Dersin Amacı: |
Bu dersin ana amacı; ekstremitelerin hareket prensiplerini açıklamaktır. Bunun yanı sıra lokomotor sistemin normal kinezyolojik ve biyomekanik özellikleri ile patomekanikleri hakkında bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; İnsan vücudunun hareket ve yapısının temelleri-I ,İnsan vücudunun hareket ve yapısının temelleri-II ,Vücuttaki dokuların mekanik özellikleri ve patokinetiğini-I ,Vücuttaki dokuların mekanik özellikleri ve patokinetiğini-II ,Üst ekstremite kinezyolojisi, omuz kompleksi ve kol mekaniği ,Üst ekstremite kinezyolojisi, dirsek ve el mekaniği ,Alt ekstremite kinezyolojisi, pelvis ve kalça mekaniği,Alt ekstremite kinezyolojisi, diz ve ayak/ayak bileği mekaniği ,Kolumna vertebralisin mekaniği ve patomekaniği, servikal omurga ,Kolumna vertebralisin mekaniği ve patomekaniği, torakal omurga ,Kolumna vertebralisin mekaniği ve patomekaniği, lumbal omurga ,Postür, denge ve gravite merkezi ,Yürüyüş analizi, normal yürüyüş, normal yürüyüşün kinetik ve kinematik analizi ,Patolojik yürüyüş, patolojik yürüyüşün kinetik ve kinematik analizi; konularını içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İnsan vücudunun hareket ve yapısının temelleri-I |
|
2) |
Vücuttaki dokuların mekanik özellikleri ve patokinetiğini-I |
|
3) |
Üst ekstremite kinezyolojisi, omuz kompleksi ve kol mekaniği |
|
4) |
Üst ekstremite kinezyolojisi, dirsek ve el mekaniği |
|
5) |
Alt ekstremite kinezyolojisi, pelvis ve kalça mekaniği |
|
6) |
Alt ekstremite kinezyolojisi, diz ve ayak/ayak bileği mekaniği |
|
7) |
Alt ekstremite kinezyolojisi, diz ve ayak/ayak bileği mekaniği |
|
8) |
Kolumna vertebralisin mekaniği ve patomekaniği, servikal omurga |
|
9) |
Kolumna vertebralisin mekaniği ve patomekaniği, torakal omurga |
|
10) |
Kolumna vertebralisin mekaniği ve patomekaniği, lumbal omurga |
|
11) |
Postür, denge ve gravite merkezi |
|
12) |
Yürüyüş analizi, normal yürüyüş, normal yürüyüşün kinetik ve kinematik analizi |
|
13) |
Patolojik yürüyüş, patolojik yürüyüşün kinetik ve kinematik analizi |
|
14) |
genel tekrar ve tartışma |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. |
1 |
2) |
Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler. |
1 |
3) |
Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. |
1 |
4) |
Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar. |
1 |
5) |
Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır. |
1 |
6) |
Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. |
|
7) |
Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. |
2 |
8) |
Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. |
|
9) |
Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir. |
1 |
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. |
2 |