Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mikroişlemci Sistemlerine Giriş |
Ders notları ve ders kitabı |
2) |
Intel 8086 ve 286 Mimarisi ve İçyapısı |
Ders notları ve ders kitabı |
3) |
Giriş-Çıkış birimlerinin programlanması |
Ders notları ve ders kitabı |
4) |
8255 PPI -Programlanabilir Paralel Arayüz ile Mod 0’da 4x4 Tuş takımı |
Ders notları ve ders kitabı |
5) |
8255 PPI ile Mod 1 ve Mod 2 |
Ders notları ve ders kitabı |
6) |
8251 USART-Senkron ve Asenkron Seri Veri Giriş-Çıkış Birimi |
Ders notları ve ders kitabı |
7) |
8251 USART Uygulamaları |
Ders notları ve ders kitabı |
8) |
Genel tekrar ve midterm I |
Ders notları ve ders kitabı |
9) |
8254 Peripheral Interval Timer(PIT) |
Ders notları ve ders kitabı |
10) |
ADC ve DAC uygulamaları ve Kesme İstekleri |
Ders notları ve ders kitabı |
11) |
Bellek Yapıları: SRAM, DRAM, EPROM ve adres çözümleme uygulamaları |
Ders notları ve ders kitabı |
12) |
GÖMÜLÜ SİSTEM ANATOMİSİ. NEDEN LİNUX? MİKROİŞLEMCİ ESASLARI. LİNUX ESASLARI. |
Ders notları ve ders kitabı |
13) |
RS232. TERMİNAL EMÜLATÖRLERİ ve ÇAPRAZ GELİTİRME ORTAMI, YERLİ/HEDEF DERLEME, YAZILIM ARAÇ ZİNCİRİ, GDB, GDBSERVER, TI DVSDK. |
Ders notları ve ders kitabı |
14) |
BIOS VE BOOTLOADER(ÖNYÜKLEYİCİ) KARŞILAŞTIRMASI, U-BOOT. |
Ders notları ve ders kitabı |
Ders Notları / Kitaplar: |
The Intel Microprocessors 8086/8088, 80186/80188, 80286, 80386, 80486, Pentium, and Pentium Pro Processors Architecture, Programming and Interfacing- Barry B.Brey, Prentice Hall, 8. Baskı, 2008.
x86 PC: Assembly Language, Design and Interfacing, Muhammad Ali Mazidi vd., 5. baskı, Prentice Hall, 2010.
Mikroislemcilere Giris: Assembler ile Yazılım ve Arayüz, Mehmet Bodur, TMMOB EMO, 2016.
KARIM YAGHMOUR, “BUILDING EMBEDDED LINUX SYSTEMS,” O’REILLY
CHRISTOPHER HALLINAN, “EMBEDDED LINUX PRIMER,” PRENTICE HALL OPEN SOURCE SOFTWARE DEVELOPMENT SERIES. |
Diğer Kaynaklar: |
The Intel Microprocessors 8086/8088, 80186/80188, 80286, 80386, 80486, Pentium, and Pentium Pro Processors Architecture, Programming and Interfacing- Barry B.Brey, Prentice Hall, 8. Baskı, 2008.
x86 PC: Assembly Language, Design and Interfacing, Muhammad Ali Mazidi vd., 5. baskı, Prentice Hall, 2010.
Mikroislemcilere Giris: Assembler ile Yazılım ve Arayüz, Mehmet Bodur, TMMOB EMO, 2016.
KARIM YAGHMOUR, “BUILDING EMBEDDED LINUX SYSTEMS,” O’REILLY
CHRISTOPHER HALLINAN, “EMBEDDED LINUX PRIMER,” PRENTICE HALL OPEN SOURCE SOFTWARE DEVELOPMENT SERIES. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
1 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
3 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
3 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
3 |
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
3 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
2 |
8) |
Mühendislik uygulamalarının küresel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik gibi öncelikli konular üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal
sonuçları konusunda farkındalık |
1 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
1 |
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
1 |
11) |
İstenilen gereksinimleri karşılayacak sistemleri tasarlayabilme |
3 |
12) |
Temel bilimleri Bilgisayar Mühendisliği alanında kullanabilme. |
2 |
13) |
Tasarımları, deneysel yöntemler ile destekleyerek uygulayabilme |
1 |
14) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
1 |