Dersin Amacı: |
Öğrencilerin imalat, üretim sistemleri, tarihi gelişimi, iş hayatında uygulanırlığı hakkında bilgi edinmeleri. |
Dersin İçeriği: |
Üretim sistemlerine giriş, talaşlı/talaşsız şekillendirme, plastik şekil verme, modern imalat sistemleri, NC/CNC/DC/AC tezgahlar, CAD/CAM sistemleri, grup teknolojisi ve hücresel üretim, esnek imalat sistemleri, malzeme iletim sistemleri, yalın üretim, 6 Sigma, KAIZEN. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı, Üretim Sistemlerine Giriş |
|
2) |
Talaşlı Şekillendirme |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
3) |
Talaşsız Şekillendirme, Plastik Şekil Verme |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video
|
4) |
Talaşsız Şekillendirme, Plastik Şekil Verme |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
5) |
Modern imalat sistemleri |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
6) |
Nümerik kontrollü tezgahlar |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
7) |
CAD/CAM sistemleri |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
8) |
1.Vize sınavı |
|
9) |
Grup teknolojisi ve hücresel üretim |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
10) |
Esnek imalat sistemleri |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
11) |
Malzeme iletim sistemleri |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
12) |
Yalın Üretim |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
13) |
6 Sigma |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
14) |
KAIZEN |
Ders notları, diğer kaynaklar ve örnek video |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
2 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
2 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
2 |
5) |
Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
3 |
6) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
1 |
7) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. |
3 |
8) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
2 |
9) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
2 |
10) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
3 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
1 |