DIS347 Ağız-Diş Ve Çene CerrahisiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Diş HekimliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: DIS347
Course Name: Ağız-Diş Ve Çene Cerrahisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HÜSNA AKTÜRK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Hüsna Aktürk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin cerrahi konseptine girişini sağlamak, diş çekimi yöntemlerini öğretmek.
Dersin İçeriği: Cerrahi Öncesi Hastanın Değerlendirilmesi
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi – Kardiyovasküler Hastalıklar
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi – Solunum Sistemi- Böbrek ve Karaciger Hastalıkları
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi – Endokrin Sistem Hastalıkarı
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi – Hematolojik Hastalıklar
Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi – Nörolojik Hastalıklar, Hamilelik
Laboratuvar Bulguları ve Diş Hekimliği Açısından Önemi
Cerrahi Prensipler
Yara İyileşmesi
Yara İyileşmesi- Diş Çekim Yarası İyileşmesi; Kemik İyileşmesi
Cerrahi Pratiğinde Enfeksiyon Kontrolü
Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri
Asepsi Prensipleri ve Cerrahi Hazırlık
Ağız ve Çene Cerrahisinde Kullanılan Cerrahi Aletler
Ağız ve Çene Cerrahisinde Kullanılan Cerrahi Aletler
Diş Çekimi Genel İlkeleri, Endikasyonları ve Kontrendikasyoları
Diş Çekimi Genel İlkeleri, Endikasyonları ve Kontrendikasyoları
Basit Diş Çekim Teknikleri
Basit Diş Çekim Teknikleri
Kompleks Diş Çekim Teknikleri
Kompleks Diş Çekim Teknikleri
Gömülü Dişler, Patogenez,
Gömülü Dişler, Sınıflama
Gömülü Dişler, Sınıflama
Gömülü Dişler, Endikasyon
Gömülü Dişler, Tanı ve Cerrahi Uygulamaları
Diş Çekimi Sonrası Hasta Yönetimi
Medikolegal Durumlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ağız diş ve diş benzeri dokular ve çene ve çevre dokularda meydana gelen hastalıkların tanı, tedavi ve önlenmesi ile ilgili yaklaşımlara sahiptir
2) Hasta ve/veya hasta yakınlarından tıbbi ve dental öykü (anamnez) alır, ağız diş, çene ve çevre dokular ve diş benzeri yapıların muayenesini yapar.
3) Ağız, diş, diş benzeri dokular, çene ve çevre dokuların sağlık sorunlarını ve travmalarını tanımlamak, bulguları analiz etmek ve yorumlamak, tedaviyi yönlendirmek için aydınlatılmış onam alır, temel tanısal testleri ve girişimleri uygular gerektiğinde diğer branşlarla konsültasyon yapar.
4) Anamnez, klinik muayene ve tetkikleri değerlendirerek klinik tanı koyar.
5) Hastanın ve/veya hasta yakınının da katılımıyla bir tedavi planı oluşturur, ileri ve komplike cerrahi gerektiren durumlarla ilgili uzmana sevk eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hastanın Cerrahi Öncesi Değerlendirilmesi
2) Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi
3) Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi
4) Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi
5) Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi
6) Ağız, Diş ve Çene Cerrahisinde Sistemik Hastalıkların Önemi
7) Laboratuvar Bulguları ve Diş Hekimliği Açısından Önemi
8) Cerrahi Prensipler
9) Cerrahi Prensipler
10) Yara Çeşitleri ve Tedavisi
11) Kemik ve Yumuşak Dokuda İyileşme
12) Ağız ve Çene Cerrahisinde Kullanılan Cerrahi Aletler
13) Ağız ve Çene Cerrahisinde Kullanılan Cerrahi Aletler
14) Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri
15) Asepsi Prensipleri ve Cerrahi Hazırlık
16) Diş Çekimi Genel İlkeleri, Endikasyonları ve Kontrendikasyoları
17) Diş Çekimi Genel İlkeleri, Endikasyonları ve Kontrendikasyoları
18) Diş Çekim Teknikleri
19) Diş Çekim Teknikleri
20) Komplikasyonlu Diş Çekimi
21) Komplikasyonlu Diş Çekimi
22) Gömülü Dişler, Patogenez
23) Gömülü Dişler, Sınıflama
24) Gömülü Dişler, Sınıflama
25) Gömülü Dişler, Endikasyon
26) Gömülü Dişler, Tanı ve Cerrahi Uygulamaları
27) Gömülü Dişler, Tanı ve Cerrahi Uygulamaları
28) Gömülü Dişler, Tanı ve Cerrahi Uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Hupp JR, Tucker MR, Ellis E: Contemporary Oral and Maxillofacial Surgery, 7th Edition, Elsevier
2. Fonseca 2000; Oral andMaxillofacial Surgery,1st Ed, Saunders Company, USA
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme 3
10) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
12) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 1
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 28 2 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 4 112
Sunum / Seminer 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 213