CDY101 Çocuk Diş Hekimliği Klinik IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Pedodonti (Tezli)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Pedodonti (Tezli)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CDY101
Course Name: Çocuk Diş Hekimliği Klinik I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BUĞRA ÖZEN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi GÜLCE ESENTÜRK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin teorik derslerde öğrendikleri Çocuk Diş Hekimliği bilim dalına ait temel prensipleri pratik olarak uygulama yoluyla klinik etkinlik kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Çocuk diş hekimliğinin temel ilkelerini içeren tüm klinik durumlar için detaylı muayene ve tedavi planı oluşturma, uygulama ve tamamlama

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Alanına özgü güncel tedavi yöntemlerini ve materyalleri bilip, tedavi aşamalara uygulayabilme
2) Çocuklarda ağız diş hastalıklarının tanısı için gerekli anamnez, muayene ve yardımcı tanı yöntemlerini değerlendirebilme
3) Çocuk hastalarda mevcut verileri göz önünde bulundurarak kapsamlı tedavi planı oluşturabilme
4) Çocuk hastalarda olguya göre disiplinlerarası çalışabilme
5) Temel tıp bilimlerini, klinik bilimlerle entegre edebilme ve bu bilgileri hasta ile ilgili tüm tedavi basamaklarında kullanabilme
6) Çocukların zihinsel gelişim aşamalarını dikkate alarak iletişim kurabilme ve davranış yönetimini uygulayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
2) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
3) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
4) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
5) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
6) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
7) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
8) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
9) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
10) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
11) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
12) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
13) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar
14) Çocuk hastalarda kapsamlı muayene, tanı ve tedavi planı ile klinik uygulamalar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: - McDonald and Avery's, Dentistry for the Child and Adolescent, 11th edition, Elsevier.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme 3
2) Disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme ve çalışabilme 2
3) Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, ve klinik pratiğine dahil edebilmek 3
4) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi veya sunumu ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde veya kongrede yayınlamak veya sunmak 3
5) Yaratıcı ve eleştirel düşünebilmek 3
6) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilmek ve etkili bir iletişim kurabilmek 3
7) Alanındaki bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerlemeleri takip ederek, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilmek 3
8) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmek 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 151