ENM311 Rapor Yazma TeknikleriKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ENM311
Course Name: Rapor Yazma Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Yavuz Özdemir
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilerin; belli bir konuda anlatım amacına uygun olarak hazırlıksız sözlü sunum yapmaları, topluluk önünde fikirlerini etkin şekilde sunma becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Öğrenciler farklı kaynaklardan okumalar eşliğinde hazırlıksız konuşma uygulamaları gerçekleştirerek beden dili kullanımından etkin dinlemeye kadar farklı konuşma becerilerini geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İletişim kavramını tanımlayabilir ve etkili iletişimin ilkelerini açıklayabilir
2) Etkin dinleme becerilerini sergileyebilir.
3) Bir konuşma planlayabilmek ve sunabilir
4) Farklı konuşma biçimleri ve kullanımları arasındaki farkı belirleyebilir.
5) Beden dili, vurgu, doğru sesletim ve sözel zenginlik gibi konuşma becerilerini sergileyebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim nedir?
2) Etkili iletişim biçimleri
3) Etkili konuşma sanatı
4) İletişimde beden dilinin önemi
5) Ses kalitesini geliştirme alıştırmaları
6) Heyecanı denetleme, sunum kaygısını kontrol etme yöntemleri
7) Dinleyiciyi kontrol ve yönlendirme teknikleri
8) Ara Sınav (Ara Teslim, Ara Sunum)
9) Yazma ve konuşma planlama.
10) Hazırlıksız konuşma yöntemleri
11) Bireysel hazırlıksız konuşma uygulamaları
12) Bireysel hazırlıksız konuşma uygulamaları
13) Grup hazırlıksız konuşma uygulamaları
14) Grup hazırlıksız konuşma uygulamaları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Lecture notes

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. 1
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 1
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 0.5 7
Ödevler 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 65