Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR204 | ||||
Course Name: | Manipülatif Tedavi II | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin manipulatif tedavi hakkında bilgi sahibi olmaları ve temel manipulatif teknikleri uygulayabilme becerilerine sahip olmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Eklem ve yumuşak dokulara yönelik mobilizasyon ve manipulasyon teknikleri anlatılmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Manipulatif tedavi ve tekniklerini tanımlar 2) Manuel terapi tekniklerinin kullanım alanlarını açıklar 3) Manuel terapi tekniklerini uygulamalı olarak uygulayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temporomandibular Eklem manuel terapi yöntemleri | |
2) | Servikal bölge manuel terapi yöntemleri | |
3) | servikal bölge manuel terapi yöntemleri | |
4) | torakal bölge manuel terapi yöntemleri | |
5) | lomber bölge manuel terapi yöntemleri | |
6) | lomber bölge manuel terapi yöntemleri | |
7) | sakroiliak eklem mobilizyon ve manipülasyonları | |
8) | sakroiliak eklem mobilizyon ve manipülasyonları | |
9) | Kalça eklemi manuel terapi yöntemleri | |
10) | Omuz kompleksi ve manuel terapi yöntemleri | |
11) | Dirsek kompleksi ve önkol manuel terapi yöntemleri | |
12) | diz ayak bileği ve ayak manuel terapi yöntemleri | |
13) | uygulamaların genel tekrarı | |
14) | uygulamaların genel tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1-Maitland’s Peripheral manipulation 2-Maitland’s Vertebral manipulation Manipulation of the spine, Craig Liebson 3-Manual mobilization of the joints,The Extremities, Freddy Kaltenborn Manske, R.C., Lehecka, B.J., Reiman, M.P. & Loudon, J.K., 2020. Ortopedik Eklem Mobilizasyonu ve Manipulasyonu. Mutlu, E.K. (Çev. Ed.)) 4- Ortopedik manuel terapi : kanıta dayalı yaklaşım,2.basım, Yazar: Cook, Chad E., Çeviri editörü : Gökmen Yapalı, Nobel Tıp, 2019 |
Diğer Kaynaklar: | 1-Maitland’s Peripheral manipulation 2-Maitland’s Vertebral manipulation Manipulation of the spine, Craig Liebson 3-Ortopedik Eklem Mobilizasyonu ve Manipulasyonu. Mutlu, E.K. (Çev. Ed.)) 4- Ortopedik manuel terapi : kanıta dayalı yaklaşım,2.basım, Yazar: Cook, Chad E., Çeviri editörü : Gökmen Yapalı, Nobel Tıp, 2019 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 2 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 1 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 2 |
Ders | |
Laboratuvar | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 36 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 24 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 76 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 24 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Ödevler | 2 | 3 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 149 |