgli düzenleme ve yönetmelikler 4. Tıbbi cihazlarda ürün güvenliği 5. Tıbbi cihazların satış tanıtım ve reklam faaliyetleri 6. Tıbbi cihazların kayıt süreçleri (ÜTS) 7. Tıbbi cihazlarda kullanılan hammaddeler (medikal plastikler, polimerler ve adhezifler) 8. Ara sınav 9. İğne, kanül ve kateterler 10. Kardiyovasküler alanda kullanılan tıbbi cıhazlar 11. Pulmoner alanda kullanılan tıbbi cihazlar 12. Diyabette kullanılan tıbbi cihazlar 13. Yara bakım ve hijyeni için kullanılan bakım malzemeleri 14. Ortez ve Protezler 15. Diagnostik amaçla kullanılan tıbbi cihazlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tıbbi malzeme ve ürünler ile ilgili ulusal ve uluslararası yönetmelikleri öğrenir. 2) Eczanelerde ve Hastanelerde bulunan tıbbi malzemeler ya da ürünler hakkında bilgi sahibi olur. 3) Temel tıbbi ürünlerin ya da cihazların (tansiyon aleti, şeker ölçüm cihazı, protez, ortez, sargı materyalleri vb.) kullanımı ve kullanıcıya tanıtımı hakkında temel bilgiye sahip olur. 4) Tıbbi cihaz teknolojilerindeki yenilikleri ve gelişmeleri takip etme yeteneği kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi cihazlar hakkında temel bilgiler | Ders sunumları |
2) | Tıbbi cihazların sınıflandırılması | Ders sunumları |
3) | Tıbbi cihazlarla ilgili düzenleme ve yönetmelikler | Ders sunumları |
4) | Tıbbi cihazlarda ürün güvenliği | Ders sunumları |
5) | Tıbbi cihazların satış tanıtım ve reklam faaliyetleri | Ders sunumları |
6) | Tıbbi cihazların kayıt süreçleri (ÜTS) | Ders sunumları |
7) | Tıbbi cihazlarda kullanılan hammaddeler (medikal plastikler, polimerler ve adhezifler) | Ders sunumları |
8) | Ara sınav | Ders sunumları |
9) | İğne, kanül ve kateterler | Ders sunumları |
10) | Kardiyovasküler alanda kullanılan tıbbi cıhazlar | Ders sunumları |
11) | Pulmoner alanda kullanılan tıbbi cihazlar | Ders sunumları |
12) | Diyabette kullanılan tıbbi cihazlar | Ders sunumları |
13) | Yara bakım ve hijyeni için kullanılan bakım malzemeleri | Ders Sunumları |
14) | Ortez ve Protezler | Ders sunumları |
15) | Diagnostik amaçla kullanılan tıbbi cihazlar | Ders sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | P. Ogrodnik, Medical Device Design Innovation from Concept to Market, second edition, Academic Press (2020) Naidoo, S. Medical Device Handbook For Europe [Book]. Arcler Press (2023) |
Diğer Kaynaklar: | P. Ogrodnik, Medical Device Design Innovation from Concept to Market, second edition, Academic Press (2020) Naidoo, S. Medical Device Handbook For Europe [Book]. Arcler Press (2023) |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 28 | % 0 |
Sunum | 12 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 28 | 2 | 56 | ||||
Sunum / Seminer | 12 | 1 | 12 | ||||
Ödevler | 12 | 1 | 12 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 81 |