Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI410 | ||||
Course Name: | Postmodern Terapiler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı postmodern terapilerin özelliklerini, felsefi temellerini ve uygulama özelliklerini öğrencilere öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders postmodern terapilerin neler olduğu, tarihsel gelişimi, kuramsal temeli ve uygulama özellikleri konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Postmodern terapilerin temel özelliklerini açıklayabilir. 2) Postmodern terapilerin temel felsefesini açıklayabilir. 3) Postmodern terapilerin ortak özelliklerini açıklayabilir. 4) Bu terapi yaklaşımlarının uygulama özelliklerini açıklayabilir. 5) Postmodern terapileri birbiriyle karşılaştırabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kuramsal Çerçeve: Pozitivist Kuramdan Postmodern Paradigmaya | Dersler haftalık olarak blackboard'a eklenir. |
2) | Kuramsal Çerçeve: Pozitivist Kuramdan Postmodern Paradigmaya II | Dersler haftalık olarak blackboard'a eklenir. |
3) | Sosyal Yapılandırmacılık | Dersler haftalık olarak blackboard'a eklenir. |
4) | Sosyal Yapılandırmacılık II | Dersler haftalık olarak blackboard'a eklenir. |
5) | Postmodern Terapilerin Ortak Özellikleri | |
6) | Postmodern Kuramlar: Öyküsel Terapi | |
7) | Postmodern Kuramlar: Çözüm Odaklı Terapi | |
8) | Duygu Odaklı Terapi | |
9) | Kabul ve Kararlılık Terapisi | |
10) | Şema Terapi | |
11) | Feminist Terapi | |
12) | Farkındalık Temelli Terapiler | |
13) | Postmodern Aile Terapileri | |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları blackboard sistemine eklenmiştir. |
Diğer Kaynaklar: | Işık Terzi, Ş. & Ergüner Tekinalp, B. (2013). Psikolojik Danışmada Güncel Kuramlar. Pegem Akademi: Ankara. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | 1 |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | 1 |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | 1 |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | 1 |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | 1 |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | 1 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | 1 |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | 1 |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 | ||||
Proje | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 2 | 10 | 20 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 170 |