Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENG151 | ||||
Course Name: | Akademik İngilizce I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ÖMER FATİH BAŞHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ömer Fatih BAŞHAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri akademik bağlamda okuma ve yazma becerilerinde geliştirecek, öğrenci merkezli, bütünleştirilmiş becerilere dayalı bir derstir. Üst düzey düşünme becerilerini içeren görevler, öğrencilerin yalnızca anlamalarını değil, aynı zamanda bilgileri, fikirleri ve yargıları birleştirmelerini ve değerlendirmelerini de gerektirecektir. Sınıf içinde ve dışında temalar aracılığıyla sunulan metinlerin ve bakış açılarının çeşitliliği, eleştirel düşünme sürecini kolaylaştıracak ve böylece öğrencilerin aktif ve özerk öğrenenler olmalarını sağlayacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, İngilizce akademik okuma ve yazma becerilerini içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akademik yazının ayırt edici özelliklerini saptayabilme 2) Akademik bağlamlarda uygun üslup, dil yapıları, kelime hazinesi ve söylem belirteçlerini kullanabilme 3) Paragraf yazarken süreçli yazma yaklaşımının aşamalarını takip edebilme 4) Ön okuma stratejilerini kullanabilmek (ör. göz gezdirme, tarama, ön izleme) 5) Referans noktalarını belirleyebilme 6) Bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin edebilme 7) Bir okuma metninden çıkarımlarda bulunabilme 8) Bir metindeki anahtar fikirleri belirleyebilme 9) Metinlerdeki ve metinler arasındaki fikirler arasındaki ilişkiyi fark edebilme 10) Dilbilgisi biçimlerine ve yapılarına aşina olabilme 11) Biçim, anlam ve farklı dil yapılarının günlük ve akademik bağlamlarda kullanımı arasındaki ilişkiyi tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Unit 1: Identity | |
3) | Unit 1: Identity / Writing Task | |
4) | Unit 2: Design | |
5) | Unit 2: Design / Writing Task | |
5) | Unit 2: Design / Writing Task | |
6) | Unit 3: Thought | |
7) | Unit 3: Thought / Writing Task | |
8) | Unit 4: Fire | |
9) | Unit 4: Fire | |
10) | Unit 4: Fire / Writing Task | |
11) | Unit 5: Movement | |
12) | Unit 5: Movement | |
13) | Unit 5: Movement / Writing Task | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | - Rogers, L., & Zemach, D. (2018). Skillful Second Edition Level 3 Reading and Writing Student’s Book Pack. Macmillan Education. - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Diğer Kaynaklar: | - Rogers, L., & Zemach, D. (2018). Skillful Second Edition Level 3 Reading and Writing Student’s Book Pack. Macmillan Education. - Becker, L., Frain, C., Thomas, K. (2017). Grammar Matrix. Helbling. - Longman. (2010). Active Study Dictionary. Longman. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
11) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
12) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
13) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
15) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
16) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 5 | 2 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 70 |