Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel tanımlar, ders hakkında genel bilgiler, lojistiğin önemi |
|
2) |
Tedarik Zinciri Yönetimini Anlamak |
|
3) |
Tedarik Zinciri Performansı |
|
4) |
Tedarik Zinciri Paydaşları ve Metrikleri |
|
5) |
Ulaşımın Temelleri |
|
6) |
Ulaşım Türleri ve Terminaller |
|
7) |
Dağıtım Ağlarının Tasarımı |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı ve Küresel Tedarik Zinciri Ağları |
|
10) |
Tedarik Zincirinin Bütünleşik Planlaması |
|
11) |
Envanter Planlama ve Yönetimi |
|
12) |
Depo Yönetimi |
|
13) |
Depo ve Terminallerin Tasarımı |
|
14) |
Tedarik Zincirinde Bilgi Teknolojileri |
|
15) |
Yarı Yıl Sonu Sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Sunil Chopra, "Supply Chain Management", 5/E, Pearson, 2013, ISBN-13: 9780273765226
Gianpaolo Ghiani, Gilbert Laporte, Roberto Musmanno, “Introduction to Logistics Systems Planning and Control”, Wiley, 2004, ISBN: 0-470-84916-9
Douglas Long, “International Logistics, Global Supply Chain Management”, Kluwer Academic Publishers, 2003, ISBN: 1-4020-7453-0.
Cecil C. Bozarth and Robert B. Handfield, “Introduction to Operations and Supply Chain Management”, Pearson, 2013, ISBN: 978-0-13-274732-5 |
Diğer Kaynaklar: |
Sunil Chopra, "Supply Chain Management", 5/E, Pearson, 2013, ISBN-13: 9780273765226
Gianpaolo Ghiani, Gilbert Laporte, Roberto Musmanno, “Introduction to Logistics Systems Planning and Control”, Wiley, 2004, ISBN: 0-470-84916-9
Douglas Long, “International Logistics, Global Supply Chain Management”, Kluwer Academic Publishers, 2003, ISBN: 1-4020-7453-0.
Cecil C. Bozarth and Robert B. Handfield, “Introduction to Operations and Supply Chain Management”, Pearson, 2013, ISBN: 978-0-13-274732-5 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
1 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
1 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
1 |
5) |
Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
1 |
6) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
7) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. |
|
8) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
|
9) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
|
10) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|