Endüstri Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENM400 | ||||
Course Name: | Bitirme Çalışması | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin endüstri mühendisliğine dair konularda yeterli bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Karmaşık problemleri saptama ve tanımlama / Karmaşık problemleri formüle etme / Karmaşık bir sistemi, süreci, veya ürünü gerçekçi kısıtlar altında tasarlama / Modern teknik ve araçları, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama / Sonuçları analiz etme ve yorumlama / Bölüm derslerinde edindiği bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma / Literatür taraması / Etkin sunum hazırlama ve sunma |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci araştırma becerisi kazanır. 2) Öğrenci kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz etme ve çözüm yaklaşımları sunma becerisi kazanır. 3) Öğrenci verileri analiz etmeyi öğrenir, çözümleme ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırarak değerlendirme becerisi kazanır. 4) Öğrenci sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz etme ve yeni öneriler sunma becerisi kazanır. 5) Öğrenci tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlama becerisi kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bitirme çalışması ile ilgili genel bilgilendirme ve konu belirlenmesi | |
2) | Etik kurallar ve çalışma ilkeleri | |
3) | Literatür Çalışması | |
4) | Literatür Çalışması | |
5) | Kaynakların İrdelenmesi | |
6) | Kaynak Seçimi | |
7) | Çalışma Süreci için Destek Oluşturma | |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | Çalışmadaki Uygulamaların Gözlemlenmesi | |
10) | Verilerin Oluşturulması | |
11) | Verilerin Analizi | |
12) | Çalışmanın Düzenlemesi | |
13) | Sonuçların Yorumlanması | |
14) | Rapor Yazma | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Engineering books. Essays. Online sources. |
Diğer Kaynaklar: | Mühendislik kitapları. Makaleler. Çevrimiçi kaynaklar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 1 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 1 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 1 |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | 1 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 1 |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | 1 |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1 |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Seminer | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Uygulama | 1 | 40 | 40 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 50 | 50 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 190 |