CDY115 Oral PatolojiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Pedodonti (Tezli)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Pedodonti (Tezli)

Önizleme

Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CDY115
Course Name: Oral Patoloji
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA CANAN ALATLI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Fatma Canan Alatlı
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Oral Patoloji dersinin amacı öğrencilerin ağız mukozası, ağız boşluğu ve çene kemiklerindeki hastalıklara ve tümörlere ait klinik belirtileri, bulguları, radyolojik, makroskopik ve mikroskopik özellikleri, prognoz ve tedavileri öğrenmeleri ve bu bilgileri korele edebilmeleri, öğrencilerin bu hastalıkları klinikte tanıyabilmelerinin ve hastaları doğru tedaviye yönlendirebilmelerinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriği: Oral Patoloji dersi, ağız boşluğu, ağız mukozası ve çene kemiklerinin çeşitli hastalıkları, lezyonları, kistik oluşumları, iyi huylu tümörleri, prekanseröz lezyonları ve kanserleri ile ilgili etyoloji, patogenez, klinik bulgu, tanı ve tedavi bilgilerini içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Oral Patoloji alanında güncel bilimsel bilgilere ulaşabilme ve bunları değerlendirebilme.
2) Baş-boyun bölgesinde görülen çeşitli hastalıklar ile ilgili bilgi sahibi olmak.
3) Baş-boyun bölgesinde görülen tümörleri ve prekanseröz lezyonları tanıyabilmek.
4) Baş-boyun bölgesinde ve çene kemiklerinde görülen kistleri tanıyabilmek.
5) Çene kemikleri ve yumuşak dokudaki odontojen ve non-odontojen tümörleri tanıyabilmek.
6) Baş-boyun bölgesinde ve çene kemiklerindeki patolojik oluşumlar ile ilgili bilgilerini klinikte kullanabilmek.
7) Çocuklarda ağız içinde görülen patolojik oluşumların tedavisi ile ilgili karar verebilmek.
8) Çocuklarda ağız içinde görülen patolojik oluşumların tanısı ve tedavisi için hastayı yönlendirebilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Diş ve çevre dokuların iltihaplı hastalıkları 1; Pulpitis Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
2) Diş ve çevre dokuların iltihaplı hastalıkları 2; Apikal Periodontitis. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
3) Diş ve çevre dokuların iltihaplı hastalıkları 3; Gingivitis ve Periodontitis. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
4) Ağız mukozasının beyaz lezyonları ve benign epitelyal tümörleri. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
5) Ağız mukozasının prekanseröz lezyonları ve karsinomları. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
6) Ağız mukozasının reaktif lezyonları ve kökeni belli olmayan tümörleri. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
7) Çene kemiklerinin displazileri ve metabolik hastalıkları. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
8) Çene kemiklerinin benign, primer malign ve metastatik tümörleri. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
9) Ağız mukozasının pigmentli lezyonları, malign melanom ve mezenkimal tümörler. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
10) Baş ve boyun bölgesinin kistleri 1: Odontojen kistler. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
11) Baş ve boyun bölgesinin kistleri 2: Non-odontojen kistler, yumuşak doku kistleri, yalancı kistler. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
12) Odontojen tümörler 1: Sınıflandırma, epitelyal odontojen tümörler. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
13) Odontojen tümörler 2: Mikst odontojen tümörler, diğer odontojen tümörler ve odontojen hamartomalar. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.
14) Tükürük bezi hastalıkları ve tümörleri. Ders slaytları ve kaynak kitaplar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dökumanlar: Ders slaytları
Kaynaklar:
1. Regezi JA, Sciubba JJ. Oral Pathology: Clinical Pathologic Correlations. 6th edition. St. Louis, Missouri, USA. Elsevier Saunders, 2012.
2. Neville BW, Allen CM, Damm DD, Chi AC. Oral and Maxillofacial Pathology, 4th Edition. Canada, Elsevier Limited, 2016.
3. Çöloğlu, AS. Ağız Patolojisi. Yeditepe Üniversitesi Yayınevi, 2012.
4. Günhan, Ö. Oral ve Maksillofasiyal Patoloji. Quinticensse Yayıncılık, 2016.
5. Oygür, T. Ağız Patolojisi Ders Kitabı. Ağız Lezyonları ve Temel Patogenetik Mekanizmalar, Ankara: Efil Yayınevi, 2010.
6. Cawson RA, Odell EW. Cawson’s Essentials of Oral Pathology, Eighth Edition, Churchill Livingstone Edinburgh, London, 2008.
7. Wo SB. Oral Pathology: A Comprhensive Atlas and Text. 1st edition, Philadelphia, Saunders, 2012.
8. Ghom A, Mhaske S. Textbook of Oral Pathology. 1st edition, New Delhi, Jaypee Brother Medical Publishers, 2009.
Diğer Kaynaklar: References :
1. Regezi JA, Sciubba JJ. Oral Pathology: Clinical Pathologic Correlations. 6th edition. St. Louis, Missouri, USA. Elsevier Saunders, 2012.
2. Neville BW, Allen CM, Damm DD, Chi AC. Oral and Maxillofacial Pathology, 4th Edition. Canada, Elsevier Limited, 2016.
3. Çöloğlu, AS. Ağız Patolojisi. Yeditepe Üniversitesi Yayınevi, 2012.
4. Günhan, Ö. Oral ve Maksillofasiyal Patoloji. Quinticensse Yayıncılık, 2016.
5. Oygür, T. Ağız Patolojisi Ders Kitabı. Ağız Lezyonları ve Temel Patogenetik Mekanizmalar, Ankara: Efil Yayınevi, 2010.
6. Cawson RA, Odell EW. Cawson’s Essentials of Oral Pathology, Eighth Edition, Churchill Livingstone Edinburgh, London, 2008.
7. Wo SB. Oral Pathology: A Comprhensive Atlas and Text. 1st edition, Philadelphia, Saunders, 2012.
8. Ghom A, Mhaske S. Textbook of Oral Pathology. 1st edition, New Delhi, Jaypee Brother Medical Publishers, 2009.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme 3
2) Disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme ve çalışabilme 3
3) Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, ve klinik pratiğine dahil edebilmek 3
4) Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi veya sunumu ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde veya kongrede yayınlamak veya sunmak 1
5) Yaratıcı ve eleştirel düşünebilmek 3
6) Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilmek ve etkili bir iletişim kurabilmek 2
7) Alanındaki bilimsel, teknolojik ve sosyal ilerlemeleri takip ederek, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilmek 2
8) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne katkıda bulunabilmek 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 60
Yazma Ödev Dosyası 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 4 24
Ödevler 1 12 12
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 51