Kimya Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM258 | ||||
Course Name: | Elektrokimyasal Prosesler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Kevser Temizkan Özdamar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sanayide; Kimyasal proseslerin seçiciliğin artırılması, karışımların ayrıştırılması, atıklardaki kimyasalların geri kazanımı ve toksik atıkların elimine edilmesi gibi proseslerde kullanılan elektrokimyasal proseslerin iyileştirilmesi için ihtiyaç duyulan modern elektrokimyasal teknolojilerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Elektrokimyasal Proseslerin Ticari Kullanımı Elektrokimyasal Proseslerin Ticari Kullanımı Elektrokimyasal Proseslerin Sanayide Kullanımındaki Sorunlar Elektrokimyanın temel prensipleri İndirgenme-yükseltgenme reaksiyonları Kimyasal Enerji – Elektrik enerjisi Galvanik Piller Pil Potansiyeli & Elektromotor Kuvveti Redoks Reaksiyonların İstemliliği (Spontaneity) Elektrot Türleri Elektroliz Prosesleri Korozyon Voltametri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sanayide kullanılan elektrokimyasal prosesler hakkında bilgi sahibi olur. 2) Elektrokimyasal problemleri belirler tanır ve çözüm önerileri getirebilir. 3) Elektrokimyasal teknolojiler gerektiren bir prosessi dizayn edenilme, sistem gereksinimlerini dizayn edebilme kabiliyeti kazanır. 4) Teknolojik gelişmeleri takip edebilir ve gelişöelerine katkıda bulunma yeteneği kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektrokimyasal Proseslerin Ticari Kullanımı | - |
2) | Elektrokimyasal Proseslerin Sanayide Kullanımındaki Sorunlar | - |
2) | Elektrokimyasal Proseslerin Sanayide Kullanımındaki Sorunlar | - |
3) | Elektrokimyanın temel prensipleri | - |
4) | İndirgenme-yükseltgenme reaksiyonları | - |
5) | Kimyasal Enerji – Elektrik enerjisi | - |
6) | Galvanik Piller | - |
7) | Pil Potansiyeli & Elektromotor Kuvveti | - |
8) | Redoks Reaksiyonların İstemliliği (Spontaneity) | - |
9) | Elektrot Türleri | - |
10) | Korozyon | - |
11) | Elektroanalitik Metotlar | - |
12) | Voltametri | - |
13) | Elektrokimyasal Proses kullanarak grup projesi tasarımı | - |
14) | Proje sunumları | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları, İlgili makaleler, İlgili power point sunumlar. |
Diğer Kaynaklar: | Ders Notları, İlgili makaleler, İlgili power point sunumlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 2 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 3 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 15 | ||||
Ödevler | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 45 | 45 | ||||
Final | 1 | 60 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 140 |