FTR204 Manipülatif Tedavi IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Fizyoterapi ve RehabilitasyonÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: FTR204
Course Name: Manipülatif Tedavi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. ŞEYDA YILDIZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin manipulatif tedavi hakkında bilgi sahibi olmaları ve temel manipulatif teknikleri uygulayabilme becerilerine sahip olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Eklem ve yumuşak dokulara yönelik mobilizasyon ve manipulasyon teknikleri anlatılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Manipulatif tedavi ve tekniklerini tanımlar
2) Manuel terapi tekniklerinin kullanım alanlarını açıklar
3) Manuel terapi tekniklerini uygulamalı olarak uygulayabilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temporomandibular Eklem manuel terapi yöntemleri
2) Servikal bölge manuel terapi yöntemleri
3) servikal bölge manuel terapi yöntemleri
4) torakal bölge manuel terapi yöntemleri
5) lomber bölge manuel terapi yöntemleri
6) lomber bölge manuel terapi yöntemleri
7) sakroiliak eklem mobilizyon ve manipülasyonları
8) sakroiliak eklem mobilizyon ve manipülasyonları
9) Kalça eklemi manuel terapi yöntemleri
10) Omuz kompleksi ve manuel terapi yöntemleri
11) Dirsek kompleksi ve önkol manuel terapi yöntemleri
12) diz ayak bileği ve ayak manuel terapi yöntemleri
13) uygulamaların genel tekrarı
14) uygulamaların genel tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1-Maitland’s Peripheral manipulation
2-Maitland’s Vertebral manipulation Manipulation of the spine, Craig Liebson
3-Manual mobilization of the joints,The Extremities, Freddy Kaltenborn
Manske, R.C., Lehecka, B.J., Reiman, M.P. & Loudon, J.K., 2020. Ortopedik Eklem Mobilizasyonu ve Manipulasyonu. Mutlu, E.K. (Çev. Ed.))
4- Ortopedik manuel terapi : kanıta dayalı yaklaşım,2.basım, Yazar: Cook, Chad E., Çeviri editörü : Gökmen Yapalı, Nobel Tıp, 2019

Diğer Kaynaklar: 1-Maitland’s Peripheral manipulation
2-Maitland’s Vertebral manipulation Manipulation of the spine, Craig Liebson
3-Ortopedik Eklem Mobilizasyonu ve Manipulasyonu. Mutlu, E.K. (Çev. Ed.))
4- Ortopedik manuel terapi : kanıta dayalı yaklaşım,2.basım, Yazar: Cook, Chad E., Çeviri editörü : Gökmen Yapalı, Nobel Tıp, 2019

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme 3
2) Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme 3
3) Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme 3
4) Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme 2
5) Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme
6) Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme 2
7) Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme 2
8) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme 1
9) Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme
10) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 36
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 24
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 76
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 24
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 2 3 6
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149