Tıp (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MED-200 | ||||
Course Name: | TEMEL TIP BİLİMLERİ-II | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GKİONOUL NTELİ CHATZIOGLOU | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Nihal Salmayenli, Doç Dr. İlknur Bingül Prof. Dr. Nihal Salmayenli, Doç . Dr. Fatih Aydın, Ozan Toraman, Doç. Dr. Özcan Gayretli, Dr. Öğr. Üyesi Osman Coşkun, Dr. Öğr. Üyesi Tayfun Dikmen, Prof. Dr. Derya Aydın, Prof. Dr. M. Can Akyolcu, Prof. Dr. Hasan Hakan Bozkurt, Prof. Dr. Evin Ademoğlu, Prof. Dr. Pervin Vural, Prof. Dr. Ayşin Kale, Dr. Öğr. Üyesi Yeşin Üresin, Dr. Öğr. Üyesi Selçuk Şen, Prof. Dr. Canan Alatlı | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kurulun amacı, klinik bilimlerin temellerinin yanı sıra kardiyovasküler, hematopoietik ve solunum sistemleri, gastrointestinal sistem ve metabolizma, sinir sistemi ve duyu organları, endokrin ve ürogenital sistemin öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Toplam 5 kuruldan oluşmaktadır: Kardiyovasküler, Hematopoetik ve Solunum Sistemi Kurulu, Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma Kurulu, Sinir Sistemi ve Duyu Organları Kurulu, Endokrin ve Ürogenital Sistem Kurulu, Klinik Bilimlere Giriş Kurulu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ö01 Solunum ve dolaşım sisteminin histolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik özelliklerini anlatabilme Ö02 Kanın fiziksel ve fonksiyonel özelliklerinin ve bileşenlerinin yanı sıra kan hücrelerinin tiplerini, görevlerini ve üretim süreçlerini kavrayabilme Ö03 Sindirim sisteminin histolojik ve anatomik özelliklerinin yanı sıra besin moleküllerinin sindirim ve emilim süreçleriyle ilişkili fizyolojik ve biyokimyasal mekanizmaları yorumlayabilme Ö04 Biyolojik materyallerle çalışmanın prensiplerini kavrayabilme, besiyerleri hazırlayabilme ve bakterileri kültür ve boyanma özelliklerine göre değerlendirebilme Ö05 Sinir sisteminin histolojisini, anatomisini, fizyolojisini ve biyokimyasını anlatabilme Ö06 Görme, işitme, tat alma, koku alma ve dokunma duyularını kavrayabilme ve ayrıca çeşitli refleks mekanizmalarını değerlendirebilme Ö07 Merkezi ve periferik sinir sistemlerinin özellikleri, ağrının düzenlenmesi, motor hareketlerin kontrolü, öğrenme ve bellek, EEG ve uyku konularını anlatabilme Ö08 Boşaltım sistemini oluşturan organların makroskobik ve mikroskobik yapısını, batın içindeki yerleşimlerini ve komşuluk ilişkilerini açıklayabilme Ö09 Böbrekte glomerüler filtrasyon, tubuler reabsorbsiyon ve sekresyon mekanizmalarını ve miksiyon refleksini kavrayabilme Ö10 Endokrin ve üreme sistemlerini oluşturan organların anatomik ve histolojik özelliklerini açıklayabilme Ö11 Hormonların genel ve yapısal özelliklerini, sentez ve metabolizmalarını, vücutta değişim süreçlerini ve etki mekanizmalarını yorumlayabilme Ö12 Organizmanın özelliklerinin öğrenilmesi sırasında kadavra kullanımının anatomi eğitimindeki önemini kavrayabilme Ö13 Bilimsel araştırmalar sırasında temel biyoistatistiksel yöntemleri uygulayabilme Ö14 Mikroskop kullanımının histolojik değerlendirmelerdeki önemini kavrayabilme 1) Kardiyovasküler, Hematopoetik ve Solunum Sistemi ders kurulu sonunda Dönem II öğrencileri; 1. Vital bulguların tespitini ve doğru analizini yapabilecek, 2. Kalp seslerini doğru değerlendirebilecek, 3. Kan basıncı ve nabız ölçümü yapabilecek, 4. Laboratuvarda besiyeri hazırlayabilecek, kültür yapabilecek ve mikroskop kullanabilecek, 5. Eritrosit ve lökosit sayımı için preparat hazırlayıp, mikroskopta değerlendirebilecek, 6. Solunum fonksiyon testlerini yapıp, değerlendirebilecektir. Gastrointestinal Sistem ve Metabolizma ders kurulu sonunda Dönem II öğrencileri; 1. Sindirim sistemine ait organları, bezleri ve diğer oluşumları maket üzerinde gösterebilecek ve isimlendirebilecek, 2. Dil, tükrük bezleri, dudak, özefagus, mide, ince ve kalın bağırsaklar ile karaciğer, pankreas ve safra kesesi yapılarını ışık mikroskobunda tanımlayabilecektir.. 1) Temel bilimler, klinik bilimler ve davranış bilimlerini ve birbirleri ile ilişkilerini içeren üst düzeyde, güncel ve kapsamlı bilgi ile donanımlı olmak. 1) Bilgi: Temel bilimler, klinik bilimler ve davranış bilimlerini ve birbirleri ile ilişkilerini içeren üst düzeyde, güncel ve kapsamlı bilgi ile donanımlı olmak. Beceri: 1. Koruyucu hekimlik: Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak 2. Klinik beceriler: Uygun tanı ve tedavi yaklaşımı yapabilmek için en iyi düzeyde muayene, girişim vb becerilerle donanımlı olmak 3. İletişim becerileri: Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve çalışma arkadaşları ile empati kurarak etkili iletişim sağlayabilmek 4. Bilgiye ulaşabilmek 5. Zihinsel beceriler: Bilgiyi analiz edebilmek ve sentez yapabilmek Yetkinlik: Program yapısı gereği, temel ve klinik bilimlerle birlikte bu alanlarda son bilimsel gelişmeleri içermektedir. Ulusal alanda hekim yetiştirme programları ve sağlık alanındaki yeterlilikler açısından değerlendirildiğinde programımız özellikle "ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrama" basamağında birçok temel alanda ders sunduğu için ön plana çıkmaktadır. Ayrıca öğretim program ve stratejileri, bilginin doğasını anlama, öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrama, bilgi kaynaklarını kullanma, bireysel ve grup çalışmaları, iletişim ve sosyal yetkinlik ile sağlık alan bilgisiyle ilgili bütün alanlarda nitelikli bir eğitim sunmaktadır. Programdan mezun olanlar, aldıkları çok yönlü eğitimle farklı sosyo-kültürel, etnik ve ekonomik yapıya sahip topluluklarda ve bireylerde, tıp bilimleri ve sağlık alanlarıyla ilgili hizmetleriyle, resmi ya da özel, bireysel ya da tüzel her türlü kuruluşun, ulusal ve uluslararası düzeydeki koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetlerinin uygulamasını yapabilir, planlayabilir, denetleyebilir ve yeniden yapılanmasını gerçekleştirebilir. 1) Program yapısı gereği, temel ve klinik bilimlerle birlikte bu alanlarda son bilimsel gelişmeleri içermektedir. Ulusal alanda hekim yetiştirme programları ve sağlık alanındaki yeterlilikler açısından değerlendirildiğinde programımız özellikle "ortaöğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrama" basamağında birçok temel alanda ders sunduğu için ön plana çıkmaktadır. Ayrıca öğretim program ve stratejileri, bilginin doğasını anlama, öğrencilerin gelişimsel özelliklerini kavrama, bilgi kaynaklarını kullanma, bireysel ve grup çalışmaları, iletişim ve sosyal yetkinlik ile sağlık alan bilgisiyle ilgili bütün alanlarda nitelikli bir eğitim sunmaktadır. Programdan mezun olanlar, aldıkları çok yönlü eğitimle farklı sosyo-kültürel, etnik ve ekonomik yapıya sahip topluluklarda ve bireylerde, tıp bilimleri ve sağlık alanlarıyla ilgili hizmetleriyle, resmi ya da özel, bireysel ya da tüzel her türlü kuruluşun, ulusal ve uluslararası düzeydeki koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetlerinin uygulamasını yapabilir, planlayabilir, denetleyebilir ve yeniden yapılanmasını gerçekleştirebilir. 2) Koruyucu hekimlik: Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak 2) Ö01 Solunum ve dolaşım sisteminin histolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik özelliklerini anlatabilme Ö02 Kanın fiziksel ve fonksiyonel özelliklerinin ve bileşenlerinin yanı sıra kan hücrelerinin tiplerini, görevlerini ve üretim süreçlerini kavrayabilme Ö03 Sindirim sisteminin histolojik ve anatomik özelliklerinin yanı sıra besin moleküllerinin sindirim ve emilim süreçleriyle ilişkili fizyolojik ve biyokimyasal mekanizmaları yorumlayabilme Ö04 Biyolojik materyallerle çalışmanın prensiplerini kavrayabilme, besiyerleri hazırlayabilme ve bakterileri kültür ve boyanma özelliklerine göre değerlendirebilme Ö05 Sinir sisteminin histolojisini, anatomisini, fizyolojisini ve biyokimyasını anlatabilme Ö06 Görme, işitme, tat alma, koku alma ve dokunma duyularını kavrayabilme ve ayrıca çeşitli refleks mekanizmalarını değerlendirebilme Ö07 Merkezi ve periferik sinir sistemlerinin özellikleri, ağrının düzenlenmesi, motor hareketlerin kontrolü, öğrenme ve bellek, EEG ve uyku konularını anlatabilme Ö08 Boşaltım sistemini oluşturan organların makroskobik ve mikroskobik yapısını, batın içindeki yerleşimlerini ve komşuluk ilişkilerini açıklayabilme Ö09 Böbrekte glomerüler filtrasyon, tubuler reabsorbsiyon ve sekresyon mekanizmalarını ve miksiyon refleksini kavrayabilme Ö10 Endokrin ve üreme sistemlerini oluşturan organların anatomik ve histolojik özelliklerini açıklayabilme Ö11 Hormonların genel ve yapısal özelliklerini, sentez ve metabolizmalarını, vücutta değişim süreçlerini ve etki mekanizmalarını yorumlayabilme Ö12 Organizmanın özelliklerinin öğrenilmesi sırasında kadavra kullanımının anatomi eğitimindeki önemini kavrayabilme Ö13 Bilimsel araştırmalar sırasında temel biyoistatistiksel yöntemleri uygulayabilme Ö14 Mikroskop kullanımının histolojik değerlendirmelerdeki önemini kavrayabilme 2) 1. Koruyucu hekimlik: Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak 3) Ö01 Solunum ve dolaşım sisteminin histolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik özelliklerini anlatabilme Ö02 Kanın fiziksel ve fonksiyonel özelliklerinin ve bileşenlerinin yanı sıra kan hücrelerinin tiplerini, görevlerini ve üretim süreçlerini kavrayabilme Ö03 Sindirim sisteminin histolojik ve anatomik özelliklerinin yanı sıra besin moleküllerinin sindirim ve emilim süreçleriyle ilişkili fizyolojik ve biyokimyasal mekanizmaları yorumlayabilme Ö04 Biyolojik materyallerle çalışmanın prensiplerini kavrayabilme, besiyerleri hazırlayabilme ve bakterileri kültür ve boyanma özelliklerine göre değerlendirebilme Ö05 Sinir sisteminin histolojisini, anatomisini, fizyolojisini ve biyokimyasını anlatabilme Ö06 Görme, işitme, tat alma, koku alma ve dokunma duyularını kavrayabilme ve ayrıca çeşitli refleks mekanizmalarını değerlendirebilme Ö07 Merkezi ve periferik sinir sistemlerinin özellikleri, ağrının düzenlenmesi, motor hareketlerin kontrolü, öğrenme ve bellek, EEG ve uyku konularını anlatabilme Ö08 Boşaltım sistemini oluşturan organların makroskobik ve mikroskobik yapısını, batın içindeki yerleşimlerini ve komşuluk ilişkilerini açıklayabilme Ö09 Böbrekte glomerüler filtrasyon, tubuler reabsorbsiyon ve sekresyon mekanizmalarını ve miksiyon refleksini kavrayabilme Ö10 Endokrin ve üreme sistemlerini oluşturan organların anatomik ve histolojik özelliklerini açıklayabilme Ö11 Hormonların genel ve yapısal özelliklerini, sentez ve metabolizmalarını, vücutta değişim süreçlerini ve etki mekanizmalarını yorumlayabilme Ö12 Organizmanın özelliklerinin öğrenilmesi sırasında kadavra kullanımının anatomi eğitimindeki önemini kavrayabilme Ö13 Bilimsel araştırmalar sırasında temel biyoistatistiksel yöntemleri uygulayabilme Ö14 Mikroskop kullanımının histolojik değerlendirmelerdeki önemini kavrayabilme 3) Klinik beceriler: Uygun tanı ve tedavi yaklaşımı yapabilmek için en iyi düzeyde muayene, girişim vb becerilerle donanımlı olmak 3) Klinik beceriler: Uygun tanı ve tedavi yaklaşımı yapabilmek için en iyi düzeyde muayene, girişim vb becerilerle donanımlı olmak 4) Ö01 Solunum ve dolaşım sisteminin histolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik özelliklerini anlatabilme Ö02 Kanın fiziksel ve fonksiyonel özelliklerinin ve bileşenlerinin yanı sıra kan hücrelerinin tiplerini, görevlerini ve üretim süreçlerini kavrayabilme Ö03 Sindirim sisteminin histolojik ve anatomik özelliklerinin yanı sıra besin moleküllerinin sindirim ve emilim süreçleriyle ilişkili fizyolojik ve biyokimyasal mekanizmaları yorumlayabilme Ö04 Biyolojik materyallerle çalışmanın prensiplerini kavrayabilme, besiyerleri hazırlayabilme ve bakterileri kültür ve boyanma özelliklerine göre değerlendirebilme Ö05 Sinir sisteminin histolojisini, anatomisini, fizyolojisini ve biyokimyasını anlatabilme Ö06 Görme, işitme, tat alma, koku alma ve dokunma duyularını kavrayabilme ve ayrıca çeşitli refleks mekanizmalarını değerlendirebilme Ö07 Merkezi ve periferik sinir sistemlerinin özellikleri, ağrının düzenlenmesi, motor hareketlerin kontrolü, öğrenme ve bellek, EEG ve uyku konularını anlatabilme Ö08 Boşaltım sistemini oluşturan organların makroskobik ve mikroskobik yapısını, batın içindeki yerleşimlerini ve komşuluk ilişkilerini açıklayabilme Ö09 Böbrekte glomerüler filtrasyon, tubuler reabsorbsiyon ve sekresyon mekanizmalarını ve miksiyon refleksini kavrayabilme Ö10 Endokrin ve üreme sistemlerini oluşturan organların anatomik ve histolojik özelliklerini açıklayabilme Ö11 Hormonların genel ve yapısal özelliklerini, sentez ve metabolizmalarını, vücutta değişim süreçlerini ve etki mekanizmalarını yorumlayabilme Ö12 Organizmanın özelliklerinin öğrenilmesi sırasında kadavra kullanımının anatomi eğitimindeki önemini kavrayabilme Ö13 Bilimsel araştırmalar sırasında temel biyoistatistiksel yöntemleri uygulayabilme Ö14 Mikroskop kullanımının histolojik değerlendirmelerdeki önemini kavrayabilme 4) İletişim becerileri: Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve çalışma arkadaşları ile empati kurarak etkili iletişim sağlayabilmek 5) Bilgiye ulaşabilmek 5) Ö01 Solunum ve dolaşım sisteminin histolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik özelliklerini anlatabilme Ö02 Kanın fiziksel ve fonksiyonel özelliklerinin ve bileşenlerinin yanı sıra kan hücrelerinin tiplerini, görevlerini ve üretim süreçlerini kavrayabilme Ö03 Sindirim sisteminin histolojik ve anatomik özelliklerinin yanı sıra besin moleküllerinin sindirim ve emilim süreçleriyle ilişkili fizyolojik ve biyokimyasal mekanizmaları yorumlayabilme Ö04 Biyolojik materyallerle çalışmanın prensiplerini kavrayabilme, besiyerleri hazırlayabilme ve bakterileri kültür ve boyanma özelliklerine göre değerlendirebilme Ö05 Sinir sisteminin histolojisini, anatomisini, fizyolojisini ve biyokimyasını anlatabilme Ö06 Görme, işitme, tat alma, koku alma ve dokunma duyularını kavrayabilme ve ayrıca çeşitli refleks mekanizmalarını değerlendirebilme Ö07 Merkezi ve periferik sinir sistemlerinin özellikleri, ağrının düzenlenmesi, motor hareketlerin kontrolü, öğrenme ve bellek, EEG ve uyku konularını anlatabilme Ö08 Boşaltım sistemini oluşturan organların makroskobik ve mikroskobik yapısını, batın içindeki yerleşimlerini ve komşuluk ilişkilerini açıklayabilme Ö09 Böbrekte glomerüler filtrasyon, tubuler reabsorbsiyon ve sekresyon mekanizmalarını ve miksiyon refleksini kavrayabilme Ö10 Endokrin ve üreme sistemlerini oluşturan organların anatomik ve histolojik özelliklerini açıklayabilme Ö11 Hormonların genel ve yapısal özelliklerini, sentez ve metabolizmalarını, vücutta değişim süreçlerini ve etki mekanizmalarını yorumlayabilme Ö12 Organizmanın özelliklerinin öğrenilmesi sırasında kadavra kullanımının anatomi eğitimindeki önemini kavrayabilme Ö13 Bilimsel araştırmalar sırasında temel biyoistatistiksel yöntemleri uygulayabilme Ö14 Mikroskop kullanımının histolojik değerlendirmelerdeki önemini kavrayabilme 6) Zihinsel beceriler: Bilgiyi analiz edebilmek ve sentez yapabilmek 6) Ö01 Solunum ve dolaşım sisteminin histolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik özelliklerini anlatabilme Ö02 Kanın fiziksel ve fonksiyonel özelliklerinin ve bileşenlerinin yanı sıra kan hücrelerinin tiplerini, görevlerini ve üretim süreçlerini kavrayabilme Ö03 Sindirim sisteminin histolojik ve anatomik özelliklerinin yanı sıra besin moleküllerinin sindirim ve emilim süreçleriyle ilişkili fizyolojik ve biyokimyasal mekanizmaları yorumlayabilme Ö04 Biyolojik materyallerle çalışmanın prensiplerini kavrayabilme, besiyerleri hazırlayabilme ve bakterileri kültür ve boyanma özelliklerine göre değerlendirebilme Ö05 Sinir sisteminin histolojisini, anatomisini, fizyolojisini ve biyokimyasını anlatabilme Ö06 Görme, işitme, tat alma, koku alma ve dokunma duyularını kavrayabilme ve ayrıca çeşitli refleks mekanizmalarını değerlendirebilme Ö07 Merkezi ve periferik sinir sistemlerinin özellikleri, ağrının düzenlenmesi, motor hareketlerin kontrolü, öğrenme ve bellek, EEG ve uyku konularını anlatabilme Ö08 Boşaltım sistemini oluşturan organların makroskobik ve mikroskobik yapısını, batın içindeki yerleşimlerini ve komşuluk ilişkilerini açıklayabilme Ö09 Böbrekte glomerüler filtrasyon, tubuler reabsorbsiyon ve sekresyon mekanizmalarını ve miksiyon refleksini kavrayabilme Ö10 Endokrin ve üreme sistemlerini oluşturan organların anatomik ve histolojik özelliklerini açıklayabilme Ö11 Hormonların genel ve yapısal özelliklerini, sentez ve metabolizmalarını, vücutta değişim süreçlerini ve etki mekanizmalarını yorumlayabilme Ö12 Organizmanın özelliklerinin öğrenilmesi sırasında kadavra kullanımının anatomi eğitimindeki önemini kavrayabilme Ö13 Bilimsel araştırmalar sırasında temel biyoistatistiksel yöntemleri uygulayabilme Ö14 Mikroskop kullanımının histolojik değerlendirmelerdeki önemini kavrayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tıbbi Biyokimya Hemoproteinlerin işlevleri (Porfirin halkasının özellikleri) 1 Porfirinler ve hem sentezi 1 Bilirubin metabolizması (Heme halkasının bozulması) 1 Heme sentezi ve yıkımı bozuklukları 1 Hemoglobin varyantları ve anormal hemoglobinler 1 Eritrositlerin biyokimyası 1 Anemiye Klinik Biyokimya Laboratuvar Yaklaşımı 1 Endotel biyokimyası 1 Ateroskleroz gelişim süreci 1 | |
2) | Biyofizik Kök hücre teknolojisindeki son gelişmeler ve ilerlemeler 1 Dolaşım sisteminde yapı ve işlev etkileşimi 1 Kan basıncı ve kan akış direncinin ("Shear Stress") plak oluşumu ve yırtılması üzerindeki etkisi 1 | |
3) | Fizyoloji 1-Kanın fiziksel bileşimi ve plazma bileşenlerinin genel fonksiyonel özellikleri 1 2-Hematopoez: eritropoez 1 3-Eritrosit fonksiyonları - eritrosit yaşamının düzenlenmesi ve hemoliz 1 4-Anemi Fizyopatolojisi ve Kan Grupları 1 5-Hemostaz 1 6-Koagülasyon 1 7-Endotel ve koagülasyonun düzenlenmesi 1 8-Bağışıklık sistemi hücrelerinin üretimi (Hematopoez) 1 9-MHC ve antijen sunumu 1 10-Antijenin adaptif bağışıklık sistemi ile karşılaşması 1 11-Lenfosit gelişimi ve olgunlaşması 1 12-Bağışıklık çeşitliliğinin oluşumu - Reseptörler 1 13-Lenfosit aktivasyonu 1 14-CD4+ T hücre gelişimi ve fonksiyonları 1 15-CD8+ T hücre gelişimi ve fonksiyonları 1 16-İmmün yanıtın düzenlenmesi 1 1-Kalp Kasının Fizyolojisi 1 2-Kalbin Ritmik Stimülasyonu 1 3-Kalbin uyarım iletim sistemi 1 4-Normal EKG 1 5-EKG değişiklikleri 1 6-Kalp döngüsü ve kalp sesleri / 1 7-Kardiyak döngü sırasında basınç değişiklikleri 1 8-Kalbin pompalama işlevinin dışsal düzenlenmesi 1 9-Kalbin pompalama işlevinin içsel düzenlenmesi 1 10-Kalp debisi - venöz dönüş ve düzenlemeleri 1 11-Arteriyel kan basıncının ölçümü ve düzenlenmesi 1 12-Sağlık ve hastalıkta kardiyovasküler adaptasyon 1 13-Kapiller dolaşım ve lenfatik sistem 1 14-Özel alanlardan dolaşım 1 15-Dokular tarafından kan akışının lokal ve humoral kontrolü 1 LAB 1) Kan fizyolojisi 2) Dolaşım fizyolojisi 4 | |
4) | Anatomi 1-Dolaşım sistemi anatomisi hakkında genel bilgi 1 2- Kalbin dış ve iç görünümü 1 3-Ventriküller ve atriyumlar 1 4-Kalbin yapısı ve iletim sistemi 1 5-Kalbin damarları ve sinirleri 1 6-Arterler ve truncus pulmonalis 1 7-Aort 1 8-Baş ve boyun arterleri 1 9-Üst ekstremite arterleri 1 10-Gövde arterleri 1 *Pelvik arterler 1 11-Alt ekstremite arterleri I 1 *Alt ekstremite arterleri II 1 13-Baş-boyun damarları 1 12-Veinler ve üst ekstremite venleri 1 14-Gövde ve alt ekstremite venleri 1 15-Baş-boyun ve üst ekstremite lenfatikleri 1 16-Gövde ve alt ekstremite lenfatikleri 1 17-Regio axilla 1 LAB 13 | |
5) | Histoloji ve Embriyoloji Kan Dokusu 1 Lenfoid Doku Histolojisine Giriş 1 Lenfoid Organların Histolojisi I 1 Lenfoid Organların Histolojisi II 1 Arterler, Venler, Kılcal Damarlar ve Lenfatik Kanalların Histolojisi I 1 Arterler, Venler, Kılcal Damarlar ve Lenfatik Kanalların Histolojisi II 1 Kalp Histolojisi 1 Endotelin Gelişimi 1 Kalp Gelişimi 1 Arterlerin, Damarların, Kılcal Damarların ve Lenfatik Kanalların Gelişimi 1 Fetal Dolaşım 1 LAB: 1-Kan, Arterler ve Damarlar 2- Kalp ve Lenfoid Organlar 4 | |
6) | Tıbbi Mikrobiyoloji Tıbbi mikrobiyolojiye giriş 1 Bakteriyolojiye giriş 2 Virolojiye giriş 2 Mikolojiye giriş 1 Parazitolojiye giriş 1 Konakçı - mikrop ilişkileri, virülans 1 mikrobiyal metabolizma 1 mi̇krobi̇yal geneti̇k 1 İmmünolojiye giriş 1 Sterilizasyon - Dezenfeksiyon 1 | |
7) | Anatomi 1-Toraks anatomisi 1 2-Solunum sistemi anatomisine giriş 1 3-Larynx 1 4-Trakea Bronşları 1 5-Akciğer 1 7-Mediastinum 1 6-Pleura 1 8-Solunum sistemi topografik anatomisi 1 LAB 8 6 | |
8) | Tıbbi Biyokimya 1-Hücrede oksijen kullanımı ve oksijen gerektiren reaksiyonlar 1 2-Mitokondriyal solunum, ATP sentezi ve mitokondride kontrol 1 Biyofizik 1-Solunum dinamiği - solunumla ilgili gaz yasaları 2 2-Solunum Sırasındaki Hacim-Basınç Değişimleri 2 3-Hücre solunumunun biyoenerjetiği 2 | |
9) | Fizyoloji 1-Solunum Sisteminin Organizasyonu - mukosiliyer mekanizma 1 2-Alveolar ventilasyon ve pulmoner dolaşım 1 3-Plevradaki Basınç Değişiklikleri ve Solunum Döngüsü 1 4-Solunum mekaniği, diyafram ve solunum kasları 1 5-Bronşiyal tonusun düzenlenmesi - ventilasyon-perfüzyon eşleşmesi 1 6-Solunum Membranlarında Oksijen ve Karbondioksit Difüzyonu 1 7- Oksijen ve Karbondioksitin Kan ve Vücut Sıvılarında Taşınması 1 8-Teslim Yönetmeliği I 1 9-Sonlandırma Yönetmeliği II 1 10-Solunum Fonksiyon Testleri 1 11-Asit-baz dengesinde solunum regülasyonu 1 LAB 1) Akciğer fonksiyon testleri | |
10) | Histoloji ve Embriyoloji 1-Bronko-farengeal Kompleks I'in Gelişimi 1 1-Bronko-farengeal Kompleks II'nin Gelişimi 1 3-Yüz ve Üst Solunum Yollarının Gelişimi 1 4-Solunum Sisteminin Gelişimi 1 5-Solunum Sistemi Histolojisine Giriş 1 6-Ekstrapulmoner ve intrapulmoner Solunum Yolları 1 7-Alveol, Pulmoner Dolaşım ve Plevranın Yapısı 1 LAB: Solunum Sistemi 2 Tıbbi Mikrobiyoloji Doğuştan gelen bağışıklık 2 Antijen işleme, lenfositlere sunum 1 Antijenin adaptif bağışıklık sistemi tarafından tanınması 1 | |
11) | Tıbbi Biyokimya 1-Metabolizmanın temel işlevleri 1 2-Glikoz homeostazı 1 3-Glikozun dolaylı oksidasyonu 1 4-Glikozun doğrudan oksidasyonu 1 5-Glikoliz 1 6-Glukoneogenez 1 7-Glikojen metabolizması 1 8-Karbonhidrat metabolizmasında hormonal kontrol 1 9-Laboratuvarda karbonhidrat metabolizmasının izlenmesi 1 10-Lipid metabolizmasına genel bakış 1 11-Lipoproteinlerin yapısı ve sınıflandırılması 1 12-Şilomikron VLDL ve HDL 1 13-Lipoliz ve yağ asidi oksidasyonu 1 14-Keton cisimlerinin sentezi ve kullanımı 1 15-Yağ asidi sentezi ve lipogenez 1 16-Kolesterol metabolizması 1 17-Obezite biyokimyası 1 18-Protein metabolizmasına giriş 1 19-Amino asitlerin vücutta dağılımı ve kullanım yolları 1 20-Ammonia metabolizması 1 21-Üre sentezi ve düzenlenmesi 1 22-Biyolojik aminler (Poliaminler) 1 23-Metil transferi - Hiperhomosisteinemi mekanizması 1 24-Aromatik amino asitlerin organizmadaki önemi 1 25-Organizmada aromatik amino asitlerin metabolizması ve kusurları 1 26-Zehirsizleştirme reaksiyonları I 1 27-Zehirsizleştirme reaksiyonları II 1 28-Yaşam evrelerindeki metabolik değişiklikler 1 1-Besinsel önemi ve biyoelementlerin sınıflandırılması 1 2-Makro Elemanlar 1 3-Trace elemanları I 1 4-Trace elementleri II 1 5-Ultra eser elementler 1 LAB 1- Metabolizma I 2- Metabolizma II 2 | |
12) | Fizyoloji 1-Gastrointestinal (GI) sistemin organizasyonu - GI kanal kaslarının yapısal özellikleri 1 2-GİS fonksiyonunun nöral ve hormonal kontrolü 1 3-GİS sisteminde hareketlilik - çiğneme, yutma ve özofagus hareketliliği 1 4-Mide motilitesi ve mide boşalma mekanizması İnce ve kalın bağırsak motilitesi ve defekasyon 1 5-GİS sisteminin sekretuar fonksiyonu - gastrik sekresyon ve HCL sekresyon mekanizması 1 6-Gastrik mukozal bariyer (Pankreasın ekzokrin salgısı ve işlevi 1 7-Karaciğerden safra salgılanması ve safra ve safra kesesinin işlevi İnce ve kalın bağırsak salgıları 1 8-GI kanalında sindirim ve emilim mekanizmaları 1 | |
13) | Anatomi 1-Abdomen Anatomisi 1 2-Sindirim sistemi anatomisine giriş 1 3-Cavum oris 1 4-Pharynx 1 5-Özofageal mide 1 6-Intestinum tenue 1 7-Intestinum crassum 1 8-Rectum canalis analis 1 9-Karaciğer safra kanalları ve mesane 1 10-Pankreas - tükürük bezleri 1 11-Periton 1 1 12-Periton 2 1 | |
14) | Histoloji ve Embriyoloji 1-Sindirim Sisteminin Gelişimi 1 2-Karaciğer ve Safra Kesesinin Gelişimi 1 3-Sindirim Sistemi Histolojisi (Dudak, Yanak ve Damak Histolojisi) 1 Tükürük Bezleri ve Özofagus Histolojisi 1 6-Mide histolojisi 1 7-İnce Bağırsak Histolojisi 1 8-Kalın Bağırsağın Tarihçesi 1 9-Karaciğer ve Safra Kesesinin Tarihçesi 1 10- Pankreas Histolojisi 1 LAB: 1-Salivary Bezler, Dil, Özofagus 2-Mide, Pankreas 3-Küçük ve Kalın Bağırsaklar, Karaciğer, Safra Kesesi 5 TOPLAM SAAT 9 5 Tıbbi Mikrobiyoloji Hücresel bağışıklık 2 Hümoral bağışıklık, Antikorlar 2 Otoimmünite, tolerans - Aşırı duyarlılık reaksiyonları 1 İmmün yetmezlik - Tümör ve transplant immünolojisi 1 | |
15) | Tıbbi Biyokimya 1-Su metabolizması 1 2-Vücut sıvıları 1 3-Elektrolit metabolizması 1 4-İdrarın fiziksel ve kimyasal özellikleri 1 5-Asit-baz dengesinde tampon sistemlerin rolü 1 6-Asit-baz dengesini sağlayan moleküler mekanizmalar 1 7-İdrar analizinde görülen patolojilerin değerlendirilmesi 1 8-Böbrek fonksiyon testleri 1 9-Kadın cinsiyet hormonlarının biyokimyası 1 10-Erkek cinsiyet hormonlarının biyokimyası 1 11-Kanın protein olmayan azotlu bileşikleri 1 12-Plasenta - amniyotik sıvı - kordon kanı biyokimyası 1 1-Hormonların biyokimyasal özellikleri ve sınıflandırılması 1 2-Protein bazlı hormonların etki mekanizmaları 1 3-Yerel Hormonların Tanımı - sentez ve metabolizma 1 4-Steroid hormonların etki mekanizmaları 1 5-Hipotalamik ve hipofiz hormonları I 1 6-Hipotalamik ve hipofiz hormonları II 1 7-Tiroid hormonları 1 8-Paratiroid hormon yapısı 1 9-Pankreas hormonları 1 10-Adrenal hormonların sentezi - Korteks 1 11-Adrenal hormonların sentezi - Medulla 1 12-Böbrek ve Gastrointestinal Sistem Hormonları 1 | |
16) | Fizyoloji 1-Hipotalamus Tarafından Hipofiz Salgısının Kontrolü 1 2-Posterior hipofiz hormonları ve fonksiyonları (ADH ve Oksitosin) 1 3-Ön hipofiz hormonları ve işlevleri (Büyüme Hormonu) 1 4-Tiroid bezi hormonlarının fonksiyonları 1 5-Paratiroid bezi hormonlarının fonksiyonları 1 6-Pankreas bezi hormonlarının işlevleri - I 1 7-Pankreas bezi hormonlarının işlevleri - II 1 8-Böbreküstü bezi korteks hormonlarının işlevi 1 9-Adrenal medulla hormonlarının işlevi 1 1-Böbrek fizyolojisine giriş 1 2-Glomerüler filtrasyon mekanizması 1 3-Renal kan akışı ve otoregülasyon 1 4-Böbrek tübüllerinin işlevi 1 5-Klerans kavramı 1 6- İdrar konsantrasyon mekanizması-diüretikler 1 7-Üreme sağlığı 1 8-Puberte öncesi üreme fizyolojisi ve pubertenin kontrolü 1 9-Erkek üreme fizyolojisi ve cinsel aktivite 1 10-Gebelik ve menopoz öncesi kadın fizyolojisi 1 11-Kadınlarda adet döngüsünün düzenlenmesi 1 12-Gebelik - Doğum ve emzirme fizyolojisi 1 | |
17) | Histoloji ve Embriyoloji 1-Hifofiz Bezinin Embriyolojisi ve Histolojisi 1 2-Hifopikseal Bezin Hücre Tipleri 1 3-Anterior ve Posterior Hipofiz ve Pineal Bezin Histolojik Yapısı 1 4-Tiroid ve Paratiroid Bezlerinin Embriyolojisi ve Histolojisi 1 5-Endokrin Pankreasın Embriyolojisi ve Histolojisi 1 6-Embriyoloji ve Adrenal Bezlerin Histolojisi 1 1-İdrar Sisteminin Gelişimi 1 2-Üriner Sistem Histolojisine Giriş 1 3-Böbrek histolojisi - Nefronun yapısı 1 4-Tubuli renalis 1 5-İdrar Yolları 1 6-Testis histolojisi 2 7-Erkek Genital Kanallarının Histolojisi 1 8-Aksesuar Genital Bezlerin ve Penisin Tarihçesi 1 9-Yumurtalık histolojisi 2 10-Tuba Uterina, Uterus, Serviks ve Vajinanın Tarihçesi 1 11-Kadın Dış Genital Bölgesi, Meme Bezi ve Plasenta Histolojisi 1 12-Erkek Genital Sisteminin Gelişimi 1 13-Kadın Genital Sisteminin Gelişimi 1 | |
18) | Anatomi 1-Ürogenital sisteme giriş - Böbreklerin dış görünümü 1 2-Böbreklerin ön-arka yüzü / Dr. Öğretim Üyesi Ayşin KALE (Dr. Öğretim Üyesi Osman COŞKUN) 1 3-Renal vasküler sistem - sinirler - lenf ve anomalileri 1 4-Böbreğin toplayıcı sisteminin anatomisi (kaliks ve pelvis renalis) üreter 1 5-Vesica urinaria - komşuluklar (Damarlar ve sinirler 1 6-Uretra 1 7-Abdominal duvar anatomisi 1 8-Erkek genital organları - testisler - epididim 1 9-Sperm yolları ve penis anatomisi 1 10-Skrotum (Prostat - glandula bulbouretralis anatomisi 1 11-Kadın genital organları - yumurtalıklar - tuba uterina 1 12-Uterus ve vajina 1 13-Kadın dış genital organları ve özel bezler 1 14-Regio inguinalis 1 15-Perineum 1 LAB 6 | |
19) | Anatomi 1-Merkezi sinir sistemi anatomisine giriş 1 2-Omurilik Kordonu I 1 3-Omurilik Kordonu II 1 4-Bulbus 1 5-Pons 1 6-Mezensefalon 1 7-Cerebellum 1 8-Hipotalamus - hipofiz bezi - glandula pinealis 1 9-Cerebrum 1 10-Serebral hemisferler - bazal gangliyonlar 1 11-Serebral korteksin fonksiyonel lokalizasyonları 1 12-Formatio reticularis ve limbik sistem 1 13-Beyin kan dolaşımı 1 14-Lider yollar 1 15-Aşağı inen yollar 1 16-Meninges 1 17-Kulak anatomisi I 1 18-Kulak anatomisi II 1 19-Kulak anatomisi III 1 20-Göz anatomisi I 1 21-Göz anatomisi II 1 22-Periferik sinir sistemi anatomisine giriş 1 23-Plexus cervicalis 1 24-Plexus brachialis 1 1 25-Plexus brachialis 2 1 26-Torasik spinal sinirler 1 27-Plexus lumbalis 1 28-Plexus sacralis (Pudendalis - coccygeus 1 29-Kafa çiftleri 1 - 2 - 3 1 30-Kafa çiftleri 4 - 5 - 6 1 31-Kafa çifti 7 - 8 - 9 1 32 Başlı çiftler 10 - 11 - 12 1 33-Sinir Sistemi ve Akupunktur Noktaları 1 34-Otonom sinir sistemi I 1 38-Göz anatomisi III 1 35-Otonom sinir sistemi II 1 36-Otonom sinir sistemi III 1 37-Otonom sinir sistemi IV 1 41-Regiones capitis- 1 1 42-Regiones capitis- 2 1 43-Servikal üçgenler 1 44-Servikal bölmeler 1 39-Cilt anatomisi genel bilgiler 1 40-Deri ekleri ve göğüsler 1 LAB | |
20) | Biyofizik 1-İşitme ve görme sistemleri örneğinde iletim özellikleri 1 2-Fotoreseptörler ve translasyon (transdüksiyon) 1 3-Ses dalgalarının kulakta işlenmesi 1 4-İşitmenin Biyofiziği 1 5-Elektroensefalogram (EEG) temel prensipleri 2 6- Uyarılmış potansiyeller 2 LAB TOPLAM SAAT 8 Fizyoloji 1-Sinir Sisteminin Organizasyonu - Sinapsların Temel İşlevleri 1 2-Duyusal Reseptörler 1 3-Bilgi İşlemede Nöron Devreleri 1 4-Somatik Duyular 1 6-Gözün yapısı ve retina fizyolojisi 1 5-Görsel optik ve görüntü oluşumu 1 8-Renkli görme ve hacimsel görme 1 10-Sesin kulakta iletimi ve işitme testleri 1 9-Kulağın fonksiyonel yapısı 1 11-Tat ve koku alma duyuları 1 12-Omuriliğin motor fonksiyonları 1 13-Omurilik refleksleri 1 14-Spinal Şok ve Medulla Spinalis Hasarları 1 15-Motor Fonksiyonun Kortikal Kontrolü 1 16-Serebellumun Genel Motor Kontrole Katkıları 1 7-Görmenin fotokimyası ve nörofizyolojisi 1 17- Motor Fonksiyonun Beyin Sapı Tarafından Kontrolü 1 18- Bazal Gangliyonların Genel Motor Kontrolüne Katkıları 1 19-Serebral kan akışı - Kan-Beyin Bariyeri 1 20-Beyin omurilik sıvısı ve beyin metabolizması 1 21-Limbik sistem 1 22-Hipotalamus 1 23-Metabolizma ve vücut ısısının düzenlenmesi 1 24-Beyinli Korteks 1 25-Beynin zihinsel işlevleri - öğrenme ve hafıza 1 26-Beynin faaliyet durumları-Uyku, beyin dalgaları, epilepsi, psikozlar 1 27-Otonom Sinir Sistemi I 1 28-Otonom Sinir Sistemi II 1 29-Sinir Sisteminde Hasar ve Rejenerasyon 1 30-Beyin İşlevlerini Ölçme Yöntemleri 1 LAB 8 | |
21) | Histoloji ve Embriyoloji 1-Gözün Gelişimi 1 2-Kornea, Sklera, İris, Siliyer Cisim ve Koroidin histolojisi 1 3-Retina histolojisi 1 4-Kulak Gelişimi 1 5-İç Kulağın Tarihçesi 1 6-Orta Kulak ve Dış Kulağın Tarihçesi 1 7-Medulla spinalis'in Embriyolojisi ve Histolojisi 1 8-Sinir Sisteminin Gelişimi-Nörülasyon 1 9-Prosensefalon, Mezensefalon ve Rombensefalonun Gelişimi 1 10-Periferik ve Otonom Sinir Sistemlerinin Gelişimi 1 11-Periferik ve Otonom Sinir Sistemlerinin Tarihçesi 1 12-Serebellumun Embriyolojisi ve Histolojisi 1 13-Pons ve Medulla Oblongata'nın histolojisi 1 14-Serebrumun Tarihçesi 2 LAB: 1- Sinir Sistemi I 2- Sinir Sistemi II 4 | |
22) | Tıbbi Mikrobiyoloji 1-Mikroorganizma-insan etkileşimleri ve normal vücut florası 1 2-Staphylococcus - Streptococcus ve Enterococcus cinsleri 1 4-Enterobacteriaceae - Genel özellikler - Proteus - Providencia - Morganella ve ekstraintestinal E. coli 1 3-Bacillus - Corynebacterium ve Listeria cinsleri 1 5-Klebsiella - Enterobacter - Citrobacter - Serratia - Yersinia türleri 1 6- Pseudomonas - Burkholderia - Stenotrophomonas ve Acinetobacter cinsleri 1 8-Anaerobik spor içermeyen bakteri 1 7-Haemophilus - Bordetella ve Pasteurella cinsleri 1 10-Borrelia - Leptospira ve Spirillum cinsleri 1 11-Rickettsia - Orientia ve Coxiella cinsleri 1 12-Candida cinsi ve klinik önemi olan diğer mayalar 1 9-Clostridium genus 1 13-Zygomycetes ve dematoid mantarlar 1 14-Malassezia - Hortea - Piedraia - Trichosporon - Microsporum - Trichophyton - Epidermophyton cinsleri 1 15-Kızamıkçık ve kabakulak virüsleri 1 16-Kızamık ve suçiçeği virüsleri 1 17-Herpesvirüsler (HSV-1 2 - HHV-6 7 8) ve adenovirüsler 1 18-Viral hepatit faktörleri (A ve E) 1 19-Viral hepatit faktörleri (B (D ve C) 1 20-HIV ve diğer retrovirüsler 1 21-Prionlar ve mikroorganizma-prion farklılıkları 1 22-Onkojenik virüsler ve mikroorganizma-kanser ilişkisi 1 23-Aşılar 1 24-Mikroorganizmaların gözetimi ve kontrolü 1 Hastane enfeksiyonlarının epidemiyolojisi 1 | |
23) | Tıbbi Patoloji 1-Patolojiye Giriş 1 2-Hücre gelişimi, olgunlaşması ve farklılaşması 1 3-Hücre hasarı ve hücre ölümünün nedenleri 1 4-Nekroz somatik ölüm apoptoz 1 5-Hücresel adaptasyon ve hücre içi birikimler 1 6-Amiloidoz 1 7-İnflamasyon I-Tanımlama - adlandırma - akut inflamasyonun patogenezi 1 8-İnflamasyon II-Kimyasal aracılar ve kronik inflamasyon 1 9-İnflamasyon III-İnflamasyonun morfolojisi, iyileşme ve canlı hastalık faktörleri 1 10-Neoplazi-Tanım - terminoloji - sınıflandırma - iyi ve kötü huylu tümörlerin genel morfolojik özellikleri 1 11-Kanser epidemiyolojisi - klinik ve patolojik evreleme prognoz 1 12-Karsinojenez I-Onkogenler 1 13-Karsinojenez II-Karsinojenik ajanlar 1 14-Tümör biyolojisi-Hücre kinetiği - Yayılma ve metastaz 1 15-Ödem ve şok 1 16-Trombüs - emboli - enfarktüs 1 17-Moleküler patoloji ve genetik 1 | |
23) | Tıbbi Patoloji 1-Patolojiye Giriş 1 2-Hücre gelişimi, olgunlaşması ve farklılaşması 1 3-Hücre hasarı ve hücre ölümünün nedenleri 1 4-Nekroz somatik ölüm apoptoz 1 5-Hücresel adaptasyon ve hücre içi birikimler 1 6-Amiloidoz 1 7-İnflamasyon I-Tanımlama - adlandırma - akut inflamasyonun patogenezi 1 8-İnflamasyon II-Kimyasal aracılar ve kronik inflamasyon 1 9-İnflamasyon III-İnflamasyonun morfolojisi, iyileşme ve canlı hastalık faktörleri 1 10-Neoplazi-Tanım - terminoloji - sınıflandırma - iyi ve kötü huylu tümörlerin genel morfolojik özellikleri 1 11-Kanser epidemiyolojisi - klinik ve patolojik evreleme prognoz 1 12-Karsinojenez I-Onkogenler 1 13-Karsinojenez II-Karsinojenik ajanlar 1 14-Tümör biyolojisi-Hücre kinetiği - Yayılma ve metastaz 1 15-Ödem ve şok 1 16-Trombüs - emboli - enfarktüs 1 17-Moleküler patoloji ve genetik 1 | |
24) | Tıbbi Farmakoloji Farmakolojiye giriş 1 İlaç geliştirme ve klinik deneyler 1 Translasyonel araştırma 1 İlaçların uygulama şekilleri ve yolları 1 Farmakokinetik - İlaçların emilimi 1 Farmakokinetik - İlaçların dağılımı ve proteinlere bağlanması 1 Farmakokinetik - İlaçların biyotransformasyon süreçleri 1 Farmakokinetik - İlaçların eliminasyonu 1 İlaçların etki mekanizmaları - Doz-konsantrasyon-etki etkileşimleri I 1 İlaçların etki mekanizmaları - Doz-konsantrasyon-etki etkileşimleri II 1 Reseptörler/reseptör-ilaç etkileşimleri 1 İlaçların etkilerini değiştiren faktörler. İlaçlar arasındaki etkileşimler 1 Farmakogenetik 1 Farmakovijilans 1 | |
25) | İÇ HASTALIKLARI 1-Böbrek neden hastalanır? 1 2-Sıvı-elektrolit dengesi bozuklukları Vaka örnekleri 1 3-Üriner sistem muayenesinde kullanılan laboratuvar tetkiklerinin değerlendirilmesi 1 4-Asit-baz dengesi bozuklukları - Vaka örnekleri 1 4-Olgularla Erişkin Endokrinolojisine Genel Bakış 1 PEDİATRİ 10-Olgularla Pediatrik Endokrinolojiye Genel Bakış 1 ÜROLOJİ 1-Üriner sistem muayene yöntemleri 1 RADYODİAGNOSTİK 1-Endokrin sistem baş ve boyun radyolojisi I 1 1-Endokrin sistem baş ve boyun radyolojisi II 1 3-Endokrin sistem: abdominal ve diğer sistem radyolojisi 1 TIBBİ GENETİK 1-Gelişimsel genetik (sinyal yolakları - transkripsiyon faktörleri) 1 HALK SAĞLIĞI 1-Çevresel Endokrin Bozucular ve Tarama Programları 1 | |
26) | HALK SAĞLIĞI 1-Gıda Güvenliği-Toplumsal Beslenmede Temel İlkeler 1 İÇ HASTALIKLARI 1-Dispeptik Hasta 1 2-Gastrointestinal sistem vaka örnekleri 1-Diyabet epidemiyolojisi 2-Diabetes mellitus preklinik ve klinik dönem tanı kriterleri ve sınıflandırılması 3-Vaka raporu: Diabetes mellitus 1 PEDİATRİ 4-Sağlıklı beslenme ilkeleri 1 5-Çocuk ve gençlerin beslenmesi / Dr. Gülden GÖKÇAY (Dr. Öğr. Üyesi Meryem KARACA) 1 6-Kalıtsal metabolik hastalıklarda öykü ve bulgulara genel bakış 1 7-Kalıtsal metabolik hastalıklarda vaka örnekleri 1 8-Herediter Glikojen Fruktoz ve galaktoz metabolizması hastalıkları vaka örnekleri 1 | |
27) | PEDİATRİ Aşılamada koruyucu bağışıklık yanıtı ve hafıza yanıtı 1 KARDİYOLOJİ Kardiyovasküler sistem hastalıklarına genel bakış 1 EKG Olgu Sunumu (Yetişkin Kardiyolojisi) 1 Yetişkinlerde Dolaşım Sistemi Bozuklukları Örneği 1 HALK SAĞLIĞI 1-Dolaşım sistemi hastalıklarının epidemiyolojisi 1 2-Önleme ve Kontrol Programları 1 | |
28) | İÇ HASTALIKLARI 1-Böbrek neden hastalanır? 1 2-Sıvı-elektrolit dengesi bozuklukları Vaka örnekleri 1 3-Üriner sistem muayenesinde kullanılan laboratuvar tetkiklerinin değerlendirilmesi 1 4-Asit-baz dengesi bozuklukları - Vaka örnekleri 1 4-Olgularla Erişkin Endokrinolojisine Genel Bakış 1 PEDİATRİ 10-Olgularla Pediatrik Endokrinolojiye Genel Bakış 1 ÜROLOJİ 1-Üriner sistem muayene yöntemleri 1 RADYODİAGNOSTİK 1-Endokrin sistem baş ve boyun radyolojisi I 1 1-Endokrin sistem baş ve boyun radyolojisi II 1 3-Endokrin sistem: abdominal ve diğer sistem radyolojisi 1 TIBBİ GENETİK 1-Gelişimsel genetik (sinyal yolakları - transkripsiyon faktörleri) 1 HALK SAĞLIĞI 1-Çevresel Endokrin Bozucular ve Tarama Programları 1 |
Ders Notları / Kitaplar: | - Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, |
Diğer Kaynaklar: | - Hall J, Hall M. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 14th ed (Guyton Physiology). Elseiver, 2020 . - Glantz, Stanton “A Primer of Biostatistics” McGrow-Hill , NewYork, 2002 - Armitage, P., “ Statistical Methods in Medical Research” Blackwell Science, Oxford,2002 - B. G. Katzung: Basic and Clinical Pharmacology, 12th ed. McGraw-Hill Companies, New York, 2012. - Goodman&Gilman’s The Pharmacologic Basis of Therapeutics, 12th ed.McGraw Hill Medical, 2011 -MURRAY, P. R.; ROSENTHAL, K. S.; PFALLER, |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. | |
3) | Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir | |
4) | Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. | |
5) | Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. | |
6) | Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. | |
7) | Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. | |
8) | Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. | |
9) | Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. | |
10) | En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. | |
11) | Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. | |
12) | Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. | |
13) | Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. | |
14) | Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. | |
15) | Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. | |
16) | Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. | |
17) | Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. | |
18) | Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. | |
19) | Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. | |
20) | Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 451 | 6314 | ||||
Laboratuvar | 14 | 73 | 1022 | ||||
Uygulama | 10 | 73 | 730 | ||||
Derse Özgü Staj | 10 | 73 | 730 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 150 | 2100 | ||||
Ara Sınavlar | 6 | 12 | 72 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 10970 |