COS101 İletişim BecerileriKurumsal BilgilerAkademik Programlar PsikolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Psikoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: COS101
Course Name: İletişim Becerileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): Celale Tangül Özcan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere, kendi iletişim biçimlerini ve kendilerinin iletişimde güçlü ve gelişime açık yönleri hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca; edindikleri etkili iletişim becerileri sayesinde hem kişisel hem de kurumsal başarılarını artırmak hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin iletişim alanıyla ilgili düşünme, analiz etme ve tartışma yetilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; İletişimin ve etkili iletişimin tanımı, unsurları ve özellikleri, kullanılan dil, kendini tanıma, etkili dinleme ve geri bildirim, iletişimi engelleyen ve kolaylaştıran etkenler , ikna edici iletişim, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, etkili iletişim teknikleri, iletişimde çatışma ve önlenmesi, sözsüz iletişim becerileri, sosyal yaşamda davranış kuralları; görgü ve nezaket, iletişim uygulamaları ve iletişimin diğer disiplinlerle olan ilişkilerin benimsenmesini kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişiminin kuramsal altyapısını öğrenmek
2) İletişim alanındaki modelleri öğrenmek
3) İletişiminin medyadaki kullanımını araştırmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim Kavramı ve Süreci -
2) Etkili İletişim Kavramı ve Süreci -
3) Etkili İletişimin Önündeki Engeller -
4) Dinleme Becerisi -
5) Empati Becerisi ve Empatik İletişim -
6) Tutumlar ve Sosyal Etkiler ve İkna Edici İletişim -
7) Etkili İletişim ve Duygusal Zeka -
8) Sözsüz İletişim Becerileri -
8) Sözsüz İletişim Becerileri -
9) Beden Dili/Kinezik -
10) Kişisel Alan Kullanımı/Proksemi ve Mekan Kullanımı -
11) Dokunma Yoluyla İletişim/Haptik -
12) Göz Teması ve Kroksemi -
13) Yaşamda Davranış Kuralları ; Görgü ve Nezaket -
14) Genel Tekrar -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: AKÇAY, Emrah, Külahıma Anlat, İstanbul, Abaküs Yayınları, 2017 AKTAŞ, Yaşar ve KILIÇ, Kenan, Bir Bakışta İletişim, Ankara, Paradigma Akademi Yayınları, 2013. ALPASLAN, Ahmet, İnsan Okuma Sanatı, İstanbul, Arı Sanat Yayınları, 2016 ASLAN, Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul, Der Yayınları, 2015 ATAHAN, Selhur, Beden Dili ABC’si, Eskişehir, Platform Kitap, 2016. AYKAÇ, Özden, İmaj, İstanbul, Ray Yayıncılık, 2014 AYTÜRK Nihat, Davranış Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2007 AYTÜRK Nihat, Davranış Sanatı, Ankara, Nobel Yayınları, 2017, Yenilenmiş Ve Geliştirilmiş 2. Basım AYTÜRK, Nihat, Protokol Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2011
Diğer Kaynaklar: AKÇAY, Emrah, Külahıma Anlat, İstanbul, Abaküs Yayınları, 2017 AKTAŞ, Yaşar ve KILIÇ, Kenan, Bir Bakışta İletişim, Ankara, Paradigma Akademi Yayınları, 2013. ALPASLAN, Ahmet, İnsan Okuma Sanatı, İstanbul, Arı Sanat Yayınları, 2016 ASLAN, Nizar, Protokol ve Sosyal Davranış Kurallarına Giriş, İstanbul, Der Yayınları, 2015 ATAHAN, Selhur, Beden Dili ABC’si, Eskişehir, Platform Kitap, 2016. AYKAÇ, Özden, İmaj, İstanbul, Ray Yayıncılık, 2014 AYTÜRK Nihat, Davranış Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2007 AYTÜRK Nihat, Davranış Sanatı, Ankara, Nobel Yayınları, 2017, Yenilenmiş Ve Geliştirilmiş 2. Basım AYTÜRK, Nihat, Protokol Bilgisi, Ankara, Nobel Yayınları, 2011

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması 2
2) Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması 2
3) İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi 2
4) Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması 2
5) Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması 2
6) Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması 2
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması 2
8) Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması 2
9) Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması 2
10) Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması 2
11) Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması 2
12) Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58