Mekatronik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MUH207 | ||||
Course Name: | Bilgisayar Destekli Teknik Resim I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | DR.ERDAL TUNÇER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders dönemi sonunda öğrencinin, • Tasarım nedir? Tasarıma nasıl başlanır? Tasarım yaparken nelere dikkat edilir? Tasarımdan üretime geçilirken nasıl bir yol izlenir? gibi konularda fikir sahibi olması, • Tasarımda dosyalama ve isimlendirme kavramlarının öğrenilmesi, • Tasarımsal düşünme ve tasarımsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olması, • Tasarımlarda kullanılan standart parçaların nasıl temin edilmesi gerektiği, nasıl saklanması ve nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olunması, • Katı modelleme programında part dizayn, assembly dizayn ve drawing konularında bilgi sahibi olunması, • Temel ve orta seviye parçaların tasarlanması, • Temel ve orta seviye montaj tasarımlarının yapılması, • Temel ve orta seviye teknik resimlerin oluşturulması, • Yapılan tasarım ve teknik resim dosyalarının farklı formatlara çevrilmesi, • Tasarımların tedarikçilere veya üreticilere gönderilirken dikkat edilmesi gereken noktaların bilinmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Tasarım nedir? Tasarıma nasıl başlanır? Tasarım yaparken nelere dikkat edilir? Tasarımdan üretime geçilirken nasıl bir yol izlenir? Konularının detaylı olarak anlatılıp tanımlanması, • Tasarımda dosyalama ve isimlendirme kavramlarının tanımlanması, • Tasarımsal düşünme ve tasarımsal yaklaşımların tanımlanması • Tasarımlarda kullanılan standart parçaların nasıl temin edilmesi gerektiği, nasıl saklanması ve nasıl kullanılacağı hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması • Katı modelleme programında part dizayn, assembly dizayn ve drawing konularında uygulamalar ile çalışma yapılması • Temel ve orta seviye parçaların örneklerle tasarlanması, • Temel ve orta seviye montaj tasarımlarının örneklerle yapılması, • Temel ve orta seviye teknik resimlerin örneklerle oluşturulması, • Yapılan tasarım ve teknik resim dosyalarının örneklerle farklı formatlara çevrilmesi, • Tasarımların tedarikçilere veya üreticilere gönderilirken dikkat edilmesi gereken noktaların irdelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Tasarım nedir? Tasarıma nasıl başlanır? Tasarım yaparken nelere dikkat edilir? Tasarımdan üretime geçilirken nasıl bir yol izlenir? gibi konularda fikir sahibi olması, • Tasarımda dosyalama ve isimlendirme kavramlarının öğrenilmesi, • Tasarımsal düşünme ve tasarımsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olması, • Tasarımlarda kullanılan standart parçaların nasıl temin edilmesi gerektiği, nasıl saklanması ve nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olunması, • Katı modelleme programında part dizayn, assembly dizayn ve drawing konularında bilgi sahibi olunması, • Temel ve orta seviye parçaların tasarlanması, • Temel ve orta seviye montaj tasarımlarının yapılması, • Temel ve orta seviye teknik resimlerin oluşturulması, • Yapılan tasarım ve teknik resim dosyalarının farklı formatlara çevrilmesi, • Tasarımların tedarikçilere veya üreticilere gönderilirken dikkat edilmesi gereken noktaların bilinmesi hedeflenmektedir. 2) Resmi mail atma yetkinliğinin kazandırılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım konuları hakkında bilgilendirmeler, Katı model programları hakkında bilgilendirmeler, Standart parçaların temini ve kullanılması, dosyalama sisteminin kullanılması, Format dönüşüm işlemlerinin yapılması Sanayiye dönük tasarım uygulamalarının sıfır noktasından imalat noktasına kadar yapılması Teknik resim, ölçüsel ve geometrik toleransların uygulamalarla Öğrenilmesi Sanayiye dönük tasarım uygulamalarının sıfır noktasından imalat noktasına kadar yapılması, teknik resimlerin oluşturulması, toleranslandırma ve kontrolünün öğrenilmesi | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin zorunlu ders kitabı bulunmamaktadır./• There is no compulsory textbook for the course. |
Diğer Kaynaklar: | Metal ve Makine Tabloları El Kitabı(Bolokur yayıncılık) Youtube katı modelleme programı kullanma videoları Metal and Machinery Tables Handbook Youtube solid modeling program usage videos |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 3 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Tez Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 10 | 40 | ||||
Ödevler | 4 | 12 | 48 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 148 |