UEC236 Müzik TerapiKurumsal BilgilerAkademik Programlar MimarlıkÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: UEC236
Course Name: Müzik Terapi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. BEYZA DAL
Dersi Veren(ler): -
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Müziğin insanın zihinsel gelişiminde ve sosyal yaşamındaki etkilerini ve katkılarını öğretmek; farklı hastalıklarda tedavi amaçlı kullanımını incelemek ve farklı müzik deneyimlerinin emosyonel algılanması hususunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; Müzik ve müzik terapisine giriş,Müzik terapisinin tarihsel gelişimi,Beyin ve müzik,Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileri,Müzikte algılama ve bellek,Tutum ve algı,Bir eğitim aracı olarak müzik,Otistik çocuklarda müzik terapisi,Nörolojik hastalıklarda müzik terapisi,Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisi,Geriatrik hastalarda müzik terapisi,İletişim ve tutum değişiklikleri,İletişimde sözcüklerin müziği,Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumları; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Müzik terapisinin tarihsel gelişimini açıklar
2) Müzik terapisi ile ilgili bilimsel makaleleri tarar ve sonuçlarını açıklar
3) Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkilerini tartışır.
4) Müziğin iletişim, algı ve tutum değişiklikleri üzerinde yaptığı etkileri açıklar.
5) Farklı hasta gruplarında yapılan müzik terapilerini tartışır.
6) Bir eğitim aracı olarak müzik çalışmalarının organize edilebilmesini açıklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müzik ve müzik terapisine giriş -
2) Müzik terapisinin tarihsel gelişimi -
3) Beyin ve müzik ilişkisi -
4) Müziğin insanlar üzerindeki zihinsel ve fiziksel etkileri -
5) Müzikte algılama ve bellek -
6) Tutum ve algı -
7) Bir eğitim aracı olarak müzik -
8) Otistik çocuklarda müzik terapisi -
9) Nörolojik hastalıklarda müzik terapisi -
10) Psikiyatrik hastalıklarda müzik terapisi -
11) Geriatrik hastalarda müzik terapisi -
12) İletişim ve tutum değişiklikleri -
13) İletişimde sözcüklerin müziği -
14) Müzik terapisi ile ilgili literatür incelemesi ve grup sunumları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanının ders notları
Diğer Kaynaklar: Michael H. Thaut, Volker Hoemberg. Handbook of Neurologic Music Therapy. Oxford University Press, 2014.

Tony Wigram, Inge Nygaard Pedersen, Lars Ole Bonde. A comprehensive guide to music therapy. Jessica Kingsley Publishers, 2002.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Seminer
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 1 2 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 89