Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hücre Duvarı, Hücrelerin Birbirine Tutunması ve Ekstrasellüler Matriks |
- |
2) |
DNA Hasarı ve Tamiri |
- |
3) |
Hücre Döngüsü (Mitoz) |
- |
4) |
Hücre Döngüsü (Mayoz) |
- |
5) |
Hücre Yaşlanması ve Hücre Ölümü |
- |
6) |
Hücre Sinyal İletimi (I) |
- |
7) |
Hücre Sinyal İletimi (II) |
- |
8) |
Hücre Zarında Taşınma (I) |
- |
9) |
Hücre Zarında Taşınma (II) |
- |
10) |
Biyoenerjetik ve Metabolizma |
- |
11) |
Protein Katlanması, İşlenmesi ve Fonksiyonun Düzenlenmesi |
- |
12) |
Gelişimin Moleküler Hücre Biyolojisi (I) |
- |
13) |
Gelişimin Moleküler Hücre Biyolojisi (II) |
- |
14) |
Genel tekrar |
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
(1) Prof. Dr. Hasan Veysi GÜNEŞ – Moleküler Hücre Biyolojisi, 5. Baskı
(2) Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman – Hücre, 7. Baskı
(3) Harvey Lodish, Arnold Berk, Chris A. Kaiser, Monty Krieger, Matthew P. Scott, Anthony Bretschler, Hidde Ploegh, Paul Matsudaira – Moleküler Hücre Biyolojisi, 6. Baskı |
Diğer Kaynaklar: |
(1) Prof. Dr. Hasan Veysi GÜNEŞ – Moleküler Hücre Biyolojisi, 5. Baskı
(2) Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman – Hücre, 7. Baskı
(3) Harvey Lodish, Arnold Berk, Chris A. Kaiser, Monty Krieger, Matthew P. Scott, Anthony Bretschler, Hidde Ploegh, Paul Matsudaira – Moleküler Hücre Biyolojisi, 6. Baskı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. |
3 |
2) |
Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. |
1 |
3) |
Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır |
|
4) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. |
1 |
5) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. |
2 |
6) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. |
|
7) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
1 |
8) |
Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. |
1 |
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. |
3 |
10) |
Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. |
2 |
11) |
Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. |
3 |
12) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. |
2 |
13) |
Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. |
2 |
14) |
Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|