Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Şebeke Modelleri; Şebeke uygulamalarının Kapsamı; Şebeke tanımları; Minimum Kapsayan Ağaç (mininal yayılma) Algoritması |
|
2) |
En Kısa Yol Problemi; En kısa Yol uygulamalarına örnekler; Maksimum Akış Modeli;Kesim Sayısı; Maksimum Akış Algoritması |
|
3) |
Minimum maliyet kapasiteli akış problemi; Şebeke Gösterimi;Doğrusal Programlama formülasyonu GAMS Uygulama; Minimum maliyet kapasiteli şebeke için simpleks Algoritma |
|
4) |
CPM-PERT; Şebeke gösterimi; Kritik yol yöntemi ve kritik yol hesaplamaları; Zaman çizelgesinin oluşturulması |
|
5) |
Proje Değerlendirme ve Gözden Geçirme Tekniğinin Açıklanması ve Örnek Uygulamalar |
|
6) |
Envanter(stok) Modellerine Giriş, Bir Envanter Modelindeki Maliyetler, Envanter Modellerinin Sınıflandırılması, ABC Envanter Kontrolü |
|
7) |
Deterministik Envanter Modelleri; Klasik ESM Modeli |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Elde Mal Bulundurmama Durumunda ESM Modeli; Üretim Modeli |
|
10) |
Fiyat indirimli ekonomik sipariş miktarı modeli |
|
11) |
Dinamik Ekonomik Sipariş Miktarı Modelleri |
|
12) |
Depo Kısıtlı Ekonomik Sipariş Miktarı Modeli |
|
13) |
Kuyruk Teorisi ve Kuyruk Sistemlerine Giriş; Kuyruk Modellerinin Temel Bileşenleri; Üstel Dağılımın Rolü |
|
14) |
Saf Doğum ve Ölüm Modelleri; Genelleştirilmiş Poisson Kuyruk Modelleri |
|
15) |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. W.L. Winston, Operations Research (4th ed.), Duxbury, 2004. 2. F.S. Hillier and G.J. Lieberman, Introduction to Operations Research (8th ed.), McGraw-Hill, 2005. 3. H. A. Taha, Operations Research: An Introduction (8th ed.), Prentice-Hall, 2006. |
Diğer Kaynaklar: |
1. W.L. Winston, Operations Research (4th ed.), Duxbury, 2004. 2. F.S. Hillier and G.J. Lieberman, Introduction to Operations Research (8th ed.), McGraw-Hill, 2005. 3. H. A. Taha, Operations Research: An Introduction (8th ed.), Prentice-Hall, 2006. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
1 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
1 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
1 |
5) |
Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
6) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
7) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. |
|
8) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
|
10) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|