Endüstri Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENM407 | ||||
Course Name: | Staj II | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YILDIRIM | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu stajın amacı, öğrencilerin bilgi teknolojilerini iyi bir şekilde öğrenerek kullanmalarını sağlamak, işletmelerde kullanılan bilgisayar teknolojilerini ve uygulamalarını görerek bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve öğrencilerin sanayi ile bağlantılarını artırmaktır. |
Dersin İçeriği: | İşletmenin donanım alt yapısı/Kullanılan işletim sistemleri/Network yapısı/Kullanılan kurumsal kaynak planlaması yazılımları/MS Office uygulamaları/Bilgi işlem departmanı organizasyon yapısı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci temel bilgi teknolojilerini kulanabilirler 2) Öğrenci işletmelerdeki iletişim alt yapısının kullanabilecekler 3) Öğrenci farklı sektörlerde farklı disiplindeki takımlar ile kullanılan kurumsal kaynak planlaması yazılımları kullanım becerisi kazanacaklardır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Staj yapılacak işletmenin tanınması | |
2) | İşletmenin genel bilgisayar profilini öğrenilmesi | |
3) | İşletmedeki bilgisayar donanımı hakkında bilgi edinilmesi | |
4) | Kullanılan işletim sistemleri hakkında bilgi edinilmesi | |
5) | İşletmedeki network sisteminin, bu sistemin yönetimi ve kullanımının öğrenilmesi | |
6) | İşletme iletişim sisteminin incelenmesi (bilgisayar ağları, data hatları, modem iletişimi) | |
7) | İşletme organizasyonunun departmanlara göre kullanılan yazılım/donanım sistemleri açısından incelenmesi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İşletmede kullanılan yazılım paketlerinin incelenmesi (SAP, MS AXAPTA, BAAN, Oracle, MAPICS, vb.) | |
10) | MS Office programlarının işletmedeki kullanım amaçlarının incelenmesi | |
11) | İşletme verilerinin kullanıldığı Ms Office uygulamalarının hazırlanması | |
12) | Varsa yazılım geliştirme bölümünde programlama uygulamalarının yapılması | |
13) | İşletmedeki bilgisayar verimliliğinin incelenmesi | |
14) | Bilgisayar Raporları | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Staj Raporları-Internsip Reports |
Diğer Kaynaklar: | Staj Raporları-Internsip Reports |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 2 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 3 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | 2 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 2 |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | 1 |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 20 | 3 | 60 | ||||
Toplam İş Yükü | 60 |