İşletme (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENG151 | ||||
Course Name: | Akademik İngilizce I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖMER FATİH BAŞHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ömer Fatih BAŞHAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri akademik bağlamda okuma ve yazma becerilerinde geliştirecek, öğrenci merkezli, bütünleştirilmiş becerilere dayalı bir derstir. Üst düzey düşünme becerilerini içeren görevler, öğrencilerin yalnızca anlamalarını değil, aynı zamanda bilgileri, fikirleri ve yargıları birleştirmelerini ve değerlendirmelerini de gerektirecektir. Sınıf içinde ve dışında temalar aracılığıyla sunulan metinlerin ve bakış açılarının çeşitliliği, eleştirel düşünme sürecini kolaylaştıracak ve böylece öğrencilerin aktif ve özerk öğrenenler olmalarını sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, İngilizce akademik okuma ve yazma becerilerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akademik yazının ayırt edici özelliklerini saptayabilme 2) Akademik bağlamlarda uygun üslup, dil yapıları, kelime hazinesi ve söylem belirteçlerini kullanabilme 3) Paragraf yazarken süreçli yazma yaklaşımının aşamalarını takip edebilme 4) Ön okuma stratejilerini kullanabilmek (ör. göz gezdirme, tarama, ön izleme) 5) Referans noktalarını belirleyebilme 6) Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin edebilme 7) Bir okuma metninden çıkarımlarda bulunabilme 8) Bir metindeki anahtar fikirleri belirleyebilme 9) Metinlerdeki ve metinler arasındaki fikirler arasındaki ilişkiyi fark edebilme 10) Dilbilgisi biçimlerine ve yapılarına aşina olabilme 11) Biçim, anlam ve farklı dil yapılarının günlük ve akademik bağlamlarda kullanımı arasındaki ilişkiyi tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Unit 1: Identity | |
3) | Unit 1: Identity / Writing Task | |
4) | Unit 2: Design | |
5) | Unit 2: Design / Writing Task | |
5) | Unit 2: Design / Writing Task | |
6) | Unit 3: Thought | |
7) | Unit 3: Thought / Writing Task | |
8) | Unit 4: Fire | |
9) | Unit 4: Fire | |
10) | Unit 4: Fire / Writing Task | |
11) | Unit 5: Movement | |
12) | Unit 5: Movement | |
13) | Unit 5: Movement / Writing Task | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | - Rogers, L., & Zemach, D. (2018). Skillful Second Edition Level 3 Reading and Writing Student’s Book Pack. Macmillan Education. - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Diğer Kaynaklar: | - Rogers, L., & Zemach, D. (2018). Skillful Second Edition Level 3 Reading and Writing Student’s Book Pack. Macmillan Education. - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 5 | 2 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 70 |