Mekatronik Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BYM101 | ||||
Course Name: | Bilgisayar Programlama I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyemiz Meryem Uzun Per | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, yazılım geliştirme temelinde öğrencilere soyut düşünme yetisi kazandırarak algoritma tasarlama, algoritma analiz etme ve algoritma oluşturma becerilerini geliştirmektir. Ders kapsamında öğrencilerin, kendilerine anlatılacak olan C programlama dili ile temel seviyede programlama ve bilgisayar programı oluşturma yetisi kazanması da amaçlanır ve kazanacakları bu yetileri, karşılaşacakları olası programsal problemlerin çözümünde kullanmaları beklenir. |
Dersin İçeriği: | Programlama kavramlarına giriş ve problemleri çözme. Kontrol yapıları: Şart blokları ve döngüler. Fonksiyonlar ve modüler programlama. Diziler, listeler ve temel veri yapılarına giriş. Nesne yönelimli programlama: Sınıflar, nesneler, kalıtım ve çok biçimlilik. İstisna yönetimi. Dosya işlemleri. Kütüphaneler ve API'lerin kullanımı. Yazılım geliştirme uygulamaları. Dönem sonu projesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Programlama prensipleri ve yeteneklerini anlama. 2) Basit programlama tekniklerini ve problem çözme becerilerini geliştirme. 3) Temel veri yapılarını kullanarak algoritmalı çözümler geliştirme. 4) Nesne yönelimli programlama temellerini kavrama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar sistemleri, donanım birimleri ve yazılımlar | yok |
2) | Sayı sistemleri, algoritma geliştirmeye giriş | yok |
3) | Algoritma geliştirme ve algoritma akış diyagramları | yok |
4) | Algoritma geliştirme ve algoritma akış diyagramları | yok |
5) | Değişkenler, veri tipleri, sabitler, matematiksel ve mantıksal operatörler | yok |
6) | Değişkenler, veri tipleri, sabitler, matematiksel ve mantıksal operatörler | yok |
7) | Bit seviye işlemler, karar yapıları | yok |
8) | Bit seviye işlemler, karar yapıları | yok |
9) | Döngüler | yok |
10) | Döngüler | yok |
11) | Tek ve çok boyutlu diziler | yok |
12) | Tek ve çok boyutlu diziler | yok |
13) | Fonksiyonlar | yok |
14) | Dosya işlemleri | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) C How to Program, Paul Deitel and Harvey Deitel, Pearson press, 2015, ISBN: 9780133976892. 2) C Programming Language, Brian Kernighan and Dennis Ritchie, Pearson press, 1988, ISBN: 9780131103627. 3) C Programlama Dili, Rıfat Çölkesen, Papatya Yayınevi, 2020, ISBN: 9789756797037. 4) A'dan Z'ye C Kılavuzu, Kaan Aslan, Pusula Yayınevi, ISBN: 9789757092124. |
Diğer Kaynaklar: | 1) C How to Program, Paul Deitel and Harvey Deitel, Pearson press, 2015, ISBN: 9780133976892. 2) C Programming Language, Brian Kernighan and Dennis Ritchie, Pearson press, 1988, ISBN: 9780131103627. 3) C Programlama Dili, Rıfat Çölkesen, Papatya Yayınevi, 2020, ISBN: 9789756797037. 4) A'dan Z'ye C Kılavuzu, Kaan Aslan, Pusula Yayınevi, ISBN: 9789757092124. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 1 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 1 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 2 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Proje Hazırlama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 1 | % 15 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Ödevler | 2 | 20 | 40 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 25 | 25 | ||||
Toplam İş Yükü | 239 |