Endüstri Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENM306 | ||||
Course Name: | Yönetim ve Organizasyon | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Ufuk SAKA | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere işletmelerdeki yönetim sürecini öğretmek. Yönetim modellerini, yönetimin ilke ve esasları algılamalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | İnsanlar ve organizasyonlar, Kişisel farklılıklar ve çeşitlilik, Organizasyon gelişimi, kültürü ve değişimi, algı ve iletişim, iş motivasyonu ve iş tatmini, çalışma grupları ve takımlar, organizasyon yapısı ve dizaynı, yönetimin rolü ve doğası, organizasyonel strateji, etik ve sorumluluklar, organizasyonel kontrol ve güç, organizasyonlarda liderlik, organizasyonlarda kalite kontrolü, organizasyon teorisi ve dizaynı, organizasyonlarda iletişim. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yönetim ve organizasyonla ilgili temel kavramları anlayabilmek. 2) Yönetim çeşitleri, yönetici özellikleri ve sorumlulukları, karar verme ve planlamanın temelleri ile ilgili bilgi sahibi olmak. 3) Organizasyon çeşitleri, yatay ve dikey organizasyonlar, ast-üst ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | - |
2) | Yöneticiler ve Yönetim | |
3) | Yönetim Ortamı | |
4) | Karar Vermenin Temelleri | |
5) | Planlamanın Temelleri | |
6) | Organizasyon Yapısı | |
7) | Yatay ve Dikey Organizasyonlar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İnsan Kaynakları Yönetimi | |
10) | Bireysel Davranışın Temelleri | |
11) | Grupları Anlamak ve Takım Çalışmasını Yönetmek | |
12) | Çalışanları Motive Etmek ve Ödüllendirmek | |
13) | İletişim ve Bilgiyi Yönetmek | |
14) | Kontrolün Temelleri | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları-Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Management: Principles and Applications; Bierman, L., Ferrell, O.C. & Ferrell, L. ; 3rd Edition, Academic Media Solutions, 2015. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 2 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | 1 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 3 |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | 1 |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 3 | 3 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 49 |